Gyermekek a művészetben és a médiában Diákköltők Pintér Karolina Nagyatád Siklós 2005. október 14-16.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Biblia Levelez ő Iskola „Idegen vagyok a földön, ne rejtsd el el ő lem parancsaidat”
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Több játékot az oktatásba Honti Pál. Előítéletek.
VIRTUS KULTURÁLIS EGYESÜLET Általános tájékoztató.
Készítette: Raczkó Viktória
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Tommy's Window dia ♫ Hangszóró szükséges A gyerekek örökkévalók
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Povorello XXI – A rend jövője PR és kommunikációs javaslatok.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Dr. Pajor Enikő: A MATARKA oktatása speciálkollégium keretében Miskolc március 24.
Szentlélek jöjj, a világ vár!. Egység Lelke Béke Lelke.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
K&H trambulin tapasztalatok
Hogyan lehet értékes zenét tanítani a gyerekeknek a médián keresztül? Stachó László Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézet.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Fiatalok motiválása a véleményformáló diáksajtósok bevonásával
Kommunikációs egyenlőtlenségek B 18. tétel A médiaelmélet fő kérdései: hatalom egyenlőtlenség.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Esélyek teremtése gödrén
Egészségfejlesztés/ egészségnevelés Reproduktív egészség Barabás Katalin Szegedi Magatartástudományi Intézet.
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
A lelki egészség védelme az iskolában
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Kompetensek lettünk? június 27..
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Irodalomtanítás – de meddig? Egy lehetséges válasz: irodalom_12_11_10_9 Fűzfa Balázs – Irodalomtanítás a harmadik.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
mint ami mások szerint szükséges!
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Videotanar.hu. Kezdetek Csetényi Csaba – a projekt életre hívója 2013 Nemzeti alaptantervben meghatározott tudás 12 tantárgy Szakmai partner:
Veres Péterre „Az egyszervolt - emberre” emlékezünk.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
Kincskeres ő k tábora Július nap Az els ő napot Pipis-hegyen töltöttünk, ahol a Polgármester Úr megmutatta nekünk a repül ő ket, amikbe bele.
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Személyes életvitel.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Álmodtunk egy iskolát magunknak
Lelkivezetés elmélete
Paradigmaváltás a wellness szolgáltatások terén
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Család – és Gyermekjóléti Központ
Közösen a bántalmazás ellen
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Előadás másolata:

Gyermekek a művészetben és a médiában Diákköltők Pintér Karolina Nagyatád Siklós október

Az irodalomtanítás sok tekintetben eltér más tantárgyaktól empátia empátia pszichológiai érzékenység pszichológiai érzékenység megélt lelki tartalmak megélt lelki tartalmak stb. stb.

Múltorientált iskola helyett JELEN ÉS JÖVŐ a felhalmozott kulturális tudás szelektálása a felhalmozott kulturális tudás szelektálása pénzügyi, pénzügyi, jogi, jogi, pszichológiai, pszichológiai, kommunikációs ismeretek kommunikációs ismeretek Módszerekben: passzív helyett AKTÍV

Általánosságok (igazságok és igazságtalanságok) Órán: rendetlenebbek rendetlenebbek fegyelmezetlenebbek fegyelmezetlenebbek motiváltalanabbak motiváltalanabbak figyelmetlenebbek figyelmetlenebbek stb. stb. A mai fiatalok önzőbbek önzőbbek öntörvényűbbek öntörvényűbbek züllöttebbek züllöttebbek felelőtlenebbek felelőtlenebbek kényelmesebbek kényelmesebbek szemtelenebbek szemtelenebbek MIÉRT?

A mai kor zaklatottabb zaklatottabb feszültebb feszültebb gyorsabb gyorsabb ziláltabb ziláltabb figyelmetlenebb figyelmetlenebb kényszerítőbb kényszerítőbb vakítóbb vakítóbb stb. stb. KIÉ A FELELŐSSÉG?

A fájdalom mintha mélyebb barázdát húzna

Mi nevezhető művészetnek? Minden ami kicsit SZEBB, SZEBB, MEGRENDÍTŐBB, MEGRENDÍTŐBB, mint az átlagos hétköznapi. mint az átlagos hétköznapi.

Az irodalomtanítás lehetőségei illusztráció illusztráció vélemény vélemény novella befejezése novella befejezése saját írások saját írások önismereti feladatok önismereti feladatok

Végkövetkeztetésem A mai gyerekek éppúgy vágynak a szeretetre, megértésre, mint bárki aki valaha élt és élni fog. Szenvedéseik és tévelygéseik enyhítésében nagy szerepünk van!