Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Kapcsolattartás a szülői házzal
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A Bálint Márton Általános és Középiskola
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
A koragyermekkori nevelésről
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Értékelés a pedagógiában
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Általános Iskola Medgyessy Ferenc utca
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Hatodik előadás.
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
Iskola és mobilitás Tantárgyfelelős: Dr. Kovács Ernő Az előadást készítette: Péter Erzsébet.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Integráló iskolák a közoktatásban
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Tanévnyitó szeptember 1.. Iskolánk szeptember 1-jén 8 órakor tartotta ünnepélyes tanévnyitóját, mely zászlóbevonulással kezdődött.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
Példa egy ppt prezentációhoz
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Kertvárosi Általános Iskolája
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A szakiskola jelene és jövője
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Általános iskola eredménye, értékelése
„FÜGGŐSÉG ÉS/VAGY MUNKAKÉPESSÉG” konferencia
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
Esély a szülőknek, lehetőség
Győri Kossuth Lajos Általános Iskola
Kulcs a kezünkben egyéni utak a zavartalan iskolakezdéshez Szabó Erika-tanító Páduai Szent Antal Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom

„Az iskolai ártalom fogalmának megjelenése sajátos ellentmondásra utal, mivel az iskolák cél-feladatrendszere kizárttá teszi károsító tényezők jelenlétét”

A gyakorlat során mégis számos olyan tényező jelenik meg amely, károsan hat a gyermek személyiségfejlődésére. Iskolai ártalom lehet az átmenet az óvoda és iskola között Miért?

a családjában rosszul szocializált a pedagógus a gyermek fegyelmezetlenségét, órákon való nem oda figyelését a gyermek rosszindulatának feltételezi eltérő a két intézménytípus szemlélete és módszere Következménye: szorongás, az iskolától, a tanulástól való félelem és elfordulás, vagy a magatartászavarokkal történő kompenzáció

Iskolai ártalmak gyakran családi környezeti ártalom nélkül is keletkezhetnek. Két tipikus formája van: amikor a gyermek még iskolaéretlen Következmények: gyerekek lemaradnak súlyos beilleszkedési és magatartási problémák alakulnak ki hyperaktiv vagy az átlagosnál lassúbb tempójú a gyermek elvesztik biztonságérzetüket, önbizalmukat

A nem megfelelően megválasztott pedagógiai módszerek is okozhatnak viselkedészavarokat a gyermekeknél. Ha egy túlérzékeny, szorongó gyermek keménykezű, hangos, a büntetéseket preferáló pedagógushoz kerül, akkor ezt a típusú fegyelmezést nem bírja elviselni, még ha az osztály többségének ez megfelelő is. Gyakran a magas tanulmányi és magatartási elvárásoknak is ellentétes következményei lesznek Csökken a motivációjuk a tanulás és az iskola fele A teljesítmény értékelésében is megfigyelhető, hogy mind a szülő, mind a pedagógus azt várja el a gyermektől, hogy kitűnően tanuljanak.

a túlkorosság  komplex család, iskolai ártalom eredménye, és újabb iskolai ártalom forrása. Következmények: - eleve rosszul érzik magukat az osztályukban a nála fiatalabbak között -egyfajta bélyeget viselnek azzal, hogy ismételtek egy adott osztályt

A teljesítmények formális értékelése szintén kedvezőtlen tüneteket eredményezhet. Az általános iskolás gyerekeknek nagy része napközis vagy tanulószobai foglalkozáson vesz részt  napi nyolc - kilenc órát töltenek el az iskolában irányított, meghatározott szabályok között.