Horváth Ágnes dr. főiskolai tanár

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

SZOCIÁLPEDAGÓGIA INTÉZETI TANSZÉK
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Aktualitások a szakképzésben
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
1 Utazás § turizmus Program Utazás § turizmus Program Siófok december 3.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
1 FELSŐFOKÚ SZAKKÉPESÍTÉSEK AJÁNLOTT KÉPZÉSI PROGRAMJAI, ÉVI FEJLESZTÉSEK Legányi Mariann NSZFI Kutatásszervezési és fejlesztési osztály.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Szakképzési dokumentumok
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
A szociális gondozó és ápoló képzés gyakorlati oktatásának tapasztalatai „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A tanárképzés szerkezete
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
Szakmai vizsgáztatás Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes március 27.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban (OKJ, SZVK, KP) Stágel Imréné szakértő NSZFI.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
moduláris szakképzési szerkezet
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Előadás másolata:

Horváth Ágnes dr. főiskolai tanár Ifjúságsegítő felsőfokú szakképzés „A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói körében HEFOP 3.3.3. Horváth Ágnes dr. főiskolai tanár

Vázlat: HEFOP megújító folyamat Az FSZ képzés megújítása Az Ifjúságsegítő FSZ jellemzői Az SZVK struktúrája, elemei A KPPR struktúrája, tartalmai A TF-TFK Ifjúságsegítő képzése

Előzmények: Az ifjúságsegítő felsőfokú szakképzést az ELTE Tanító és Óvóképző Kara kezdeményezte a 90-es évek második felében A hivatalos OKJ azonosító 2001-es keltezésű (55 8419 02), a szakmai és vizsgakövetelményeket tartalmazó rendelet: (7/2002. (V. 25.) ISM – OM együttes rendelet) A rendelet a szakképesítéssel betölthető foglalkozásokat az „egyéb pedagógus” (FEOR szám 3419), a „kulturális szervező munkatárs” (3713) és a „szociális, gyermek- és ifjúságvédelmi ügyintéző” (3715) munkaterületekben határozta meg.

Ifjúságsegítő képzés a HEFOP pályázatban: Az ifjúságsegítő felsőfokú szakképzés hátterét, struktúráját és tartalmát sokoldalúan elemző tanulmány hosszú távra érvényes dokumentum. Az itt megszületett dokumentumok (héttér-elemzések, tantárgy-leírások) mindenképpen hasznosíthatók a következő időszakban induló képzések esetében is. Bár a struktúra és a tantervi háló bemutatása elsősorban az ELTE képzési tapasztalataira épít, a dokumentumban szerepelnek azok az egyeztetett tematikák, amelyeket a különböző képzési helyek képviselői bocsátottak a projektvezető rendelkezésére. A dokumentum tantárgyleírásai és irodalomjegyzékei különösen értékesek. http://ppk.elte.hu/pedagogushefop/index.php?menu_id=21

NSZFI – HEFOP a szakképzés megújítása Alapelvek: Moduláris rendszer Szakmacsoportonkénti tervezés Kompetencia - központúság Átjárhatóság Kapcsolódások Elágazás, rész-szakképzés, ráépülés Azonos struktúra

Jogszabályi háttér 1/2006. (II. 17.) OM rendelet: az Országos Képzési Jegyzékről és az Országos Képzési Jegyzékbe történő felvétel és törlés eljárási rendjéről Felsőoktatási tv. (2005. évi CXXXIX.) 32. § 79/2006. (IV.5.) Korm. rendelet 3-5. § - a felsőfokú szakképzés rendje (A befogadó szakok listáját 6. számú melléklete tartalmazza 15/2008. (VIII.13.) SZMM rendelet – szakmai és vizsgakövetelmények 20/2007. (V. 21.) SZMM rendelet a szakmai vizsgáztatás általános szabályairól és eljárási rendjéről

Ifjúságsegítő szakképzés A szakképesítésért felelős minisztérium: SZMM Hozzárendelt FEOR-szám: 3319 (egyéb pedagógus) Képzési idő: 2 év Szakmacsoport száma: 2 szint: 55 (ISCED szint: 5B, 5.5; ISCED kód: 762) Szakképesítési csoport neve: szociális támogató A szakképesítés azonosító száma: 55 762 01 0000 00 00 A szakképesítéssel rokon munkakörök: 3315 Szociális és gyermekvédelmi ügyintéző 3311 Szociális asszisztens 3412 Gyermek- és ifjúsági felügyelő 3713 Kulturális szervező munkatárs 3719 Egyéb kulturális foglalkozások

Az ifjúságsegítő „köztes” tevékenysége Szociális, információs Ifjúsági munka Pedagógiai, orientációs Közművelődési, animációs

