Foglalkoztatási és Szociális Adatbázis

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
Óraregisztrálási modul
Statisztika 2008 Az elektronikus program használata.
E-KÖZIGAZGATÁSI ALAPISMERETEK
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Tapasztalatok - aktuális kérdések
Elektronikus ügyintézés, és várható technikai fejlesztések a Növény- és Talajvédelem területén Várszegi Gábor osztályvezető augusztus 30.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
1 ONYF BM OEP Az EMMA működési modellje Munkavállalók adatai Munkáltatók adatai Munka- viszonyok adatai Munkavállalók EU FH OMMF KSH EMNY Központ Munkáltatók.
A Rehabilitációs Foglalkoztatás lehetőségei
A komplex felülvizsgálatok és a fogyatékos emberek foglalkozási rehabilitációját megvalósító intézményrendszer működésének tapasztalatai,  a megváltozott.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Szociális igazgatási-szociális szolgáltatási ismeretek
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
Elektronikus kérelem benyújtás
Szabálysértési méltányossági kérelem
Szociális igazgatási munka segítése
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,
A Virtuális Munkaerőpiac Portál bemutatása
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelyes nem horizontális intézkedéseinek és a IV. tengelyes intézkedéseinek végrehajtási folyamata.
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Dr. Bálint József JOSZ elnöke
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
Budapest, január 26. dr. Kaszó Éva FOE Elnökségi tag
A választási eljárásról szóló évi XXXVI. törvény EP választásra vonatkozó különös részi szabályai Előadó: Dr. Molnár Krisztián főjegyző, TVI vezető.
Tapasztalatok - aktuális kérdések
Az igénybevevői nyilvántartás
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelyes nem horizontális intézkedéseinek és a IV. tengelyes intézkedéseinek végrehajtási folyamata.
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Készült Európai Migrációs Hálózat Nemzeti Ülésére
Kérelem elektronikus benyújtása a Szolgáltatói Nyilvántartásba
Nyugdíjbiztosítási igazgatási ismeretek
dr. Kása Karolina osztályvezető
Álláskeresőként történő nyilvántartás
Az adatvédelem szabályozása
Átvándorlók-bevándorlók kontra hajléktalan ellátás
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
ELEKTRONIKUS ADATFELDOLGOZÁS, ADMINISZTRÁCIÓ Az MLSZ ügyviteli rendszerének bemutatása, a regisztráció folyamata.
Változások az építőiparban – 2013 Tájékoztató az építésüggyel kapcsolatos jogszabályok január 1-e óta hatályos kivitelezőket érintő rendelkezéseiről.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
„A Kirendeltség és az Önkormányzatok közötti információ és adatszolgáltatás gyakorlata a Paksi Kistérségben Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Az aktív korúak ellátásának új rendszerével kapcsolatos önkormányzati igazgatási tapasztalatok Kiskunfélegyházán Szociális Igazgatási Mintahely Ódor László.
Az ideiglenes biztosítási intézkedés elrendelésének általános és különös szabályai Villányi- Kollár Károly Dusán okleveles nemzetközi adószakértő.
A közigazgatási eljárás II.
A központosított illetményszámfejtő rendszer évi változásai
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
E-ügyintézés az adózásban 2006.
VESZPRÉM MEGYEI JOGÚ VÁROS
Az Adatbázis gyakorlati alkalmazása
Segédlet a Főpolgármesteri Hivatal
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
Jogszabályok alkalmazása, összehangolása és módosítása
Az Adatbázis gyakorlati alkalmazása
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
VESZPRÉM MEGYEI JOGÚ VÁROS
A rendszer felépülése Fenntartó – engedélye(k), ha közvetlenül nyújt szolgáltatást Intézmény/ Szolgáltató – székhely típusú szolgáltatás nyújtási hely.
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

Foglalkoztatási és Szociális Adatbázis Szántó Ilona szociális igazgatási szakreferens Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Szociális Főosztály

Foglalkoztatási és Szociális Adatbázis Az állami foglalkoztatási szerv az aktív korúak ellátására jogosult személyekről elektronikus nyilvántartást vezet. Egységes ügyviteli program a közös ügyfélkörre elektronikus információcsere biztosítása egy központi rendszeren keresztül, ügyféladatok elektronikus továbbítása a közös ügyfelekkel kapcsolatos ügyviteli folyamatok dokumentálása, hatóságok közötti elektronikus adatcsere papíralapú ügyintézés, postázás kiváltása internet alapú, Web-s szolgáltatással elérhető Az Adatbázist alkalmazók: munkaügyi kirendeltségi ügyintézők és az önkormányzati ügyintézők. Fenntartója: a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal

