Marketing mix
Marketing mix A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek meg- feleltetett kombinációja.
Marketing mix McCarthy (1964) 4P az eladók szempontjai Termékpolitika – product Árpolitika - price Értékesítési csatornapolitika - place, distribution Piacbefolyásolás - promotion, marketingkommunikáció J McCarthy
Marketing mix R Lautherborn(1990), Kotler 4c a vevők szempontjai Termék hasznossága a vásárló számára - customer value A vásárló ráfordítása a termék beszerzésére cost A vásárló kényelme - convencience Kölcsönös kommunikáció eladó és vevő között - communication Kotler
4 P Marketing mix A kiválasztott célpiac sajátosságainak megfelelően: Az egyes elemek logikus és tartós módon kapcsolódjanak össze. Minden marketingelem ugyanazt sugallja a termékkel kapcsolatban. Egységes kép alakuljon ki a vevőben a termékről és a vállalatról.
Marketing mix PL Napi cikk alacsony áron - sok üzletben akciók, kedvezmények, nyeremények Luxus termék magas áron néhány üzletben a célpiacnak megfelelő promóciós eszközök
Marketing mix TERMÉK Design Technológia Hasznosság Kényelem Érték Minőség Csomagolás Márka Vevőszolgálat Kellékek Garancia ÁR Lefölöző Behatoló Pszichológiai Engedmények Differenciálás Hitel Fizetési mód Költség-ár Nyereség ÖSZTÖNZÉS Csomagajánlat Reklám, SP, PS, PR Játékok, versenyek Reklámajándék Próba,kóstoló Plakát… HELY Kiskereskedelem Nagykereskedelem Csomagküldés, DM Internet Többcsatornás értékesítés
Marketing mix
Marketing mix A „4P kérdései”: az eladó a termékért milyen árat kérhet, hogyan tudja eladni, milyen promóció szükséges? A „4C kérdései”: a vásárlói szükségleteiből kiindulva a termelő mit kínáljon, milyen áron hajlandó ezt megvenni a vásárló, hogyan biztosítható a vevő számára a minél kényelmesebb vásárlás, és hogyan biztosítható a hatékony kommunikáció? A termelők alkalmazkodása a vevői, a piaci igényekhez!!!
A már ismert 4P koncepció, a marketing mix 4 területe kibővül 7P-re. Marketing mix a szolgáltatások területén A már ismert 4P koncepció, a marketing mix 4 területe kibővül 7P-re. Emberi tényezők (people) A környezet ahol a szolgáltatás elérhető (psychical evidence) A folyamat, melyben a vevő alanyként vesz részt (process)
Marketing mix újabb elemei Globális marketing mix modell: 6P + politika (politics) + közvélemény (public opinion) A nonprofitok marketing mix modellje: 8P a szolgáltatások marketing mix modellje 7P + filozófia