A marketing alapjai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Marketing mix Holt (1995).
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Készítette: Magyar Orsolya
Bauer András - Berács József:
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Alapfogalmak.
Marketingkommunikáció
A marketing alapkoncepciói
A marketing alapkoncepciói
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
A marketingkoncepció.
Reklámozás, Public Relations
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Stratégia célrendszer
Marketing alapfogalmak
Megállapításunk célja:  biztosítani a termelés megszervezését és hozzáigazítását a kereslethez, különösen a minőség és a mennyiség tekintetében;  Ösztönözni.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Pénzügyi-számviteli mutatók
Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? december 2.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Marketing. Tevékenység A vevő igényeinek kielégítése érdekében A vevő igényeinek kielégítése érdekében  elemzi a piacot  meghatározza a termékeket,
az Akasztói Szikiponty
Marketing I. 1. előadás A marketing alapkoncepciói
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia egyetemi adjunktus BME-MVT
Kérdések a második zh-hoz
A vásárlási döntés folyamata
Marketing I. előadás Kovács István
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

A marketing alapjai

A marketing alkalmazási területei 1 A marketing fogalma 2 A marketing alkalmazási területei 3 A marketing fejlődési szakaszai Vállalati piaci orientációk 4 A marketing mix 5

A marketing fogalma Minden Kiterjesztett Tágabb Szűkebb értékkel A fogyasztói Igények kielégítése érdekében végzett vállalati tevékenység Minden értékkel bíró jószág cseréje. Vevőközpontú vállalati üzletfilozófia. Kiterjesztett Tágabb Szűkebb piackutatás,termékpolitika reklám, árpolitika elosztáspolitika ,eladásösztönzés

A marketing alkalmazási területei Háztartások párkeresés internet Vállalatok értékesítés reklám Állam rendőrség bűnmegelőzési program Politikai szervezetek választási kampány fizetett hirdetés Egyházak, alapítványok jótékonysági akciók kampány adományok gyűjtésére Eü-i intézmények kórház kiadványok betegségek megelőzéséről Oktatási intézmények iskolák nyílt nap

A marketing fejlődési szakaszai Alapvető cél: FOGYASZTÓKÖZPONTÚ TERMELÉSKÖZPONTÚ 1850-1920 A kereslet meghaladja a kínálatot Alapvető cél: A termelés növelése FOGYASZTÓKÖZPONTÚ 1934-1990 Alapvető cél: A kiválasztott célcsoportok szükségleteinek kielégítése „ŐFELSÉGE A VEVŐ” A marketing fejlődési szakaszai TÁRSADALOMKÖZPONTÚ 1991 – Egyénre szabott kínálat Alapvető érdek: Profit-fogyasztói igények- társadalmi érdek összehangolása ÉRTÉKESITÉS-KÖZPONTÚ 1920-1933 A kínálat meghaladja a keresletet Alapvető cél: A fogyasztók befolyásolása Agresszív értékesítési módok

Eltérő szemléletű vállalatok Vállalati piaci orientációk 2 Kiváló minőségű, korszerű, egyedi termékek Marketing rövidlátás Elszakadás a piaci igényektől. Termék- koncepció 4 A célpiacok szükségleteinek meghatározása,kielégítése. Piacközpontúság 2. Vevőorientáció 3. Koordinált marketing 4. Profit Marketing koncepció 3 Hatékony értékesítési és reklámtevékeny-ség. Azt akarják eladni, amit előállítanak azt állítják elő, amit el lehet adni. Értékesítési koncepció Egy célcsoport befolyásolása társadalmi érdek érvényre juttatása. egészségügy biztonság környezetvédelem közösségi aktivitás Társadalom- központú koncepció 5 . Termelési koncepció 1 Nagy forgalom, kis haszon. Magas termelékenység Alacsony önköltség. Széles körű elosztás.

Marketing mix 4P 4C Hely Termék Ár Ösztönzés Product Price Place Promotion 4C Kommunikáció Ráfordítás Kényelem Hasznosság Costumer value Cost Convenience Communication