AZ ÚJ MODULRENDSZERŰ OKJ AZ ISKOLÁK SZEMÉVEL

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
Tantárgyi ismertető és Termékszerkezet elemzési példák
Balassagyarmat, december 12. Stratégiai kérdések a magyar szakképzésben.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Informatika.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Felkészülés az OKJ vizsgára modul
Új OKJ vizsgafeladatok
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Funkciópont elemzés: elmélet és gyakorlat
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A kurzus szerepe és célja A minőségbiztosítás általános alapelveire történő folyamatos hivatkozással áttekinti a szoftverminőség.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Alapozó tantervek Új alapozó tantervek valamennyi szakmacsoportban; informatikában is. Hozzászoktunk: Informatika tanár edzett! tanév, melyben mind a négy.
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Környezetvédelmi képzés vegyipari alapozással
Számítástechnikai szoftver üzemeltető
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM IX.15. DEBRECEN
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
INFO-ERA KONFERENCIA HELYI TANTERV KÉSZÍTÉSE A SZAKKÉPZÉSBEN.
Modularizáció és közös tantervi rendszer kialakítása Bikal, február 11. Sári lajos Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
1 Utazás § turizmus Program Utazás § turizmus Program Siófok december 3.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Szakképzési dokumentumok
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
A szakképzés helyzete Magyarországon
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása
S ZAKKÉPZÉSI TANTERVEK Informatika Szakképzési Konferencia Szabó András.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Máté István Multimédia fejlesztő Máté István
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Gépgyártástechnológiai technikus
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
SZENT IMRE ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere Dr Baloghné Nagy Katalin pályaorientációs tanácsadó 2013 / 2014.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Szent Imre Szakgimnázium Esztergom Szakmatérkép 2016/2017.
I NFORMATIKAI KÉPZÉSEK Informatikai rendszergazda Számítógép-szerelő, -karbantartó.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
EUCIP konferencia október 20. Cséfalvay Katalin Fejlesztés (BUILD) modul.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
moduláris szakképzési szerkezet
Pápai Gazdasági Szakképző Iskola és Kollégium
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Kompetencia alapú szakoktatás
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

AZ ÚJ MODULRENDSZERŰ OKJ AZ ISKOLÁK SZEMÉVEL 2007. 04. 27. ZOMBORI BÉLA zomborib@umszki.hu

Az előadás vázlata Az OKJ felépítése A központi programok felépítése A szakmák modulos szerkezete A követelménymodulok részei A feladatprofil tartalma Kompetenciák-kompetencia alapú oktatás A képzés szerkezete A tananyagelemek felépítése Az új OKJ bevezetésével kapcsolatos iskolai feladatok

iskolarendszerben csak azok a szakmák képezhetők, amelyek képzési ideje évben adott ez lehet alapszakma is, ha nincs leágazása, de jellemzően a leágazások jelentik az iskolák számára a szakmaválasztékot rész szakképesítésre nem lehet beiskolázni ráépülésként szereplő szakképesítésre csak befejezett alapszakma, vagy leágazás után lehet beiskolázni.

A KÖZPONTI PROGRAMOK FELÉPÍTÉSE Általános irányelvek 1. A képzés szabályozásának jogi háttere 2. A szakképesítések, elágazások OKJ-ben szereplő és egyéb adatai 3. A képzés szervezésének feltételei 4. A tanulók felvételének feltételei 5. A szakképesítés, elágazások munkaterülete 6. A képzés célja 7. A szakképesítés, elágazások követelménymoduljai 8. A képzés szerkezete 9. A szakképesítés vizsgáztatási követelményei II. A központi program tananyagegységei (elágazásonként)

