Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Komplex Instrukciós Program
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Értékelés a pedagógiában
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A nevelés tartalma. a tanulás iránti igény is társadalmilag meghatározott, ezért az iskolai munka minőségi mutatója nem lehet pusztán a tanulók igényeinek.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
A játék A játékosság.
MOTIVÁCIÓ.
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Ellenőrzés és értékelés az alsó tagozatos matematika oktatásában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Testnevelés tantárgypedagógia 7. ea.
A testnevelési tanterv.
Képesség, készség, adottság, tehetség
Az óratervezet, az óravázlat
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A PROJECT CITIZEN PROGRAM HONOSÍTÁSÁRA INTÉZMÉNYÜKBEN
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Pedagógus értékelési rendszer
A fizika tanítása 10. lecke Az óraelemzés szempontjai.
A játék A játékosság.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
A motiváció szerepe a testnevelésben. Pelyhe Árpád
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Előadás másolata:

Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés A tanár szerepe, a tanulók bekapcsolása az oktatási folyamatba A motiváció Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

Mit ellenőrzünk, értékelünk? A teljesítményt!!! Teljesítőképesség Képességek (mozgásos, intellektuális), ismeret, tudás (technikai, taktikai) Teljesítőkészség Mobilizáló erők (a rendelkezésre álló erők mozgósítása) Befolyásoló körülmények: serkentő ill. gátló tényezők (egészségi állapot, időjárás, pillanatnyi lelki állapot stb…) Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

Az ellenőrzés funkciói: Didaktikai: a tanulás eredménye a képzés folyamatában Nevelési: a követelményekhez való aktív viszony → fokozható a teljesítményre törekvés Társadalmi: a tanulók előkészítése az életre Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. Az ellenőrzés fajtái: Folyamatos: gyakorlás közben, több tanulót is, többféle feladatban Időszakos: témakörök végén, kijelölt ellenőrző feladatokkal (javítási lehetőség!) Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

Értékelés, osztályozás: A tanterv által előírt követelményeket, annak minőségét, azok alkalmazását A tanórán kívüli, önkéntes testnevelési és sporttevékenységet, versenyeredményt Neveltségi szintet, aktivitást Önmagához mért fejlődés!!!! Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

Vita: szükség van-e az osztályzára? Igen: Melléktantárgy lenne Konkrét ismertanyaga, műveltségtartalma van Nincs tanulmányi átlag Nem kell: Különbözőek a képességek Ronthatja a bizonyítványt Nagyobb örömélményt adna Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. Motiváció: A tevékenység elvégzésének feltétele Belső késztetés Az érdeklődés különböző módokon való felkeltése, fenntartása A mozgás, mint szükséglet bekapcsolása a napi tevékenységekbe Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

A sporttevékenység indítékai: Közvetlen: Mozgásszükséglet, jó közérzet Bátorság, ügyesség, erő kifejezése, bizonyítása Küzdelmekben való részvétel Győzelem lehetősége, rekord elérése Közvetett: A választott hivatásra felkészülés Kötelességérzet – adott intézmény hagyományai Erő, ügyesség, edzettség Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

A mozgásos cselekvések leggyakoribb kisgyermekkori ösztönzői: A mozgás szükséglete A mozgás öröme A teljesítmény iránti szükséglet Az újdonság megismerése iránti szükséglet - kíváncsiság Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. A tanító szerepe: DÖNTŐ JELENTŐSÉGŰ!!!! Szakmai tudás Személyes varázs – gyerekekhez való „értés” Pillanatnyi lelki állapot Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. A tanító módszerei: Sikerélmény adása Kíváncsiság felkeltése Dicséret Versenyhelyzet teremtése Viszonyulás a tanulók szociális környezetéhez „ A pedagógiai szakszerűség a csel, mely ráveszi a gyereket arra, hogy arra menjen, amerre mi akarjuk.” (Rousseau) Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.