Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás Előadó: Szabó-Thalmeiner Noémi Tel: 0722 550443.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Halmosné Dancsecs Katalin Informatikus-könyvtáros szak Távoktatás Médiaismeret beküldendő házi feladat Inzert kép Az ötlet rövid leírása: Egy közismert.
Advertisements

SZAKDOLGOZAT a tudományos munka iskolája
Kutatás és írás © kurtán sándor 2011.
Tájékoztató a licenszdolgozattal kapcsolatban
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
A SZÓBELI PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSÉNEK SZABÁLYAI
Nagyméretű dokumentumok hivatkozásai
A védés Ősz Rita.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
Pedagógiai kutatás (2) -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Szakirodalmi és publikációs ismeretek Dr. Erős Gábor.
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
Információ feldolgozása
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Hogyan (ne) tartsunk előadást?
A szakdolgozat Egyetemisták, főiskolások, felsőfokú képzésben résztvevők tanulmányaik végén írott hosszabb dolgozata.
A tudományos munka néhány szerzői jogi vonatkozása
B.Sc. / M.Sc. Villamosmérnöki szak
Készítette: Magyar Orsolya
Tudományos dolgozatírás
Hogyan írjunk szemináriumi és diplomadolgozatot?
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
Vám- és Pénzügyőri Tanszéki Tudományos Diákkör
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
Megfigyelés Irodalom: Falus Iván (200,szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Weszely Orsolya Observans Képzési Szolgáltató Kft.
A SZAKDOLGOZAT.
Kutatási terv A kutatási téma megjelölése - a kutatás alapvető kérdésfeltevései A kutatás témájával kapcsolatos elméleti összefoglalás A kutatás hipotézisei.
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
Kommunikáció írásban és szóban
ELŐADÁS, REFERÁTUM KÉSZÍTÉSE
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Hogyan készítsünk előadást?
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.Lux Judit október 16.
Zsigmond Király Főiskola január Szakdolgozat prezentációja Zsigmond Király Főiskola január A szerző neve A SZAKDOLGOZAT CÍME.
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
A HIVATKOZÁS SZABÁLYAI ÉS MÓDSZEREI
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
Jogászvilág Felelős szerkesztő: Vajda-Fejes Melinda
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Vállalati terv bemutató
Továbbképzés Ide írja be a tárgyat..
Hatékony és pontos munkavégzés
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Hatékony és pontos munkavégzés
Hogyan készítsünk előadást?
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Előadás másolata:

Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás Előadó: Szabó-Thalmeiner Noémi Tel:

A kutatás eredményeinek közzététele Írásbeli beszámoló: Írásbeli beszámoló: Szakdolgozat Szakdolgozat Folyóiratcikk Folyóiratcikk Előadás Előadás Poszterbemutató Poszterbemutató

Kutatási beszámoló tartalma (1) Előoldalak Címlap Címlap Köszönetnyílvánítás vagy előszó Köszönetnyílvánítás vagy előszó Tartalomjegyzék Tartalomjegyzék Táblázatok jegyzéke Táblázatok jegyzéke Ábrák jegyzéke Ábrák jegyzéke

Kutatási beszámoló tartalma (2) Tartalmi rész Bevezető rész Bevezető rész A probléma bemutatása és indoklása A probléma bemutatása és indoklása A kutatás céljainak megfogalmazása A kutatás céljainak megfogalmazása A kutatásban előforduló főbb fogalmak meghatározása A kutatásban előforduló főbb fogalmak meghatározása A kutatásra vonatkozó szakirodalom kritikus bemutatása A kutatásra vonatkozó szakirodalom kritikus bemutatása Hipotézisek Hipotézisek Módszerek Módszerek A minta bemutatása A minta bemutatása Eljárások, módszerek Eljárások, módszerek Kutatási eszközök bemutatása Kutatási eszközök bemutatása Adatok bemutatása és elemzése Adatok bemutatása és elemzése Az eredmények megvitatása Az eredmények megvitatása az eredmények értelmezése az eredmények értelmezése elméleti következmények elméleti következmények gyakorlati alkalmazása gyakorlati alkalmazása Következtetések és összegzés Következtetések és összegzés Következtetés Következtetés Összegzés Összegzés

Kutatási beszámoló tartalma (3) Kiegészítő oldalak Bibliográfia Bibliográfia Függelék (mellékletek) Függelék (mellékletek) Absztrakt Absztrakt

CÍM Rövid, maximum szóból áll. Rövid, maximum szóból áll. Tartalmazza a főbb változók kapcsolatát. Tartalmazza a főbb változók kapcsolatát. Jelzi a populációt, amelyre vonatkozik a kutatás Jelzi a populációt, amelyre vonatkozik a kutatás Kerüli a redundanciát, a felesleges szavakat Kerüli a redundanciát, a felesleges szavakat

TARTALOMJEGYZÉK minden címet és alcímet tartalmaz. minden címet és alcímet tartalmaz.

