Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Több játékot az oktatásba Honti Pál. Előítéletek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Több játékot az oktatásba Honti Pál. Előítéletek."— Előadás másolata:

1 Több játékot az oktatásba Honti Pál

2 Előítéletek

3 koncentráció •A játékok gyakori használata koncentrációs zavarokat okoz. 20 perc után 5 óra elteltével

4 kudarcélmények •A játékosok nem képesek feldolgozni kudarcaikat. 2.520 feladat 25 óra akár 100 kísérlet 3 feladat 30-60 perc 3 próbálkozás

5 képernyőfüggőség •A játékok használata növeli a „képernyő” előtt töltött idő mennyiségét. 1 820 perc VS 0 perc 1 000 perc VS 660 perc passzív VS aktív

6 agresszió •Az agresszív játékok használói a valós életben is hajlamosabbak az agresszióra. Nem bizonyított!

7 A valóság

8 kötődés kialakítása •A történetbe ágyazás a tudásátadás során alkalmazott legrégebbi narratíva

9 vizualitás •A vizuális memóriánk felnőttkorban is sokáig azonos feltételekkel teljesít.

10 memóriafejlesztés •A memória fejlesztésére leggyakrabban a Loci módszert alkalmazzák.

11 elhangzott ismeretek visszaadása Előadás: 5% Aktív részvétel: 75%

12 szimulációk az oktatásban •A hibás megoldás veszélyes lehet a tanuló számára. •Az adott probléma előfordulása ritka. •Drága berendezések mehetnek tönkre. játékok szimulációk

13 most akkor mi van

14 mindig is féltünk az újtól •Az írásbeliség miatt a diákok elfelejtik (használni) a saját fejükben levő tudást. (Szókratész ie. 5. század) •Conrad Gessner szerint a modern világ túl sok információt zúdít ránk amely káros az elménk számára! (1545 Bibliotheca Universalis) •A gyerekek rádió hallgatása rosszabb osztályzatokhoz vezet! (Gramophone magazin 1936) •A tévézés ostobává, kövérré és erőszakossá teszi gyerekeinket! (Guardian 1995) •Az e-mail többet árt az IQ-nak, mint a fű! (CNN 2005)

15 10.000 óra a sikerhez •Megközelítően 10.000 tanórát ülnek végig a diákok az általános iskola 5. osztályától az érettségig. •Bármiben „mester” lehetsz ha 10.000 órát rászánsz a dologra 21. éves korodig (Malcolm Gladwell). •Egy átlagos fiatal a 21. születésnapjáig 10.000 órát tölt számítógépes játékokkal (Carnegie Mellon). •500 millió ember tölt naponta legalább 1 órát játékkal, és ez a szám a következő 10 évben 1 milliárddal nőni fog. •Jane McGonigal szerint „csak” annyi a dolgunk, hogy minél többen és minél többet játszunk.

16

17

18 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Több játékot az oktatásba Honti Pál. Előítéletek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések