Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia."— Előadás másolata:

1 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia Záhony – Csap térségében Nyíregyháza, 2006. március 2.

2 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február Tartalom A záhonyi térség geográfiai elhelyezkedéséből adódó szerepe a keleti szállítási kapcsolatokban A záhonyi térség, a tágabb és szűkebb értelemben vett régió helyzete A vasúti áruszállítás helyzete és jövője A „KIÚT” a záhonyi térség szerepének erősítése A térséget érintő vasútfejlesztési elképzelések A Záhonyi Átrakó Körzet önállósítási lehetőségei Források A MÁV ZRt. Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály anyagai A Közlekedéstudományi Intézet Kht. anyagai A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium anyagai A Nemzetközi Vasútegylet (UIC) és a KSH anyagai, adatai 2.2.

3 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február Az európai szállítási folyosók kapcsolódása Ázsiával 3.3.

4 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február Az európai szállítási folyosók kapcsolódása Ázsiával 4.4.

5 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február A nemzetközi vasúti folyosók hazánkon haladnak át 5.5.

6 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február A Magyarországot érintő Eurorégiók: Záhony a Kárpátok Eurorégió középpontjában 6.6.

7 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február Magyarország régiói és rangsorolásuk 42 szempont súlyozott figyelembevételével 7.7.

8 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február Magyarország legfontosabb vasúti export-import kapcsolatai 8.8.

9 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február Az áruszállítási teljesítmények változása Magyarországon a GKM statisztikája és prognózisa alapján 9.9.

10 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február Közlekedési munkamegosztás az áruszállításban (árutonna kilométer alapján, %-ban) 10.

11 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február Közút- vasút részarány az áruszállításban (2000-ben): számunkra Ausztria a követendő példa 11.

12 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február A „Fehér könyv” prognózisa az európai fuvarpiac és a vasút részesedésének távlati fejlődésére % A fuvarpiac egésze Ebből a vasút részesedése % 2003: 100% 2020: 170% 2020: 140% 2003: 8 % 2003: 6 % 2020: 12 % 2020: 15 % 12.

13 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február A „Fehér könyv” prognózisa az európai fuvarpiac és a vasút részesedésének távlati fejlődésére Áruszállítás Személyszállítás 13.

14 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február Vasúti fuvarpiaci áramlatok a IV.,V. korridoron: Záhony a vasúti import áruszállítás meghatározó tényezője 14.

15 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február A tervezett országos logisztikai központok és vonzáskörzeteik 15.

16 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február Az V. Pán-európai folyosó korszerűsítését érintő projektek Komárom Rajka Hegyeshalom Szob Somoskőújfalu Székesfehérvár Győr Tatabánya Salgótarján Szolnok BUDA- PEST Sopron Szombathely Szentgotthárd Bajánsenye Zalaegerszeg Murakersztúr Gyékényes Kaposvár Pécs Szekszárd Magyarbóly Kelebia Szeged Röszke Lökösháza Békéscsaba Kötegyán Biharkeresztes Debrecen Nyírábrány Ágerdőmajor Nyíregyháza Záhony Sátoraljaújhely Hidasnémeti Hídvégardó Bánréve Ipolytarnóc Nógrádszakál Kecskemét Veszprém Pamhagen Ágfalva Harka Eger Miskolc Bp. – Újszász – Szolnok EIB projekt Bp. – Cegléd - Szolnok ISPA projekt Boba - Zalalövő ISPA projekt Kohézós projektek NFT II. Zalalövő – Hodos elkészült új vonal 16.

17 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február Az EU támogatások alakulása 17.

18 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február Korridorok korszerűsítése  IV. Hegyeshalom – Budapest – Cegléd – Szolnok – Lőkösháza  V. Bajánsenye – Boba – Székesfehérvár – Budapest – Hatvan – Miskolc – Nyíregyháza; Budapest – Pusztaszabolcs – Dombóvár – Gyékényes; Dombóvár – Pécs – Magyarbóly  Egyéb TEN-T vonalak Egyéb országos törzshálózat Elővárosi vasúti közlekedés Ferihegyi vasút Mellékvonalak Az NFT-II ütem vasúti projektjei 18.

19 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február A MÁV ZRt. tervezett vasútvonal-rehabilitációs programja 19.

20 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február A MÁV ZRt. tervezett vasútvonal-rehabilitációs programja. A 100-as vonalat érintő munkák időzítésének előzetes becslése 20.

21 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február Tervezett sebességemelés 21.

22 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február A Záhonyi Átrakó Körzet tevékenységei 22.

23 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február A társaság létrehozásának projektterve a hátralévő főbb feladatok kiemelésével 23.

24 Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február 24.


Letölteni ppt "Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály 2006. február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések