A Ket. tervezett módosítása Dr. Anga László Pest Megyei Közigazgatási Hivatal Hatósági Főosztály főosztályvezető Gyakran olyan hallgatóságnak kell szakmai előadást tartani, amely nem ismeri a témát vagy a szakszavakat. Az anyag esetleg összetett és rengeteg adatot tartalmaz. A hatékony előadáshoz alkalmazzuk a Dale Carnegie Training® által kialakított irányelveket. Vegyük figyelembe a rendelkezésre álló időt és rendszerezzük megfelelően a tananyagot. Szűkítsük le a témakört. Osszuk fel a bemutatót világosan elkülönített részekre. Állítsunk fel logikus sorrendet. Végig egy témára összpontosítsunk. A bemutatót összefoglalással zárjuk, ismételjük meg a fontos lépéseket vagy vonjunk le következtetést. Ne feledkezzünk el a hallgatóságról. Fontos például, hogy az adatok érthetőek és lényegesek legyenek a téma szempontjából. Az adatok és a szakszavak mennyiségét igazítsuk a hallgatósághoz. A fontosabb pontok és lépések magyarázatához használjunk szemléltetőeszközöket. Mindig tartsuk szem előtt a hallgatóság igényeit, és akkor képesebbek lesznek az elhangzottak befogadására.
Célok A területi államigazgatási szervek integrációjának biztosításához és az integrált ügyfélszolgálati irodák közreműködésének szabályozásához kapcsolódóan: a költségek és a bürokratikus terhek csökkentése az eljárások egyszerűsítése az államigazgatási tevékenység hatékonyságának és megbecsültségének javítása
Újdonságok formai: „(3a) bekezdés” egyszerűsödő szabályok, csökkenő munkateher e-közigazgatás
Változások I. a döntések közlésének egyszerűsítése egyszerűsített formában meghozható döntések, formális döntést (végzést) nem igénylő eljárási cselekmények körének bővítése az eljárásért fizetendő összes költség igazgatási szolgáltatási díjba integrálása Ha több pontot, lépést vagy ötletet tárgyalunk, használjunk több diát. Döntsük el, hogy mi a hallgatóság feladata: egy új ötlet megismerése, egy folyamat megértése vagy nagyobb elmélyedés egy ismerős témában. Lássuk el megfelelő magyarázattal az egyes pontokat. A bemutatót támaszuk alá szakmai adatokkal, amely lehet könyv, vagy lemezen tárolt anyag, elektronikus üzenet vagy Interneten található adatok. Az egyes pontokat a hallgatósággal folytatott beszélgetés és visszajelzések mellett fejtsünk ki.
Változások II. kapcsolattartás egyszerűsítése a hatóság és az ügyfél, illetve a hatóságok között egyezség, hatósági szerződés a költségmentességi kérelmek elbírálása
Változások III. hatáskör-illetékesség ügyintézési határidők fellebbezés megküldése a szakhatóságnak értesítés a fellebbezésről adatkezelés a végrehajtás során részleges költségviselés irat fogalma
Ügyintézési határidő 20 munkanap helyett 30 nap az ügyintézési határidőbe be nem számító esetkörök változnak a kérelem megérkezését követő napon kezdődik
Eredmények Ügyfelek: egyszerűbb, átláthatóbb eljárás Hatóságok: csökkenő munkateher Csökkenő költségek
Köszönöm a figyelmüket! Határozzuk meg a legjobb lezárási módot mind a hallgatóság, mind a bemutató szempontjából. Fejezzük be összefoglalással; ajánlunk fel egyéb lehetőségeket; javasoljunk egy stratégiát; javasoljunk egy tervet; tűzzünk ki egy célt. Tartsuk magunkat végig a bemutatóban kitűzött célunkhoz, és akkor valószínűleg elérjük azt.