Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Szülői elégedettség mérés eredménye
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
„Ezt egy életen át kell játszani”
A Bálint Márton Általános és Középiskola
A kulcskompetenciák.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Napocska Napköziotthon
Új utak és lehetőségek a középiskolások
A munka világával kapcsolatos tudás
Kommunikáció.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
A fejlődésközpontú didaktika alapjai
Ki és milyen vagyok én (3-5 évesek)
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
„A betűk csendje” Könyvek, könyvtárak a hallássérültek világában dr. Tapolczai Gergely ügyvezető igazgató Budapest, november 26.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kommunikáció típusai.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára

Kutatások kimutatták, hogy nagy az iskolakerülők száma, ezért volt szükség egy új tanterv kidolgozására. Minél hamarabb észrevevődik a probléma a gyerek fejlődésében, annál könnyebb kiküszöbölni azt.

Felépítése és tartalma Az óvodai tantervnek van egy bizonyos felépítése, ami a következő pontokat veszi figyelembe: Folytonosság Függetlenség az iskolai programtól Opcionális tárgyak bevezetése

A tanterv a következőkből tűnik ki: Kiterjesztés Egyensúly Fontosság Megkülönböztetés Haladás és folytonosság

D’Hainaut szerint a központi szerep a tanulóé. Felépítés szerint a tanterv az óvónőknek felhívja a figyelmét a következő összetevőkre: cél,tartalom, a képzés ideje és képzési stratégiák két korcsoportban (3-5, 5-6/7) A felsorolt összetevők nincsenek konkretizálva, kifejezi, hogy mit kell fejleszteni az óvodai idő alatt. Öt területen kell tapasztalatot szerezni

1. Az esztétika és kreativitás területe 2. Az ember és társadalom területe 3. Nyelvi és kommunikációs terület 4. A tudomány területe 5. A pszichomotorika területe

Négy nagy területen történt változás a tantervben: Változatosság a leadásban – tanulásban – felértékelésben, hangsúlyozva a következőket: Aktív részvételi módszerek Játék Felértékelés 2. Oktatási módszer 3. A család szerepe 4. Globális fejlődés 5. Terület, amely útmutatót ad, hogy az óvónő mire kell összpontosítson a gyerek fejlődésében:

Fizikai, egészségi és személyi higiénia fejlődési területe: Több tevékenységet tartalmaz (bő mozgások, mint az ugrás, szaladás, rajzolás) Fizikai fejlődés: A nagy mozgások fejlődése A bájos mozgások fejlődése szenzo-motorikus fejlődés Egészség és személyi higiénia: Étkezés és egészség bevezetése Személyi higiénia és ápolás bevezetése A személyes biztonság praktikáinak bevezetése

B. Társadalmi izgalom fejlődésének területe: figyeli, hogy a gyerek képes legyen végrehajtani kapcsolatokat felnőttekkel és más gyerekekkel Társadalmi fejlődés: Kapcsolatteremtés a felnőttekkel Kapcsolatteremtés a korabeli gyerekekkel A másság elfogadása és megbecsülése Együttműködés a társadalommal Izgalmi fejlődés: Önmaga elfogadása Kontrollálja az izgalmát Izgalom kimutatása a fejlődésben

C. Nyelv és kommunikáció fejlődésének területe: A nyelv fejlődését figyeli (nyelvtan, szótagolás, üzenetek jelentése), beszéd (figyel a kommunikációra, beszédi és írási, verbális és non-verbális kommunikáció. Nyelv és kommunikáció fejlődése: A megértés és hallás képességének fejlődése Kommunikáció és beszéd képességének fejlődése Olvasás és írás fejlődése A könyv ismerete és értékelése A hangok és betűk összefüggése A beszélt/írott üzenet felfogása Az írás használata, átadása egy üzenetbe

D. Kognitív fejlődés területe: A gyerek meg kell értse egy tárgy, jelenség, esemény és személy kapcsolatát a fizikai tulajdonságokon túl. A problémamegoldás és logikus gondolkodás fejlődése Matematikai ismeretek, a világ megértése és ismerete: Matematikai elemek bemutatása (számok, rendszerek, geometriai formák, mérés) A világ megértése és ismerete (az élő világ, a Föld, Űr, tudományos módszerek)

E. Tanulási magatartás és képességek területe: Hivatkozik arra a módra, ahogyan a gyermek beépíti magát egy tanulási tevékenységbe Kreativitás Akarat Folytonosság a tevékenységben Kíváncsiság és érdeklődés

6 nagy téma jelenik meg Ki és milyen vagyok én Mikor és hogyan, miért történik Mi volt, mi lesz a Földön Ki és hogyan tervez tevékenységet Hogyan fejezzük ki érzelmeinket Milyen szeretnék lenni