Kirendeltségi ügyintézői feladatok ÁFSZ - Integrált Munkaügyi Rendszer (IR) alkalmazása, ebből kerülnek „feltöltésre” az Adatbázis törzsadatai Az IR- országos adatbázis, bármelyik kirendeltségről ugyanaz érhető el, de illetékességi körbe tartozó személyi adatokról FSZH központi szerveréről működik Az összes munkaügyi folyamat megjelenik Az ügyfél „életútja” nyomon követhető, az ügyfél iratanyag „költöztetése” is elektronikusan történik

Rendszeradminisztrátor feladatai Rendszeradminisztrátor - hivatalával közszolgálati jogviszonyban álló ügyintéző Feladatai: Felhasználóként felvenni az aktív korúak ellátásával foglalkozó ügyintézőket Amennyiben jogosulatlan használatot tapasztal azt haladéktalanul köteles jelezni mind a jegyző, mind az FSZH felé Azon jogosultat levenni, akinek munkaviszonya megszűnt, aki a továbbiakban nem látja el az aktív korúak ellátásával kapcsolatos tevékenységet. Ha a felhasználó hosszabb idejű szabadságát tölti, vagy tartósan betegállományban van, akkor a helyettesítőt a rendszeradminisztrátor felveszi a jogosultak közé, a felhasználó jogosultságát a munkába visszatérés után ismét vissza tudja állítani. Egyidejűleg a helyettesítendő személy jogosultságát megszünteti. A felhasználó ügyintéző adatainak a módosítása Saját adataiban bekövetkező változás estén FSZH felé való jelzés

A jegyző feladatai az FSZH felé jelezni az alábbi változásokat írásban: - ha a rendszeradminisztrátor munkaviszonya megszűnik, - a jegyző visszavonja a feladat ellátására vonatkozó megbízatását, - település megszűnését/ összeolvadását/ szétválását illetve új település létrejöttét. Az FSZH az új rendszeradminisztrátor részére újabb hozzáférési jogosultságot ad ki, melyet tértivevényes levélben küld meg

Önkormányzati ügyintézői feladatok az aktív korúak ellátására jogosultakról adatközlés a kirendeltség felé elektronikusan (2008. december 31. állapotról 2009. 01.31-ig), folyamatos elektronikus adatkapcsolat keretében tájékoztatás, adattovábbítás, adatrögzítés, határozatok megállapításának rögzítése, együttműködési megállapodás betartása az informatikai rendszer napi használata Hozzáférési jogosultság (felhasználónév, jelszó) = illetékességi körben

FSZH feladatai fejlesztése folyamatos Albacomp Zrt. jelszó kiadása és a hozzáférés biztosítása üzemeltetés, karbantartás, országos statisztikai adatszolgáltatás

Foglalkoztatási és Szociális Adatbázis használata

Bejelentkezés Felhasználónév és jelszó beírása Önkormányzat bejelölése Kis és nagybetűk eltérése, alulvonás Első belépéskor jelszó módosítása Jelszómódosítás kritériumai (legalább 8 karakter, kisbetűt, nagybetűt, számot is tartalmaznia kell, felhasználónév, jelszó egyezősége)

Bejelentkezéssel kapcsolatban felmerült kérdések, problémák Körjegyzőség esetén jelszó igénylés-településenkénti hozzáférési jogosultság Lehet-e ugyanazon személy a rendszeradminisztrátor a körjegyzőség településein?-igen Körjegyzőség esetében az ügyintéző belépve az illetékes önkormányzat mezőben a körjegyzőség másik települése szerepel-felasználó karbantartás menüpont, felhasználó eltávolítása, másik településnél felvétele

Adatbázis nyitó oldala

Ügyfélkeresés, ügyféladatok módosítása Kereső mező alján információ arról, hogyan lehet keresni az Adatbázisban illetékességi területhez tartozó ügyfelek keresése Eredménylista – kiválasztás vagy új ügyfél felvitele Illetékes ügyfél tekintetében az ügyféladatok módosítása

Ügyfél kereséssel kapcsolatban felmerült kérdések, problémák Hibaüzenet, mely szerint az ügyfél már szerepel az Adatbázisban-ügyfél kereső használata, csak TAJ számra keresve, illetékesség szerinti keresés kikapcsolt állapotban Hajléktalan ügyféllel kapcsolatos hibaüzenet, mely szerint „az irretációnak nem egy eleme van”-csak településszintű lakcím, vagy csak tartózkodási hely rögzítése+hajléktalan jelölőnégyzet

Gyakorlat (a gyakorlatok során két településhez szükséges belépési azonosítók megadása) Bejelentkezés teszt-oldalra, jelszómódosítás Ügyfélkeresés TAJ szám alapján Ügyfél rögzítése (egy ügyfél rögzítése A településhez és két ügyfél rögzítése B településhez) B településen a 2. ügyfélhez kérelem, megállapító határozat, és értesítés közcélú foglalkoztatásról rögzítése

Hajléktalanokra vonatkozó szabályok Általános szabály: az ellátásra vonatkozó jogosultságot továbbra is a tartózkodási hely szerint jegyző állapítja meg és az együttműködési kötelezettség teljesítése is e szerinti illetékes szervvel áll fenn, de az ellátást a főjegyző folyósítja. Fővárosban: a főjegyző állapítja meg az ellátást és a közfoglalkoztatást is ő szervezi, illetve az együttműködés az általa kijelölt szervvel történik.