BEVEZETŐ RÉSZ A probléma legyen feszes és pontos. A probléma legyen feszes és pontos. A fogalmakat határozzuk meg pontosan. A fogalmakat határozzuk meg pontosan. A szakirodalomból csak a kutatás szempontjából fontos ismereteket, elméleteket használjuk fel. A szakirodalomból csak a kutatás szempontjából fontos ismereteket, elméleteket használjuk fel. A szakirodalom feldolgozásánál használjunk pontos hivatkozásokat. A szakirodalom feldolgozásánál használjunk pontos hivatkozásokat. A szakirodalom összefoglalásánál a tartalom logikus sorrendjét kövessük, ne a feldolgozott tanulmányok vagy könyvek logikáját. A szakirodalom összefoglalásánál a tartalom logikus sorrendjét kövessük, ne a feldolgozott tanulmányok vagy könyvek logikáját. A hipotéziseket a kutatásmódszertani követelményeknek megfelelően fogalmazzuk meg. A hipotéziseket a kutatásmódszertani követelményeknek megfelelően fogalmazzuk meg.

MINTA Határozzuk meg a populációt és indokoljuk meg kiválasztásának szempontjait. Határozzuk meg a populációt és indokoljuk meg kiválasztásának szempontjait. Határozzuk meg és indokoljuk a minta nagyságát. Határozzuk meg és indokoljuk a minta nagyságát. Mutassuk be a mintavételi eljárást. Mutassuk be a mintavételi eljárást. Tegyük szóvá, ha voltak, akik elutasították a kutatásban való részvételt, vagy időközben lemorzsolódtak. Tegyük szóvá, ha voltak, akik elutasították a kutatásban való részvételt, vagy időközben lemorzsolódtak. Indokoljuk meg a kutatási stratégiát: pl. kísérlet esetében, milyen szempontok alapján választottuk ki a kísérleti és a kontrollcsoportot Indokoljuk meg a kutatási stratégiát: pl. kísérlet esetében, milyen szempontok alapján választottuk ki a kísérleti és a kontrollcsoportot

MÓDSZEREK ÉS ESZKÖZÖK Ha egy eszközt adaptálunk, jelöljük meg pontosan az eredeti forrást. Ha egy eszközt adaptálunk, jelöljük meg pontosan az eredeti forrást. Ha kidolgozunk és alkalmazunk egy eszközt, írjuk le és indokoljuk összeállítása menetét. Ha kidolgozunk és alkalmazunk egy eszközt, írjuk le és indokoljuk összeállítása menetét. Indokoljuk az alkalmazott módszerek és eszközök célszerűségét. Indokoljuk az alkalmazott módszerek és eszközök célszerűségét. Tegyünk javaslatokat az alkalmazott eszközök korrekciójára. Tegyünk javaslatokat az alkalmazott eszközök korrekciójára. Mutassuk be az alkalmazott statisztikai módszereket. Mutassuk be az alkalmazott statisztikai módszereket.

ELJÁRÁS A kutatás helyének és idejének körülírása A kutatás helyének és idejének körülírása Ha voltak interjúkészítők, kiképzett megfigyelők, térjünk ki a személyük bemutatására, illetve képzésükre. Ha voltak interjúkészítők, kiképzett megfigyelők, térjünk ki a személyük bemutatására, illetve képzésükre. Írjuk le a résztvevőknek adott instrukciókat. Írjuk le a résztvevőknek adott instrukciókat. Mutassuk be az esetleges elővizsgálat eredményeit Mutassuk be az esetleges elővizsgálat eredményeit

AZ EREDMÉNYEK BEMUTATÁSA Az eredményeket a hipotézisek sorrendjében tárgyaljuk. Az eredményeket a hipotézisek sorrendjében tárgyaljuk. Tüntessük föl a hipotézisekben nem szereplő, de figyelemreméltó eredményeket is. Tüntessük föl a hipotézisekben nem szereplő, de figyelemreméltó eredményeket is. Az adatokat teljességükben közöljük. Az adatokat teljességükben közöljük. Az adatok közlése legyen tömör, összesített, lényegretörő. Az adatok közlése legyen tömör, összesített, lényegretörő. Használjunk táblázatokat, grafikonokat. Használjunk táblázatokat, grafikonokat. Az eredményeket és elemzésüket elkülönítve közöljük. Az eredményeket és elemzésüket elkülönítve közöljük.

KÖVETKEZTETÉS Az általánosítások csak a kutatáson alapuljanak. Az általánosítások csak a kutatáson alapuljanak. A kutatás alapján tegyünk ajánlásokat az elméletre és a gyakorlatra vonatkozóan. A kutatás alapján tegyünk ajánlásokat az elméletre és a gyakorlatra vonatkozóan.

