Kapcsolatok bűvöletében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportszocializáció.
Advertisements

A könyvtár mint közösségi tér
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Neveléselmélet, nevelésfilozófia
Készítette: Geszler Nikolett
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
Csoport munka.
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Mindenki Ságvári Bence másképp VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. Az internethasználat jellegzetességei, a kockázatok.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Tanulás és tanítás a kulturális evolúció rendszerében
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A nemzeti vámjogszabályok
Az egyetem mint szocializációs színtér Campus-lét a Debreceni Egyetemen Műhelykonferencia Debrecen, december 3. Szabó Ildikó DE Szociológia és Szociálpolitika.
A hallgatói teljesítményt befolyásoló erőforrások a kampuszon Pusztai Gabriella.
Debrecen május 29. Prof. Dr. Szabó Ildikó Szocializáció az egyetemi csoportok és csoportkultúrák világában Egyetemi élethelyzetek. Campus-lét a Debreceni.
Rokszin Mónika pszichológus
ERASMUS: Nagy lépésekkel Európába Külföldi tanulmányok szerepe az életpálya-tervezésben ERASMUS Információs Nap - NYME SEK december 7.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi napközi.
Közösségi portálok használata
A család szerepe, jellemzői
Küldő intézmény: Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Véleménymegosztó szubkultúrák: EMO Készítette: Starcsevics Nikoletta Témavezető:
Az emberi tanulás.
Közösségi oldalak használata
A magyar társadalom demográfiai helyzete, egészségi állapota az ezredfordulón. A szocializáció folyamata.
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Kósa Éva : VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Médiapolisz lakói I. Közvetítő faktorok.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Fiatalok motiválása a véleményformáló diáksajtósok bevonásával
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
A primer prevenció jelentősége az ifjúsági munkában
A vidéki tér sikertényezői
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
Az elméletek és a gyakorlat viszonya a szociális munkában Összeállította: Ágoston Magdolna Forrás: Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd,
Közösség és mentálhigiéné – Eszmecsere a közösségi lelki egészségfejlesztésről Török Péter 2013.március 26.
Művelődés-gazdaságtan
Innováció-ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban CLEAR.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
A hippokratészi eskü értelmezése
A lelki egészség védelme az iskolában
Dr. Bolgár Judit ETIKAI DILEMMÁK MAGATARTÁS LÉLEKTANI ASPEKTUSA, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A KULTURÁLIS SOKKJELENSÉGRE Veszprém.
Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.
The Social Work in Hospice and Palliative Care Network A Szociális Munka a Hospice és a Palliatív Gondozási Hálózatban (SWHPN)
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A klaszterek jogi szabályozottsága
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
Dr. Tóbiás László: A szociális képzők és a szociális szakma egészének hozzájárulása az inkluzív társadalom és a társadalmi részvétel fejlesztéséhez Inclusive.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Közösségépítés a könyvtár fizikai és virtuális tereiben Tóth Máté OSZK-Könyvtári Intézet
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
A szocializáció folyamata
Belépés a hálózati/virtuális információs világba
Hiteles Élet – Élménydús Élet
KIPRÓBÁLÁS ÉS MEGÚJULÁS - A TANÍTÁS TANULÁSA -
Magyar Projektmenedzsment Szövetség
Előadás másolata:

Kapcsolatok bűvöletében Balatonalmádi, VII. Nemzetközi Médiakonferencia 2013. szeptember 26. Felhasználók szekció Szekcióvezető: Körmendy - Ékes Judit Kapcsolatok bűvöletében Kósa Éva – Antalóczy Tímea

A technológiai penetráció gyorsulása a kapcsolatépítés terén

A szocializáció Az adott kultúra értékeinek, normáinak elsajátítása interakciókon keresztül zajlik, Erikson elmélete alapján kitüntetett időszak a serdülőkor, amikor is nő a kortársi presszió (Cole & Cole, 2003), „A hasonszőrű társak kultúrája kiszorítja az apákét (…) a serdülő nem térhet el a hozzá hasonlók által megkövetelt ízléstől, megjelenési módoktól (…)” (Breton, D. 2010)