Ki a hajléktalan? Szt. 4. § (2) bekezdése szerint E törvény 6. §-a és a II-III. Fejezet alkalmazásában hajléktalan a bejelentett lakóhellyel nem rendelkező személy, kivéve azt, akinek bejelentett lakóhelye a hajléktalan szállás. A meghatározás alapján jellemzően két ponton fordulnak elő eltérő gyakorlatok: - a bejelentett lakóhely értelmezésében és - abban, hogy a hajléktalan szállásra bejelentett személyek hajléktalannak tekinthetők-e vagy sem.

A hajléktalan kérelmező 3 esetben tekinthető a kérelmező hajléktalannak: a kérelmezőnek a lakcímet igazoló hatósági igazolványa (lakcímkártyája) szerint nincs bejelentett lakóhelye (azaz nincs állandó lakcíme) a kérelmezőnek lakcímet igazoló hatósági igazolványa (lakcímkártyája) szerint csak településszintű lakóhelye van a kérelmező bejelentett lakóhelye a hajléktalan szálló (tehát állandó lakcíme a hajléktalan szálló). amennyiben a kérelmező rendelkezik bejelentett lakóhellyel (azaz van állandó lakcíme), nem tekinthető hajléktalannak. Ebben az esetben az állandó lakóhely szerinti települési önkormányzat az illetékes.

Főjegyző illetékessége A főjegyző csak abban az esetben illetékes, ha a kérelmezőnek nincs állandó bejelentett lakóhelye és a fővárosban tartózkodik, vagy ha a kérelmező bejelentett lakóhelye a főváros területén lévő hajléktalan szállók egyike. Az összes többi esetben a települési önkormányzat az illetékes, azzal a kitétellel, hogy csak a fentiekben meghatározott esetekben tekintheti hajléktalannak a kérelmezőt.

Hajléktalan személyek együttműködési kötelezettsége A hajléktalan személy a) számára az a települési önkormányzat szervez közcélú munkát, amelynek jegyzője az ellátásra való jogosultságot megállapította, b) együttműködési kötelezettsége az ellátást megállapító jegyző székhelye szerint illetékes állami foglalkoztatási szervvel, illetve együttműködésre kijelölt szervvel áll fenn. Amennyiben az aktív korúak ellátására való jogosultságot az (5) bekezdés szerint a főjegyző állapította meg, a hajléktalan személy részére a) a fővárosi önkormányzat szervez közcélú munkát, és együttműködési kötelezettsége az általa megjelölt tartózkodási helye szerint illetékes állami foglalkoztatási szervvel áll fenn, b) a 37/B. § (1) bekezdésének hatálya alá tartozó hajléktalan személy 37/D. § (1) bekezdése szerinti együttműködési kötelezettsége a fővárosi önkormányzat által kijelölt szervvel áll fenn.

Ügyintézés menüpont

Kérelem rögzítése Elérése: Ügyintézés menüpont/Önkormányzati ügyfél adatok/Új kérelem/új eljárás megindítása

Kérelem rögzítésével kapcsolatos kérdések, problémák Költözés rögzítése, amikor az ügyfélnek van másik településen nyitott jogosultsága-kérelem rögzítése az újonnan illetékessé vált önkormányzatnál->jogosultság lezárása az előző önkormányzatnál->megállapító határozat rögzítése az új önkormányzatnál Kérelem rögzítésénél hibaüzenet, mely szerint nem illetékes az adott önkormányzat- az ügyfélnek van másik településen nyitott jogosultsága: hibaüzenet bezárása új lakcím megadása

Gyakorlat Kérelem rögzítése az A településre rögzített ügyfélhez (A település azonosítóival belépve) Kérelem rögzítése a B településre rögzített 1. ügyfélhez (A település azonosítóival belépve)=eltérő lakcímű ügyfél esetében illetékesség rögzítése Kérelem rögzítése a B településre rögzített 2. ügyfélhez (A település azonosítóival belépve) = költöztetés, illetékesség átadása, átvétele

Határozatok rögzítése Rögzítendő határozatok: Megállapító,továbbfolyósító(saját erőből történő elhelyezkedés esetén),megszüntető,elutasító Határozatok rögzítésének sorrendisége

