A mérés, mértékegységek és átváltásuk problémái

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Matematika kompetencia
Advertisements

Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
az öröklött és a tanult pszichikus feltételek közös neve
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A személyes kompetencia fejlődése és fejlesztése
Képesség? Kompetencia?.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Mentortanárképzés eLearning támogatása
Pedagógiai személyiségmodellek
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
IDŐMÉRLEG Grábics Ágnes
A primer prevenció jelentősége az ifjúsági munkában
A feladatok szerepe Kaposi József.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
A kompetenciák funkciója és tartalma  március 9.  Falus Iván.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A szociális képességek fejlesztése módszertana
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
Az óvodai tevékenységterv
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
A testek néhány mérhető tulajdonsága 3. óra
Mérés, mértékegység, átváltás
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Előadás másolata:

A mérés, mértékegységek és átváltásuk problémái Előadó: Horváth Judit

Amiről szó lesz… A gyermek személyiségének komponensei, melyek befolyásolják az eredményességet Gyökeres társadalmi változások és az intézményes nevelés A mennyiségek, becslés, mérés témakör szakmódszertani alapjai

A gyermek személyiségének komponensei Alapképességek (készségek, rutinok, ismeretek rendszere) Kognitív kompetencia Személyes kompetencia Szociális kompetencia

Alapismeretek Szimbólumokkal megvalósult leképezés Gondolatháló (működő pszichikus rendszer) Dolgokra vonatkozó ismeretek (alapfogalom, alapelv, törvény) Ezek rendszerré fejlődése a világnézet (világkép).

Alapkészségek (rutinokból, ismeretekből szerveződő pszichikus komponens, melynek működése 1mp-nél hosszabb ideig tart) Zárt, közegfüggetlen, merev készség Nyílt és közegfüggetlen készség Zárt és közegfüggő (rugalmas) Nyílt és közegfüggő (komplex)

Alaprutinok (legfeljebb 1mp-ig tartó pszichikus komponens) Ha a készségek működéséhez szükséges több száz alaprutin nem működik, akkor nem létezhet matematikai feladatmegoldás.

Gyökeres társadalmi változások és az intézményes nevelés Az ágazatok és az energiaforrások átrendeződése

Optimalizáció és leállás (Optimalizáció: évtizedes gyakorlás, használat révén létrejött készség)

Használhatóság Átlagosnál lényegesen gyorsabban (G) Átlagosnak megfelelően (Á) Átlagosnál lényegesen lassabban fejlődők (L)

Más tantárgyakban rejlő lehetőségek

Tanórán kívüli lehetőségek

A mennyiségek, becslés, mérés témakör szakmódszertani alapjai

Összehasonlítás, összemérés Felidézett élmények Előhívott, átélt tapasztalatok Tapasztalatszerzés

A mérések alkalmi egységekkel Mérőszámfogalom kialakítása Megmérés, kimérés Egységek többszörösei Mérőeszközök

Az azonos egység (mérőszám változásai) Különféle egységek (mérőszám változásai) Mérések szabványos egységekkel

Felhasznált irodalom Nagy József: Iskolakultúra 2009 Vidákovich Tibor: SZAKMAI KONCEPCIÓ a matematikai kompetencia fejlesztése más tantárgyak keretei között

Köszönöm a figyelmet