A KÖZPONTI PROGRAMOK FELÉPÍTÉSE Általános irányelvek 1. A képzés szabályozásának jogi háttere 2. A szakképesítések, elágazások OKJ-ben szereplő és egyéb adatai 3. A képzés szervezésének feltételei 4. A tanulók felvételének feltételei 5. A szakképesítés, elágazások munkaterülete 6. A képzés célja 8. A képzés szerkezete 9. A szakképesítés vizsgáztatási követelményei II. A központi program tananyagegységei (elágazásonként) 7. A szakképesítés, elágazások követelménymoduljai 7. A szakképesítés, elágazások követelménymoduljai

követelménymodulok - feladatprofil   - tulajdonságprofil

A szakmai követelménymodul megnevezése: Számítógép kezelés, szoftverhasználat, munkaszervezés A szakmai követelménymodul tartalma: Feladatprofil: Hardvert üzemeltet, szoftvert telepít Irodai programcsomagot egyedi és integrált módon használ Multimédiás- és kommunikációs alkalmazásokat kezel Adatmentést végez, informatikai biztonsági eszközöket használ LAN- és WAN-hálózatokat használ Informatikai angol nyelvű szakmai szöveget megért Tevékenységét dokumentálja Szoftverhasználati jogokat alkalmaz Tervezi és szervezi a munkavégzést Betartja a munkavégzéssel összefüggő szabályokat Alkalmazza a munkahelyi minőségbiztosítási előírásokat

Részt vesz a projekt megtervezésében A szakmai követelménymodul megnevezése: Projektmenedzsment A szakmai követelménymodul tartalma: Feladatprofil: Részt vesz a projekt megtervezésében A feladatterv kialakításában közreműködik A projektfeladatok erőforrás és időszükségletének meghatározását elvégzi Részt vesz a kockázatelemzésben Részt vesz a követelményelemzésben A projekt értékelésében közreműködik

A szakmai követelménymodul megnevezése: Informatikai ismeretek A szakmai követelménymodul tartalma: Feladatprofil: Fájl típusokkal dolgozik Prezentációt készít Alapvető adatfeldolgozási algoritmusokat használ Számítógépes tervezői környezetet használ Meghatározza a szükséges hardver-szoftver eszközöket Adatbázisokat kezel Számítógép programot készít Tárolja, gyűjti, kezeli és elemzi az információkat Használja az on-line adatbázisrendszereket Adatbázis műveleteket végez Adatbázis szolgáltatásokat vesz igénybe Információkat visszakeres Költségtervet készít Előrejelzéseket készít Irányítja az információs beruházást Változtatja a terveket az igényeknek megfelelően Pénzügyi elemzést végez Prezentálja a terveket a vezetőségnek Termelésirányítási feladatokat végez

A szakmai követelménymodul megnevezése: Számjegyes vezérlésű gépek működése, programozása, karbantartása, javítása, dokumentálása A szakmai követelménymodul tartalma: Feladatprofil: Új vezérlőberendezéseket üzembe helyez Ismerteti a vezérlő szolgáltatásait Felügyeli a számjegyes vezérlésű gépsorok helyes működését Ellenőrzi a helyes program beállítást Programozza a vezérlőt Dokumentálja a vezérelt gépsor időbeli működését, teljesítményét, hibáit és a javításokat Ellenőrzi méréssel a javítás helyességét Együttműködik a gépésztechnikussal a javításban Javítja a vezérlő elektromos és elektronikus hibáit

Az adott ismeretet milyen szinten kell elsajátítani Az adott ismeret a munkatevékenység szempontjából milyen típusú alkalmazást kíván (A szint megjelölésével: 5-től 1-ig jelölve) (a típus megjelölésével: A-tól E-ig jelölve) SZAKMAI KÉSZSÉGEK SZAKMAI ISMERETEK SZAKMAI KOMPETENCIÁK

Személyes kompetenciák: Térlátás Térbeli tájékozódás Tapintás Stabil kéztartás Kézügyesség Felelősségtudat Pontosság Önállóság Precizitás Társas kompetenciák: Határozottság Irányítási készség Módszerkompetenciák: Ismeretek helyén való alkalmazása Emlékezőképesség (ismeretmegőrzés) Kreativitás, ötletgazdagság Kritikus gondolkodás Rendszerező képesség Megbízhatóság Irányíthatóság Logikus gondolkodás