A szakmai és vizsgakövetelmények felépítése Feladatprofil Szakmai ismeretek Szakmai készségek Szakmai tulajdonságok (személyes, társas és módszer kompetenciák) Vizsgarészek A szakma képviselői által összeállított feladatok strukturált rendszere, a modulok kiindulópontja A feladatok ellátásához szükséges ismeretek strukturált rendszere A Nemzeti Szakképzési Intézet által megadott lista alapján a feladatokhoz hozzárendelve (pl. kommunikáció, informatika) (pl. tolerancia, problémamegoldás, konfliktuskezelés) Modulonként meghatározott vizsga-feladatok ifjúságsegítő_tulprof_060705.xls modulok_ism.xls modulok_komp.xls

Egyéb feladatok Vizsgarészek meghatározása Előzetes tudás mérésének meghatározása et020_ifjs.xls Eszközigény meghatározásaAjánlott központi program elkészítése, lektorálása, egyeztetése, megjelentetése kp020_ifi1.xls

A szociális segítés alapfeladatai Feladatcsoport neve Modul neve Vizsga A szociális segítés alapfeladatai 1. vizsgarész Információs és tájékoztató, tanácsadó tevékenységet végez Az ifjúságsegítő információs, tájékoztató és tanácsadói feladatai 2.vizsgarész Adminisztrációs és dokumentációs tevékenységet végez Adminisztrációs és dokumentációs feladatok 3. vizsgarész Fejlesztő, támogató, segítő tevékenységet végez Egyéni fejlesztés és segítő támogatás 4. vizsgarész Tevékenységi területén közreműködik a fiatalokat célzó szolgáltatások együttműködésének kialakításában, fejlesztésében Ifjúsági szolgáltatások és kapcsolatok 5. vizsgarész Fejleszti a fiatalok társadalmi részvételét, közösségi aktivitását A társadalmi kohézió erősítése, közösségfejlesztés 6.vizsgarész (szakdolgozat)

A szociális segítés alapfeladatai Modul neve Tananyagegység Tananyagelem (tantárgy) A szociális segítés alapfeladatai 020/1.0/1356-06 Jogi, szociáipolitikai és etikai ismeretek 020/2.0/1356-06 Társadalomismeret 020/3.0/1356-06 Pszichológiai ismeretek Jogi alapismeretek Közigazgatási ismeretek A jóléti ellátások nem önkormányzati formái Önkormányzati jóléti ellátások Szociálpolitikai alapismeretek Szociálpolitikai beavatkozást igénylő problémák A szociálpolitika intézményrendszere Szociálpolitikai monitorozás Szakmai etika Szociológiai alapismeretek - Szociológiai alapismereti gyakorlat Társadalmi struktúra Család és életmód - Gyakorlat a család és életmód körében Mai magyar társadalom Szervezetszociológia Az intézmény megismerése A segítő kapcsolat kommunikációja Készségfejlesztés a segítő kapcsolathoz Pszichológiai alapok Az életút pszichológiája A személyiség pszichológiája Szociálpszichológiai jelenségek és folyamatok Szocializáció

Tananyagelem (tantárgy) Modul neve Tananyagegység Tananyagelem (tantárgy) Az ifjúságsegítő információs, tájékoztató és tanácsadói feladatai 020/1.0/1894-06 Kommunikáció 020/2.0/1894-06 Informatika 020/3.0/1894-06 Pedagógia, pályaorientáció, foglalkoztatás 020/4.0/1894-06 Bűnmegelőzési és drogprevenciós ismeretek Kommunikáció Informatika A tanítás - tanulás elmélete Andragógia Pályaorientációs ismeretek Foglalkoztatáspolitikai és munkajogi ismeretek Bűnmegelőzési ismeretek Drogprevenciós ismeretek Adminisztrációs és dokumentációs feladatok 020/1.0/1895-06 Adminisztráció és dokumentáció Ügyviteli és igazgatási ismeretek Pályázatírás és projektmenedzsment Gazdasági alapismeretek Egyéni fejlesztés és segítő támogatás 020/1.0/1896-06 Egyéni és közösségi fejlesztés Egyéni fejlesztési ismeretek Közösségszervezés, közösségfejlesztés Nem-formális tanulás Ifjúsági szolgáltatások és kapcsolatok 020/1.0/1897-06 Az ifjúságsegítés módszertana 020/2.0/1897-06 Idegen nyelvi kommunikáció Ifjúsági szolgáltatások Szakmai gyakorlat Idegen nyelvi kommunikáció A társadalmi kohézió erősítése, közösségfejlesztés 020/1.0/1898-06 Közösségfejlesztés 020/2.0/1898-06 Társadalmi részvétel Ifjúsági közösségek Szociokulturális animáció Ifjúsági közművelődés Ifjúságszociológia Ifjúságpolitika Önkormányzatok és civil szervezetek Ifjúsági munka Szakdolgozat

Köszönöm a figyelmet!