BIBLIOGRÁFIA A bibliográfiában tüntessünk föl minden olyan művet, melyre a dolgozatban utalunk. A bibliográfiában tüntessünk föl minden olyan művet, melyre a dolgozatban utalunk. A hivatkozások tartalmazzák a szerző vezetéknevét, a könyv (tanulmány) kiadásának évszámát, és az oldalszámot. (Pl. Falus 1996, 520 o.) A hivatkozások tartalmazzák a szerző vezetéknevét, a könyv (tanulmány) kiadásának évszámát, és az oldalszámot. (Pl. Falus 1996, 520 o.) Tartsuk be a bibliográfiai adatok megadására vonatkozó szabályokat: Tartsuk be a bibliográfiai adatok megadására vonatkozó szabályokat:

MELLÉKLET Adja közre az összes felhasznált eszközt. Adja közre az összes felhasznált eszközt. A függelékbe iktassuk be a szövegben közre nem adott nagyobb terjedelmű táblázatokat. A függelékbe iktassuk be a szövegben közre nem adott nagyobb terjedelmű táblázatokat. A függelékeket számozzuk meg és így utaljunk rá a szövegben. A függelékeket számozzuk meg és így utaljunk rá a szövegben.

ABSZTRAKT soros rövid összefoglalása a kutatásnak soros rövid összefoglalása a kutatásnak. Tartalmazza a kutatási problémát, az alkalmazott módszereket és a kutatás eredményeit Tartalmazza a kutatási problémát, az alkalmazott módszereket és a kutatás eredményeit

STÍLUS Kerüljük: A tudományoskodó, sok idegen szó használatát. A tudományoskodó, sok idegen szó használatát. A közbeiktatott mondatokat. A közbeiktatott mondatokat. A zárójelben kifejtett gondolatokat. A zárójelben kifejtett gondolatokat. Az anekdotázó, familiáris, jópofis stílust. Az anekdotázó, familiáris, jópofis stílust. A rövidítéseket. A rövidítéseket. A számokat írjuk ki betűvel!

TÁBLÁZATOK Minden táblázat egy gondolatot mutasson be. Minden táblázat egy gondolatot mutasson be. Önmagától értetődő legyen. Önmagától értetődő legyen. Számozzuk meg őket. Számozzuk meg őket. Adjunk neki címet. Adjunk neki címet. A táblázathoz rendelt szöveges értelmezés segít a mondanivaló elmélyítésében. A táblázathoz rendelt szöveges értelmezés segít a mondanivaló elmélyítésében.

IDÉZETEK Maximum 4-5 sort idézzünk más szerző tollából szövegben, ha az idézett rész ennél hosszabb külön bekezdésbe tegyük. Maximum 4-5 sort idézzünk más szerző tollából szövegben, ha az idézett rész ennél hosszabb külön bekezdésbe tegyük. Az idézetet tegyük idézőjelbe, és jelöljük meg pontosan a forrást oldalszámmal együtt. Az idézetet tegyük idézőjelbe, és jelöljük meg pontosan a forrást oldalszámmal együtt.

LÁBJEGYZETEK Az idézet hivatkozás megjelölése. Az idézet hivatkozás megjelölése. Utal az anyagban fellelhető más részekre. Utal az anyagban fellelhető más részekre. Lényeges forrásokra utalhatunk. Lényeges forrásokra utalhatunk. A szövegben lévő anyag részletesebb kifejtésére használhatjuk. A szövegben lévő anyag részletesebb kifejtésére használhatjuk.

Az előadás megszerkesztése Bemutatási idő: 15 perc, illetve 5 perc a hozzászólásokra, a kérdések feltevésére. Bemutatási idő: 15 perc, illetve 5 perc a hozzászólásokra, a kérdések feltevésére. Előadása legyen minél közérthetőbb és lényegretörőbb. Előadása legyen minél közérthetőbb és lényegretörőbb. Az előadás tartalmasabb részében a kutatás hipotézisei, az alkalmazott eljárások és módszerek, illetve az eredmények, következtetések, ajánlások bemutatására fektesse a hangsúlyt. Az előadás tartalmasabb részében a kutatás hipotézisei, az alkalmazott eljárások és módszerek, illetve az eredmények, következtetések, ajánlások bemutatására fektesse a hangsúlyt. Használjon szemléltető eszközöket: Használjon szemléltető eszközöket: írásvetítő, írásvetítő, táblázatok kinyomtatása, sokszorosítása és kiosztása a hallgatóságnak, táblázatok kinyomtatása, sokszorosítása és kiosztása a hallgatóságnak, PowerPointos bemutató. PowerPointos bemutató. Az előadás módja feleljen meg a magyar nyelvhelyességi szabályoknak, beszéljünk hangosan, érthetően, mondanivalónkat rendezzük logikus sorrendbe, Az előadás módja feleljen meg a magyar nyelvhelyességi szabályoknak, beszéljünk hangosan, érthetően, mondanivalónkat rendezzük logikus sorrendbe, beszédritmusunk legyen megfelelő (se túl gyors, mert követhetetlenné válik az előadás, se túl lassú, mert monoton, unalmas lesz). beszédritmusunk legyen megfelelő (se túl gyors, mert követhetetlenné válik az előadás, se túl lassú, mert monoton, unalmas lesz). A kérdésekre válaszoljunk lényegretörően, világosan. A kérdésekre válaszoljunk lényegretörően, világosan.

Jó munkát kívánok!