„ A legáltalánosabb értelemben véve a szocializáció úgy is meghatározható, mint a társas együtt élés követelményeinek megfelelő fontos készségek elsajátítása az "idősebbek" és az "újoncok", a "régiek" és az "újonnan jöttek" között zajló folyamatos együttműködés révén." (Bugental,D.B., Goodnow,J.J.,1998)

A fiatalság mint érték mindig is követendő minta volt az idősebbek számára, de mára az ifjúsági kultúra, az ízlés, a kapcsolatépítés, a viselkedés együttesek, a divat és sok más egyéb tekintetében soha nem látott erőként van jelen mintaként, ugyanakkor a korosztállyal kapcsolatos vélemények ellenállnak a változásnak

A kapcsolatok jelentősége a serdülőkorban Második „átállás” korszaka Referenciacsoport a kortárscsoport Egészséges fejlődés feltétele, fejlődési feladat Megadja a szimmetrikus kapcsolatok kiépítésének lehetőségét Megadja a saját kultúra kialakulásának kereteit

Serdülőkre vonatkozó sztereotípiák Elkényeztetett Felelőtlen Erkölcstelen Cinikus Lázadó Tiszteletlen, stb. (Rice,F.P., 1987; Dacey, J.& Kenny,M. 1994; Damon, W.,1998))

Kapcsolati karakterisztikumok I. Tradicionális Mai ápolt, kultivált, interakciós sorozatot feltételez számossága korlátozott, időigényes ha megszakad, nehezen felvehető Korlátos jelenlét közvetlen formális jegyek megmaradnak, de más jegyek alapján minősítődnek számtalan ceremonális gát nélkül felvehető és megszakíthatók kapcsolatok Intenzív, állandó jelenlét közvetett

Kapcsolati karakterisztikumok II. Tradicionális Mai Mély és tartalmas Személyesebb Nonverbális eszközök jelenléte, ami egyfajta kommunikációs és metakommunikációs érzékenységet feltételez Érdemi kontaktusok Együttes élmény Felszínes és üres Nyílvánosabb Nonverbális eszközök, metakommunikáció csökkenése Kvázi/Pszeudo kontaktusok Együttes élmény hiánya – parttalan közösség

A Kapcsolat karakterisztikumok III. Tradicionális Mai Dominálóan generációk között Kapcsolati Terek valósak (otthonok, intézmények, baráti körök, stb.) Lassan átalakuló, változó formák ( levélírás, stb.) Kortárscsoportok fokozódó dominanciája Kapcsolati terek Virtuálisak ( közösségi média, mobiltelefon, stb.) Folyamatosan változó

Implicit értékítélet Az előzőekben felsorolt ellentétpárok elvezetnek egy implicit értékítélethez, mely szerint a mai kapcsolatok kiürültek, értéktelenebbek, felszínesebbek, kevésbé időt állóak, stb. DE!

A kapcsolatok média által teremtett szabadsága Mobilizálhatóbbak Közvetett módon is működnek Könnyebb elérhetőséget biztosítanak Számtalan felületen működnek Fizikai korlátok hiányát átlépik Referenciacsoport váltást megkönnyítik Társas támogatottságot ad/hat „Tőké”-t jelent

A tőke hagyományos értelemben olyan eszközöket jelent, amelyek segítségével értékhez, haszonhoz, nyereséghez juthatunk, eredetileg is egy meglehetősen tág, sok mindent magába foglaló fogalom: gazdasági, kulturális, kapcsolati tőke (P. Bourdieu, 2004)

Szociális vagy társadalmi (kapcsolati) tőke emberek, csoportok közötti csereviszonyok hasznot hoznak számunkra megkönnyítik az életünket az egymással szoros kapcsolatban lévő emberek közötti összetartó erővé, tőkévé válhat

A kapcsolati tőke újragondolása egy-egy közösség által létrehozott új minőség összetartó kapcsolathálók, amelyeket közös célok és normák, valamint „személyes” ismeretség köt össze, legalább olyan komoly erőforrást jelentenek, mint a hagyományos értelemben vett „hasznos” kapcsolatokkal való rendelkezés a társas támogatottság (social support, Wills, 1985) újraformálódása

Köszönjük a figyelmet! 