REFORMPEDAGÓGIA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Csepreg, január 24. Pannonhalma, június 28. Bognár Cecil Pál.
Advertisements

ALTERNATÍV PEDAGÓGIÁK
REFORMPEDAGÓGIA.
Ovide Decroly pedagógiája
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„Ezt egy életen át kell játszani”
Teljes néven:Babits Mihály László Ákos
Turbók Arnold Bertalan
Carl Gustav Jung ( ) orvosi egyetem
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Montessori pedagógia.
Alternativitás az oktatásban
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem március 9. Körmendy Zsolt
Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT.
Főbb Irányzatok, elvek és módszerek Szekeres Bea 14/f
Az osztályfőnöki szerep története
„Hozzon a gyermeknek mindenki, amit tud: játékot, zenét, örömet...”
Giuseppe de Finetti: Casa della Meridiana. Milano,
A pedagógia alapjai 2. előadás Neveléstörténeti adalékok, Az intézményes nevelésügy Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia és Neveléstudományok Kar.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Fejlesztési koncepció
Református Montessori Iskola bemutatása. Iskolánk története alapítás éve: alapítás éve: - óvoda: óvoda: iskola: iskola: 2000 alapítás.
Waldorf- pedagógia.
Reformpedagógiai irányzatok Magyarországon
Az óvodai nevelés alapelvei
A MODERN NEVELÉSTUDOMÁNY GYÖKEREI
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
NEVELÉSTÖRTÉNET.
Szeretet, türelem, tolerancia
A nevelési-oktatási program előzményei
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Magyar felfedezők.
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
NEVELÉSELMÉLET.
XX. századi neveléselméletek
Pedagógiai antropológia
Bevezetés a neveléstudományba
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
TÁMOP /1/B komponens 7. sz. alprojekt.
Történelmi áttekintés. 1696–1725 – I. Péter önálló uralkodása 1703 – Pétervár alapítása 1721 – I. Péter felveszi a császári címet 1725–1741 – a palotaforradalmak.
A pedagógiai program készítése
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
Óvodamódszertan II. fokozati vizsgára.
Szeretettel köszöntöm
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
Út a sikeres tanuláshoz
„ADJ TERET, NYISS UTAT!” – SZOCIÁLIS KOMPETENCIÁKKAL A HÁTRÁNYOK ELLEN avagy Ágota és Ambrus testvérek lettek.
2016. január 29. Dr. Szabolcs Éva egyetemi tanár Neveléstudományi Intézet Neveléstudományi mesterszak az ELTE Pedagógiai és.
TANTERVELMÉLETTANTERVFEJLESZTÉSI. RUDOLF STEINER ÉS ZSOLNAI JÓZSEF TANTERVELMÉLETI MUNKÁSSÁGA Készítette: Készítette: Benczéné Csorba Margit Benczéné Csorba.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
A szakiskola jelene és jövője
Katolikus óvodák létszámának alakulása a katolikus köznevelés rendszerében a 2016/2017-es nevelési évben Készítette:Grolyóné Szabó Éva és Schillingerné.
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
PESTALOZZI Svájci pedagógus - munkásságában
Előadás másolata:

REFORMPEDAGÓGIA

Első szakasz Ellen Key (1849-1926): A gyermek évszázada Művészetpedagógia New School: Cecil Reddie Maria Montessori Ovide Decroly

Második szakasz Waldorf pedagógia – Rudolf Steiner Dalton-plan Helen Parkhurst Winnetka-plan Carleton W. Washburne Jena-plan Peter Petersen Kerschensteiner munkaiskola Celestin Freinet

Maria Montessori 1870-1952 1899 - gyógypedagógiai intézet 1907 - „casa dei bambini” 1909 - „Módszerem könyve” 1929 - Nemzetközi Montessori Szövetség 1870-1952

Pedagógiai -pszichológiai alapelvei Hagyjuk a gyermeket önállóan cselekedni Gyermekhez méretezett környezet A nevelés alapelve: a gyermek aktivitása -- lehetőség az érzékszervek fejlesztésére, az önálló tapasztalatszerzésre.

Módszerek - Eszközök A napirend Érzékszervi fejlesztő eszközök Foglakozási formák A Montessori intézetek belső világa A tanítás tartalma

A Montessori pedagógia Magyarországon 1912 - az első Montessori óvoda Burchard-Bélaváry Erzsébet - 1927-1944 - óvoda - 1928-1941 - iskola 1933 - Magyar Montessori Egyesület

A Waldorf pedagógia A koncepció antropológiai alapjai - az antropozófia Az egyedfejlődés - 0-7 év -a világ érzékszervi befogadása - 7-14 év- engedelmes példakövetés - 14-21 év- az autonóm ítéletalkotás kora - 21-28 év a bölcsesség kora Rudolf Steiner 1861-1925

A Waldorf iskolák A Waldorf iskolák sajátosságai Az epochális oktatás Az euritmia Waldorf iskolák Magyarországon 1926-1932 Göllner Márta iskolája

Peter Petersen - Jena Plan Osztályrendszer helyett - csoportok Alsósok: az 1-3. iskolai év tanulói 7-9 évesek Középső csoport a 4-6. iskolai év tanulói 10-12 évesek Felsősök csoportja a 6-8. iskolai év tanulói 12-14 évesek Ifjúsági csoport a 8-10. iskolai év tanulói 14-16 évesek 1884-1952

Művelődési alapformák Beszélgetés Játék Munka Ünnep