Marketing mix.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Mi a marketing?.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Termék és márka politika
A szolgáltatásmarketing sajátosságai
Szolgáltatás marketing
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
MARKETING.
Alapfogalmak.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Marketingmenedzsment 2008
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
A marketing mix, a marketingkörnyezet és a piac
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
Marketing eszközrendszere
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Marketingelmélet 1. szeminárium Nagy Gábor
Bauer András - Berács József:
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Stratégia célrendszer
8. Az eladásösztönzés.
A marketingkörnyezet elemzése
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Termék & Márka Kopcsay László.
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Társ a tanulásban. Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése.
Az árképzés szempontjai
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Kisvállalati marketing III.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Koncepció javaslat a saját márkás termék létrehozására 1.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Marketing, marketingkommunikáció. Mi is az a marketing? Eszme Attitűd Magatartásforma Technika Vállalati alapfunkció Módszertan Szervezeti egység.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Marketing I. 7. előadás Árpolitika
Marketing I. 1. előadás A marketing alapkoncepciói
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia egyetemi adjunktus BME-MVT
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Marketing I. előadás Kovács István
1. Marketing előadás A marketing, mint az értékteremtés menedzsmentje
Online vásárlás.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

Marketing mix

Marketing mix A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek meg- feleltetett kombinációja.

Marketing mix McCarthy (1964) 4P az eladók szempontjai Termékpolitika – product Árpolitika - price Értékesítési csatornapolitika - place, distribution Piacbefolyásolás - promotion, marketingkommunikáció J McCarthy

Marketing mix R Lautherborn(1990), Kotler 4c a vevők szempontjai Termék hasznossága a vásárló számára - customer value A vásárló ráfordítása a termék beszerzésére cost A vásárló kényelme - convencience Kölcsönös kommunikáció eladó és vevő között - communication Kotler

4 P Marketing mix A kiválasztott célpiac sajátosságainak megfelelően: Az egyes elemek logikus és tartós módon kapcsolódjanak össze. Minden marketingelem ugyanazt sugallja a termékkel kapcsolatban. Egységes kép alakuljon ki a vevőben a termékről és a vállalatról.

Marketing mix PL Napi cikk alacsony áron - sok üzletben akciók, kedvezmények, nyeremények Luxus termék magas áron néhány üzletben a célpiacnak megfelelő promóciós eszközök

Marketing mix TERMÉK Design Technológia Hasznosság Kényelem Érték Minőség Csomagolás Márka Vevőszolgálat Kellékek Garancia ÁR Lefölöző Behatoló Pszichológiai Engedmények Differenciálás Hitel Fizetési mód Költség-ár Nyereség ÖSZTÖNZÉS Csomagajánlat Reklám, SP, PS, PR Játékok, versenyek Reklámajándék Próba,kóstoló Plakát… HELY Kiskereskedelem Nagykereskedelem Csomagküldés, DM Internet Többcsatornás értékesítés

Marketing mix

Marketing mix A „4P kérdései”: az eladó a termékért milyen árat kérhet, hogyan tudja eladni, milyen promóció szükséges? A „4C kérdései”: a vásárlói szükségleteiből kiindulva a termelő mit kínáljon, milyen áron hajlandó ezt megvenni a vásárló, hogyan biztosítható a vevő számára a minél kényelmesebb vásárlás, és hogyan biztosítható a hatékony kommunikáció? A termelők alkalmazkodása a vevői, a piaci igényekhez!!!

A már ismert 4P koncepció, a marketing mix 4 területe kibővül 7P-re. Marketing mix a szolgáltatások területén A már ismert 4P koncepció, a marketing mix 4 területe kibővül 7P-re. Emberi tényezők (people) A környezet ahol a szolgáltatás elérhető (psychical evidence) A folyamat, melyben a vevő alanyként vesz részt (process)

Marketing mix újabb elemei Globális marketing mix modell: 6P + politika (politics) + közvélemény (public opinion) A nonprofitok marketing mix modellje: 8P a szolgáltatások marketing mix modellje 7P + filozófia