Határozatok rögzítése kapcsán felmerült kérdések, problémák Milyen típusú ellátásokat kell rögzítni?-aktív korú ellátottakat, egészségkárosodottakat(2009.01.01-ei dátummal) is 2009. év eleji felülvizsgálat rögzítése-megállapító határozatként RSZS-sel kötött megállapodás-RSZS megszüntető határozat->új eljárás megindítása->megállapító határozat Keresőtevékenység rögzítése-továbbfolyósító határozat felvitele

Gyakorlat RSZS Megállapító határozat rögzítése az A településre rögzített ügyfél ügyében RÁT megállapító határozat rögzítése ugyanahhoz az ügyfélhez (RSZS ügyfél megállapodást köt közcélú foglalkoztatásban való bevonás érdekében) Értesítés rögzítése közcélú foglalkoztatásba lépésről Értesítés módosítása közcélú munkaszerződés hosszabbításáról Közcélú foglalkoztatás tényleges végének rögzítése

Értesítések rögzítése Elérése: Kapcsolódó ügyiratok/értesítések Közfoglalkoztatás rögzítésére szolgál Menete: közfoglalkoztatás kezdete, végének, közfoglalkoztatás megszűnésekor tényleges végének rögzítése

OMMF értesítések Elérése: Kapcsolódó ügyiratok/OMMF értesítések OMMF határozatok keresése OMMF határozatok lekötése

Értesítések rögzítésével kapcsolatos felmerült kérdések, problémák Hogyan lehet a kirendeltségnek üzenetet küldeni? - program használata során a rögzítésekről automatikusan képződnek üzenetek Hogyan lehet rögzíteni a közfoglalkoztatás tényleges befejezésének dátumát? – kiválasztva a rögzített értesítést a részletek fülre kattintva a tényleges vége dátum kitöltése

Lekérdezések menüpont Adatbázisból lekérdezhető adatok: nem jogerős döntések felülvizsgálandó megállapító határozattal rendelkező ügyfelek lekérdezése eltérő lakcímű ügyfelek lekérdezése nem befejezett közfoglalkoztatások lekérdezése

Kiegészítő funkciók menüpont Eseménynapló: esemény típusa szerinti lekérdezések adott időintervallumban Felhasználó karbantartás: aktív korúak ellátásával foglalkozó ügyintézők felvitele, eltávolítása, felhasználó módosítása, jelszó módosítása Ügyfél szegmentáció: ügyfél szegmentációt bekapcsolva az üzenetek azon felhasználó számára jelennek meg a nyitóoldalon, amely ügyfelek legutolsó kérelmét/eljárás megindítását az adott ügyintéző rögzítette

Hibabejelentés Menete: hibajelentéseket a nyitóoldalon található hibabejelentő űrlapon a hd@lab.hu e-mail címre küldve visszaigazolás a bejelentésről, hozzáférési jogosultság a hibajelentés menetének nyomon követéséhez üzenet a hiba megoldásáról, hibaelhárítás értékelése

Interfész kapcsolat Duplikált adatrögzítés elkerülése Az önkormányzati szoftverbe egyszer már rögzített adatokat nem kell az Adatbázisba ismételten felvinni. Hibalehetőségek minimalizálása A többszöri adatrögzítés során keletkező, elsősorban gépelésből eredő hibák kiküszöbölése. Élőmunkát nem igényel A folyamat elindítását követően az adatátadás automatikusan (fél-automatikusan) történik emberi beavatkozás nélkül.

Interfész kapcsolat kialakításában részt vevő szociális programfejlesztők Abacus Bt. Geoview Systems Kft. Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat Informatikai Központ Intermap Kft. Kimera Kft. Közszolgálati Szoftverház Kft. Ritek Zrt. Szám-Adó Kft.

Tanúsítványok Az EADAT eléréséhez szükséges tanúsítvány egy szoftver, amit le kell futtatni azokon a gépen, amelyiken a szociális programon keresztül szeretnék használni a Foglalkoztatási és Szociális Adatbázist. Az adatvédelem miatt van szükség a tanúsítványra, mely a szociális program használata közben „igazolja” az Adatbázis felé az adatok továbbításakor azt, hogy az önkormányzatnak az informatikai szoftveréből kerülnek át az adatok. Ezt a szoftvert minden jegyzőnek (vagy az általa megbízott személynek) személyesen kell majd átvenni az FSZH-ban, és egyúttal alá kell írnia egy olyan megállapodást, melyben a jegyző szavatolja, hogy illetéktelen személyt nem enged hozzáférni a tanúsítványhoz. A tanúsítványok kiadásáról, és annak időpontjáról az FSZH Rendszerüzemeltetése elektronikus úton értesíti majd az illetékes jegyzőket.

Köszönjük a figyelmet!