A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
„Jó gyakorlat” Kisfizikus tábor
2010.május Galigerné Pártai Erika Kontaktus szakmai munkatárs
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Tantestületi felkészítő nap
A szaktanácsadás támogató szerepe
Lestyánné Hricsovinyi Julianna, Krauszné Simon Nóra
Jó gyakorlatok és átadásuk, átvételük az iskolában
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
A pedagógusminősítési rendszer
Jó gyakorlatok specifikációja
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
REFERENCIAINTÉZMÉNYI MENTOR SZOLGÁLTATÓ SZEREPBEN Bedőné Fatér Tímea tréner Felkészülés a mentorálás mesterségére.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Jó gyakorlatok óvodánkban
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE
Jó gyakorlatok gyűjtése és megosztása az Educatio munkájában
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
szolgáltatásaiban publikálni és azt átadni képes intézmény
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Barcsák Marianna - KPSZTI
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Előadás másolata:

A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig

Mi is az a „jó gyakorlat”? A közoktatás fejlesztésében innovatív folyamat, módszer, cselekvés és eszközhasználat együttese, amely az intézményi gyakorlatban megtapasztalható. Több éve sikeresen és hatékonyan alkalmazott, kipróbált, ezért eredményesen adaptálható, fenntartható, fejleszthető, dokumentálható. Az átvett innováció a felhasználók által is elismert szolgáltatásként képes működni.

„Jó gyakorlat” a TÁMOP 3.1.4-es pályázatban A pályázat megvalósítása során legalább egy „jó gyakorlat” adaptációja kötelező Egy-egy „jó gyakorlat”-ra fordítható forrás maximum 600 ezer Ft Az átvevő intézmény is részesülhet a forrásból Cél a hálózati tanulás Az átvett” jó gyakorlatok”-nak be kell épülnie az átvevő intézmény gyakorlatába

A "Jó gyakorlatok" közzétételének eljárásrendje Feltöltő felület kitöltése "Szolgáltatói kosár" : kosar.educatio.hu Mindenki lehet „jó gyakorlat - gazda” Mindenki vásárolhat a kosárból

érdeklődést felkeltő cím A "Jó gyakorlat" megnevezése érdeklődést felkeltő cím + értelmező alcím

Észpörgető - A matematikai kompetenciák fejlesztése délutáni, napközis foglalkozás keretében A gyerekek egyéni fejlettségi szintjéhez igazodó komplex kompetenciafejlesztés Dalton-tervvel Óvoda – szülő kapcsolattartást segítő projekt Logikai alapok oktatása korszerű digitális eszközökkel Esély mindenkinek - két tanítós modell alkalmazása az alsó tagozatban Sikeres iskolakezdést! Az első osztályba érkezők általános képességeinek mérése Peer-mediáció, konfliktuskezelés felnőtt nélkül Játékos interaktív feladatok a német nyelv oktatásában Egyéni fejlesztési tervek összeállítása a szakértői vélemények tükrében.

2. A tulajdonos neve: (intézmény!) képviselője: intézményvezető átvett fejlesztés esetén jognyilatkozat 3. A megvalósítás helyszíne 4. A "jó gyakorlat" alkalmazási területe, intézménytípus

5. A program/programelem tartalmának összefoglalása (max. 5000 karakter, szöveg+kép) A bemutatás szempontjai: „jó gyakorlat” célja = elérendő állapot eszközrendszer várhatók hatások, eredmények (miért érdemes átvenni?) a kifejlesztés fázisai lépésről lépésre mitől tekinthető újszerűnek, egyedinek ellenőrzés, értékelés módja

6. A program referencia háttere, amely igazolja eredményességét (legördülő) kipróbált kipróbált és továbbfejlesztett Pl: partneri elégedettség-mérés dokumentumai, sajtótermék, kiadvány, egyéb publikáció

7. A "jó gyakorlat" egyedi humán-erőforrás igénye az átvevő intézmény szempontjából Például: pedagógiai asszisztens, rendszergazda, fejlesztő pedagógus, gyógypedagógus együttműködése, és/vagy megemelt óraszám tanulócsoport vagy pedagógus számára 8. A "jó gyakorlat" egyedi eszközigénye Például: játékok, info-kommunikációs eszközök, taneszközök, berendezés, egyéb

Vezetői és/vagy pedagógus-képzés, továbbképzés 9. A jó gyakorlat átvételéhez, sikeres alkalmazásához szükséges egyszeri felkészülési költség az átvevő intézmény szempontjából (Chekbox – egyszerre többet is jelölhet) Jogdíj, a know how díja, hospitálás, helyszíni tapasztalatszerzés , utazás Vezetői és/vagy pedagógus-képzés, továbbképzés Mentorálás, kiadvány, DVD, CD, egyéb költség

10. Az átadáshoz szükséges átvételi feltételek költségvetése  A jó gyakorlat-gazda beárazza a program átadásához szükséges eszközrendszert max. 600 eFt! De: az átvevőnek is vannak költségei… az árajánlat a tárgyalás során módosulhat

II. postázás A feltöltött "Jó gyakorlat" kinyomtatott és cégszerűen aláírt adatlapját a szolgáltató eljuttatja a következő címre: Educatio Kft. 1538 Budapest Pf: 496.

Ellenőrzik ( 5 nap) : az adatok teljességét a közzététel feltételeinek való megfelelését Hiánypótlás tartalmilag hiánytalanul leírt intézményi gyakorlatok „Nyilvános” „minősítése folyamatban”