TEHETSÉGÍGÉRETEK GONDOZÓI RENDSZERÉNEK KIÉPÍTÉSE INTÉZMÉNYÜNKBEN.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kapcsolattartás a szülői házzal
Advertisements

Magyar Tehetséggondozó Társaság
Tehetségazonosítás gyakorlata
A TEHETSÉGGONDOZÁS LEHETŐSÉGEI A TISZA-TÓ TÉRSÉGÉBEN Dr. Mező Ferenc • Korosztályok • Tehetségterületek • Léptékek • Együttműködés.
Szülői elégedettség mérés eredménye
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Matematika és módszertana
A koragyermekkori nevelésről
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„Játszani is engedd…” „KREÁTOR” – JÁTÉKÓRA.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Tehetség, tehetségazonosítás
A Móra Ferenc Ált. Isk. tehetséggondozó programja
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Az egyéni fejlesztési terv
Az óvodai nevelés alapelvei
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Korai tehetségnevelés
Vajda Zsuzsanna Siettetett gyerekek
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Óvodai tehetséggondozó program kialakítása
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola osztályai
Gondolatok a gyermekek nyomon követéséhez
„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Debreceni Egyetem Gyakorló Óvodája. Tehetségpontunk Humán erőforrás Speciális képesítések Tehetségműhelyeink: -Borsószem bábcsoport -Kismesterségek -Gyermektorna.
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Napközis beszámoló 2008/2009 I. félév. Napközis csoportok Óvodai csop.:3 gyermek /Katraniczné Suvada Rózsa, Németh Szilvia/ Fogl.I.csop.:4 gyermek / Csipai.
Napközis beszámoló 2010/2011 I. félév.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
tanév. Munkaközösségünk tagjai: 19 fő - névváltozás és átalakulás új tagok: Hriczóné Csizmadia Judit Tóth Eszter - Gyermekfelügyelők.
Családoknak szóló, helyi szemléletformáló programok támogatása „Tehetséges vagyok a családom támogat” NTP-CSSZP-M –
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
Minősítés Tanfelügyelet Pedagógus, vezető, intézmény KÜLSŐ értékelése. Önértékelés Pedagógus, vezető, intézmény BELSŐ értékelése..
Mitől tehetség a tehetség? Székelyföldi Tehetségnap, június 18. Dr. Balogh László Debreceni Egyetem Pszichológiai Intézet Magyar Tehetséggondozó.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
A dajka a nevelés folyamatában
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
A tehetséggondozás helyzete a nagykanizsai térségben
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Határtalan Egészségnevelés Lehetőségei Program
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Előadás másolata:

TEHETSÉGÍGÉRETEK GONDOZÓI RENDSZERÉNEK KIÉPÍTÉSE INTÉZMÉNYÜNKBEN

Óvodáskorban egy olyan tehetséggondozó rendszerre van szükség, mely teljesen megfelel az esélyegyenlőség elvének. Az óvodás életkor szenzitív életkor, ekkor lehet megalapozni igazán a tehetségfejlesztést. Feltételezzük, hogy minden gyermekben ott szunnyad a tehetségcsírája.

A gyermek folyamatos megfigyelése gyermek diagnosztika alapján 3 év 4 ÉV5 ÉV 6 – 7 év megkínálni a gyermeket változatos tevékenységekkel  már erősebben megmutatkozik a gyermek érdeklődési iránya, speciális adottsága  Kiemelkedő adottságok felfedezése, egyéni, differenciált fejlesztés Minden 5 éves gyermek beazonosítása adottságok, érdeklődés, motiváció alapján.  Különböző tehetségterületeknek megfelelő műhelyek szervezése. Egy műhelyben 5-15 fő fejlesztése történik Nyomon követés

A programok tervének elkészítése párhuzamosan zajlik az azonosítási folyamatokkal. Gyakorlatilag ekkor látjuk, hogy hogyan tudjuk lefedni az összes területet, úgy hogy minden 5-6 éves gyermek bekerüljön a neki megfelelő műhelybe. A műhelyprogramok elkészítésénél fő szempont a komplexitás, az erős és a gyenge oldal fejlesztése, az együttműködés, a konstruktív problémamegoldás képességének erősítése.

Az elméleti felkészültség mellett nagyon fontos a felnőttek érdeklődési iránya, hiszen tehetséges gyermeket, tehetséges pedagógus nevelhet. Az érdeklődése által motivált pedagógus képes olyan érzelmi töltettel dúsítani tevékenységeit, melyek elemi erővel hatnak a gyermekre. A probléma izgalma, a témakör szeretete, kíváncsiság, érdeklődés átragad a gyermekekre. Az igazi alkotólégkör megteremtése különleges „erőmezőt” hoz létre a gyermek és felnőtt között. Mindkét fél merít ebből az erőből. A felnőtt kiéli kreativitását, átadja tudását – a gyermek magába szívja, mint a szivacs, amit lát, hall, s önmaga is igyekszik tevékenyen részt venni a folyamatban. Ez a régi megszokottnál más pedagógus – gyerek viszonyt feltételez. Az egymásra figyelés, egymás megbecsülésén alapul.

Kézművesség, vizuális tér alakítás, gyöngyfűzés 4 fő Zene, hangszer ismeret, kórusmuzsik a 7 fő Logikai, gondolkodtató játékok 4 fő Mozgás, kinesztetikus 4 fő bábművészet 1 fő rendkívüli kreativitás a projektmód- szerben 6 fő Jó kommunikációs, megfelelő előadókészség 6 fő

Felnőtt művészeti csoportok Szülői- óvónői kórus „csodafurulya” Óvónői furulya zenekar „Gyöngy” ékszer készítő cs. Mese-mese mátka” bábcsoport „Meseország” Felnőtt drámacsoport (Vackor Ó.) „Mesevarázs” felnőtt dráma )műhely (Attila u)

MűhelyBartókAttilaVackor Téri-vizuális: Kreatív műhely Vuchetichné K. Ida Szűz Zoltánné Hofbauerné Gyurasits Zsuzsanna Rigó Krisztina Kalicskó Attiláné Németh Kálmánné Nyelvi: Drámajáték – bábműhely Jánosik Éva, Varga Gáborné Frankó Katalin Becsák Anita Baranyi Tamásné, Timkova Lívia Kinesztetikus: Népi gyermekjáték Csomai Vivien Molnár Kinga Csomai Vivien Horváthné Herceg Melinda Ayres torna Kovács Ferencné Frankó Katalin Zenei: Halász Katalin Curawyné Hajnal Lídia Őriné Vörös Judit Rigó Krisztina Talentum műhely (városi) „Pacsirták” kezdő csoport I. Szabóné Oláh Márta Talentum műhely (városi) Után követő csoport 1I. osztályosok részére Halász Katalin Észforgató, logikai műhely Szabóné Oláh Márta Tóthné Szabó Ilona Szabóné Oláh Márta Dobos Attiláné Weil Ádámné

Hatásvizsgálat (szülői kérdőívek alapján) Érezte-e a műhelyek pozitív hatását gyermekén?

Műhelyek hatása az óvoda életére

Köszönöm a figyelmet!