A KÖZPONTI PROGRAMOK FELÉPÍTÉSE Általános irányelvek 1. A képzés szabályozásának jogi háttere 2. A szakképesítések, elágazások OKJ-ben szereplő és egyéb adatai 3. A képzés szervezésének feltételei 4. A tanulók felvételének feltételei 5. A szakképesítés, elágazások munkaterülete 6. A képzés célja 7. A szakképesítés, elágazások követelménymoduljai 9. A szakképesítés vizsgáztatási követelményei II. A központi program tananyagegységei (elágazásonként) 8. A képzés szerkezete 8. A képzés szerkezete

A KÖZPONTI PROGRAMOK FELÉPÍTÉSE Általános irányelvek 1. A képzés szabályozásának jogi háttere 2. A szakképesítések, elágazások OKJ-ben szereplő és egyéb adatai 3. A képzés szervezésének feltételei 4. A tanulók felvételének feltételei 5. A szakképesítés, elágazások munkaterülete 6. A képzés célja 7. A szakképesítés, elágazások követelménymoduljai 8. A képzés szerkezete 9. A szakképesítés vizsgáztatási követelményei II. A központi program tananyagegységei (elágazásonként)

Tanulói tevékenységformák hallott szöveg feladattal vezetett feldolgozása olvasott szöveg feladattal vezetett feldolgozása információk feladattal vezetett rendszerezése tapasztalatok utólagos ismertetése szóban kiscsoportos szakmai munkavégzés irányítással mérési gyakorlat írásos elemzések készítése önálló szakmai munkavégzés csoportos megbeszélés irányított csoportos munkavégzés szakmai munkatevékenység megfigyelése egyszerű számítási és tervezési feladatok önálló megoldása szöveges előadás egyéni felkészüléssel csoportos helyzetgyakorlatok tesztfeladat megoldása információk önálló rendszerezése hallott szöveg feldolgozása jegyzeteléssel információk rendszerezése mozaikfeladattal adatgyűjtés elemzés készítése tapasztalatokból megfigyelés adott szempontok alapján leírás készítése hibák számlálása és megfigyelése algoritmus készítése műszaki rajz készítése leírásból feladattal vezetett szerkezetelemzés rajz értelmezése

A tananyagelemek fajtái

Feladatok 1. Előkészítő szakasz: - szakmaválasztás - tanárok továbbképzése (személyi feltételek biztosítása) - tárgyi feltételek megteremtése 2. helyi dokumentumok, elsősorban a helyi tanterv, elkészítése

A szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása: Számítógépet kezel, szoftvereket használ Munkaszervezéssel kapcsolatos tevékenységet végez Projektet tervez és értékel Informatikai ismereteket alkalmaz Megvalósíthatósági tanulmányt készít Menedzsment feladatokat végez Kiválasztja, üzemeli, felügyeli az információs rendszert Üzembehelyezést, bővítést végez Előkészíti a telekommunikációs rendszert Üzemelteti a távközlési eszközöket Előkészíti a számítógépes jelfeldolgozó rendszert Adatátvitelt és szabályozástechnikát végez Alkalmazza a menedzselési technikákat

Tárgyi feltételek tanpálya szaktanterem távközlési laboratórium A szakmai elméleti tananyagegységek oktatását a szakképző intézménynek kell ellátnia, amelyhez az alábbiak szükségesek: tanpálya számítógép-terem Idegen nyelvi szaktanterem tanterem kisüzemi termelőhely tanműhely távközlési laboratórium tanterep A szakmai gyakorlati tananyagegységek oktatását a szakképző intézménynek kell ellátnia, amelyhez a következők szükségesek: szaktanterem távközlési laboratórium utcai környezet kisüzemi termelőhely ipari laboratórium számítógép laboratórium tanműhely számítógép-terem Idegen nyelvi szaktanterem tanterem

A helyi tanterv elkészítésének lépései A tananyag összeállítása A tananyag tantárgyakra bontása A tantárgyak évfolyamonkénti elrendezése Az óratervek elkészítése A helyi tanterveknek megfelelő formai elrendezés

Köszönöm a figyelmüket