REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG 2005. május 30.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A szakképzés helyzete Magyarországon
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
moduláris szakképzési szerkezet
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.

EGY ORSZÁG HÁROM VILÁG!? PISA 2003 – olvasás-szövegértés

VÁLTOZÁSOK AZ ALAPFOKÚ KÉPZÉSBEN n Hangsúly a kulcskompetenciák fejlesztésére n Ezek:  Képesség arra, hogy használjuk az információt  Képesség arra, hogy szóban, írásban vagy nem-verbális módon kommunikáljunk  Képesség arra, hogy megtervezzük és megszervezzük a tevékenységeket  Képesség arra, hogy együttműködjünk másokkal  Képesség arra, hogy használjuk a számokat  Képesség arra, hogy a felmerülő problémákat megoldjuk  Az új technológia használatának képessége

VÁLTOZÁSOK AZ ALAPFOKÚ KÉPZÉSBEN n Változik a tanár szerepe: a tudás elsődleges forrása helyett segítő n Központban a tanuló n Fel kell készíteni az új szerepre – módszertani megújulás n A tanár munkáját segítő eszköztárat is meg kell újítani:  Tantervek  Tananyagok, tankönyvek  Eszközök – digitális tudásbázis

OKJ ÁTALAKÍTÁSA n A jelenlegi úgy működik, mint egy étlap – jelentős átfedésekkel n Az átalakítás alapelvei:  A munka világa mint megrendelő  Iskolában széles alapozás, amelyre rövid ciklusú specializációk épülhetnek  Szakképesítések egymásra épülése – rész- szakképesítések kialakítása n Hatályba lépés 2006-ban

KORSZERŰ TARTALOM ÉS FORMA n Kompetencia alapú kimeneti és bemeneti követelmények – EU kompatibilitás n Tantárgyi struktúrák helyett modulok -duplo helyett lego – egymásraépülés, variabilitás n Digitális tananyagfejlesztés – vizualitás - mindenki számára elérhető – szabadon fejleszthető

INTÉZMÉNYRENDSZER MA TÖBB MINT 1000 SZAKKÉPZŐ INTÉZMÉNY  A JÖVŐ 50 – 60 központ + SPECIÁLIS INTÉZMÉNYEK

Miskolc Debrecen Nyíregyháza Eger Békéscsaba Cegléd Kecskemét Tatabánya Vác Székesfehérvár Szombathely Zalaegerszeg Kaposvár Pécs Bp. Észak-Pest Bp. Belváros TÉRSÉGI INTEGRÁLT SZAKKÉPZŐ KÖZPONTOK

GYAKORLATI KÉPZÉS n MINDENKI AZT CSINÁLJA AMIRE LEGJOBBAN KÉPES n ALAPKÉPZÉS - ISKOLA n TANULÓSZERZŐDÉS ÖSZTÖNZÉSE – KOMPLEX MÓDON – A TANULÓ ELŐSZERZŐDÉS BEVEZETÉSE n CSÚCSTECHNIKA - TISZK n GAZDASÁGI KAMARÁK SZEREPÉNEK NÖVELÉSE

AZ ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉS A GAZDASÁG ORSZÁGOSOrszágos Érdekegyeztető Tanács, OKJ-S BIZOTTSÁG, (OSZT) REGIONÁLISREGIONÁLIS FEJLESZTÉSI ÉS KÉPZÉSI BIZOTTSÁG HELYI – TÉRSÉGI TISZK SZAKMAI TANÁCSADÓ TESTÜLET ÉS >800

NFT II projekt elképzelések n NFT I.-ben létrehozott 16, ill. az MPA Képzési Alaprészből kialakítandó 6 TISZK rendszerének további bővítése az NFT II.-ben új központtal, a TISZK-ben résztvevő szakképző intézmények infrastruktúrájának fejlesztése n 300 szakképesítés tananyagának digitalizálása, a modularizáció folytatása n Az egész életen át tartó tanulás keretében átalakításra kerül a közismeret oktatása, amely a szakképzés megalapozásához szükséges ismeretek, készségek fejlesztését szolgálja

NFT II projekt elképzelések n A felnőttképzéssel való együttműködés kiterjesztése, az iskolai rendszerű szakképzés kapacitásainak felnőttképzésben való hasznosítása n Független térségi vizsgaközpontok létrehozása, kompetenciakártya kialakítása, az EUROPASS rendszer bevezetésének támogatása n Szakmai idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése n A szakmai tanárok, szakoktatók, gyakorlati oktatók képzése, továbbképzése n Az EU szakképzési minőségbiztosítási keretrendszerének figyelembevételével kialakított minőségbiztosítási rendszer bevezetése, egységes átfogó szakképzési mérési, értékelési, pályakövetési rendszer fejlesztése