Az iskolaérettség kérdése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az iskolaérettség kritériumairól - időben
Advertisements

Matematika kompetencia
KÉSZÍTETTE: CSORDÁS SÁNDORNÉ
MUNKAKERETEK Az óvodai vizuális nevelés tevékenységeit a következő munkakeretekbe soroljuk I. Természet utáni II. Emlékezet utáni III. Elképzelés utáni.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Matematika és módszertana
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Kéri Zoltán MTA Gyermekszegénység Elleni Program közoktatási szakértő
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
4. Kreatív döntéshozatal
DIFFERENCIÁLT MOZGÁSÁBRÁZOLÁS
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Játék és tanulás.
Diszlexia veszélyeztetettség jelei az óvodában
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az iskolaérettség kérdése
Harmadik előadás.
Hatodik előadás.
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
A Kovács-módszer alapismeretei
Az emberi tanulás.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.
Fejlesztő munka I. félév. Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
Szeretettel köszöntjük Kedves Vendégeinket!. Matematikai-logikai kompetenciaterület 1. osztály.
A DIFER használata.
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
A dyslexia veszélyeztetettség tünetei
FD - FEJLŐDÉSI DISZKALKULIA vizsgálata és terápiája DL lapokkal
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
Az iskoláskor küszöbén
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Harmadik matematikakönyvem
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
DIFER.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Út a sikeres tanuláshoz
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Variálható Sport Létra 3D a kosárlabdázók fejlesztésében
Kutyás terápia alkalmazása óvodában Lakos Judit. Bemutatkozás Pepitappancs – Kutyás terápia csoport AZÚR Segítőkutyás Egyesület bemutatása
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Az iskolaérettség (alkalmasság) jelei
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Horváthné Moldvay Ilona gyógypedagógus, közoktatási szakértő
SZFP II Kompetenciamérés
KÖZÉPISKOLAI TANULÓK TÉRSZEMLÉLETÉNEK FEJLETTSÉGE Tóth Péter Óbudai Egyetem TMPK.
Új környezet Új emberek
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Dr. Jakabné Zelei Erzsébet pedagógiai szakpszichológus
Előadás másolata:

Az iskolaérettség kérdése Temesvár, 2012. május 21. Tanítók- Óvónők módszertani köre

„Érettség – fejlesztés” Óvoda – iskola feladata

Az iskolaérettség feltételei Testi fejlettség 120-130 cm magas, 20-22 kg súlyú, megkezdődik a fogváltás – idegrendszer érettsége cipőfűző megkötése – finommozgás fejlettsége, térbeli tájékozódás, vizuális megfigyelőképesség.

Jó egyensúlyérzék Pontos finommozgások Ép érzékszervek (a rutin szűrővizsgálat nem derít fel olyan hiányosságokat, mint a rejtett kancsalság, látótérkiesés, lusta pupillareflex, lassúbb beszédhallás stb.) Jó ceruzafogás, könnyed eszközkezelés Elemi mozgások összerendezettsége Jó egyensúlyérzék Pontos finommozgások

Lábdominancia (jó, ha azonos oldalra esnek) Szemdominancia A keresztcsatornák jó működése (a gyermek egymástól függetlenül tudja mozgatni végtagjait) Testséma (ismerje, tájékozódjon rajta) Kézdominancia Lábdominancia (jó, ha azonos oldalra esnek) Szemdominancia Füldominancia

Térirányok felismerése térben és síkban A szemmozgás koordináltsága (fixálás, pupillareflexek) Jó térérzékelés Térirányok felismerése térben és síkban Reprodukáló képesség térben és síkban Soralkotás, sorritmus folytatása Szem- kéz koordináció

Gestalt- látás (a részek egészként értelmezése) Azonosság felismerése Az iránykövetés képessége Biztos alak- háttér megkülönböztetés Alak- , forma- , szín- és nagyságállandóság (konstanciák felismerése) Gestalt- látás (a részek egészként értelmezése) Azonosság felismerése Különbözőség felismerése

Általános tájékozottság Beszédkészség Auditív megkülönböztetés Analizáló – szintetizáló képesség Átfordítási képesség (az egyik érzékelési síkon szerzett ismeretet egy másik érzékelési síkon reprodukáljuk) Általános tájékozottság Beszédkészség

Gondolkodás (összefüggések felismerése, következtetések levonása, elemi logikai műveletek, ítéletalkotás) Problémamegoldó gondolkodás Emlékezet (vizuális, auditív, ritmus) Figyelem

Szocializáció Feladattudat Jó kudarctűrő képesség Felnőttekhez való viszony

A hét kritikus alapkészség Írás – mozgás koordináció Beszédhallás Reláció – szókincs Elemi számolási készség Tapasztalati következtetés Tapasztalati összefüggés-megértés Szociális kompetencia

HOGYAN? Nem a tartalmat, hanem az együttműködést dicsérjük Az eredményt a korábbi eredményhez mérjük