V. Ki és hogyan tervezi és szervezi a tevékenységet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Advertisements

Bozsik Gyermek Egyesületi Program U8/9
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
Szülői elégedettség mérés eredménye
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
ARCHAEOVI – ŐSÖDE AVAGY… Pitypangos Óvoda Óvárosi Tagóvodája „Matrica” Múzeum és Régészeti Park.
Angol nyelvi kompetencia
Mikor, hogyan és miért történik? 3- 5 évesek
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Napocska Napköziotthon
Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Programfejlesztési Központ
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
A tudatos zenehallgatás
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Természetes gyakorlatok
A ZENEI ISMERETSZERZÉS ÚTJA
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
Módszertani megújulás a nevelő munkában
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Speciális tanulási nehézségek
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
A vizuális nevelés tevékenységeinél alkalmazott
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Kompetenciafejlesztés3
Színhasználat Készítette: Bene Attila
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
Katica csoport Október Tűz modul
DECEMBER 3. A FOGYATÉKKAL ÉLŐK VILÁGNAPJA A másság elfogadása
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Rajzfejlődés-áttekintés
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Paint.
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
A szövegértési feladatok összeállítása
Készítette: Németh Katalin …
A kommunikáció tényezői
ISTEN IGÉJE ÉLETRE KEL. Mi is az a BIBLIODRÁMA? nincs definíció jellegű válasz „kísérleti spiritualitás” életre keltő, megelevenítő, játékban, testben.
Ki és milyen vagyok én (3-5 évesek)
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
A Kognitív Profil Teszt kiegészítése
Az alapvető kommunikáció
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Egyéntől a közösségig, passzivitástól a részvételig Fiatalok és a helyi közösség.
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
Az elemi mozgásminták fejlődése kisgyermekkorban
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
Térbeli tájékozódás fejlesztése
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
A Biblia és a képzőművészet
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Alkotó jellegű és játékos gyakorlatok
Előadás másolata:

V. Ki és hogyan tervezi és szervezi a tevékenységet

3-5 évesek NYELV ÉS KOMMUNIKÁCIÓ: a) Célok: Legyen képes figyelmesen végighallgatni úgy egy szöveget, hogy felfogja, és a fontosabb részeket tudja visszamondani Felismerje az abc betűit Tudja, hogy mire való a vízfesték, a papír stb.

b) Megvalosítási formák: Képek segítségével kísérje figyelemmel egy kis mese cselekvését Jegyezze meg a ritmusokat és képeket Fogadja az üzeneteket, tartsa be az utasításokat (pl:szedd össze a játékokat)

c) Téma: Fizikai- és szellemi munka Folyamat és tervezés Közösség és egyén A tevékenység eredménye Szabályok és viselkedésmódok

2)TUDOMÁNYOK: Célok: Legyen képes felismerni, bemutatni, felépíteni és használni mértani alakzatokat (kör, téglalap, négyzet) a játékban Tudjon elszámolni 1-5-ig, és ismerje is ezeket Tudjon a környezetvédelemről (pl:nem szabad eldobni a szemetet)

b) Megvalósítási formák: Tudja megkülönböztetni, hogy melyik a jobb ill. a bal keze Tudjanak csoportokat alkotni 1-3-ig (4évig) és 1-5-ig (4 év után) Tudják bemutatni a higéniai szabályokat

c) Téma: Tudjon különbséget tenni mértani alakzatok között,valamint szín-, hosszú-, rövid- és sokaság (sok, kevés)- szerint Térbeli pozíciók: fent, lent, jobbra, ballra 1-5-ig számolás

3) EMBER ÉS TÁRSADALOM: Célok: Legyen képes felismerni és használni olyan tárgyakat, amelyek az aktivitáshoz (pl:játékhoz) szükségesek Legyen képes megfelelően viselkedni különböző társasági környezetben Tudja bemutatni családtagjait, barátait úgy ahogy őket látja

b) Megvalósítási formák: Tanítsuk meg, hogy várjon egy adott szituációba Tanítsuk meg, hogy szedjék össze a játékokat, ezzel is fejlesztjük a gyerekek rend és tisztaság érzetét Tanítsuk meg, hogy segítsen előkészíteni a tevékenységhez szükséges dolgokat

c) Téma: Tudja megnevezni a tárgyakat, ami szükséges, hogy aktívan részt vegyen a munkában: papír, ragasztó, tű, cérna, evőeszközök, tányérok stb.

4) ESZTÉTIKAI NEVELÉS ÉS KREATIVITÁS: Célok: Ismerje, és használja a színes ceruzákat, a temperát, ecsetet, gyurmát, agyagot stb. Legyen képes megalkotni egyedül azt a helyet ahol rajzol Legyen képes felismerni egy, a korához illő ismert zenerészletet (pl:Micimackó)

b) Megvalósítási formák: Tanítsuk meg: hogyan lehet kiformálni alapdolgokat (labda, emberke stb.) megadott téma nélkül alkotni, formálni a helyes ceruzafogást

c) Téma: Énekek, dalos játékok hangszerek hangjai, környezetünk hangjai művészi alkotások.

5) PSZICHOMOTORIKA: Célok: Helyes testtartás kialakítása Megvalósítási formák: Különböző tornagyakorlatok Téma: Tudjon megnevezni testrészeket, amiket használ Alak mozgás (járás, szökés, szaladás) Tudjon szabályokat megérteni

5-6/7 évesek (többet várunk el tőlük) TÉMÁK: Nyelv és kommunikáció: Fizikai- és szellemi munka Folyamat és tervezés Közösség és egyén A tevékenység eredménye Szabályok és viselkedésmódok + Sikeres tevékenység utáni érzés

2) Tudomány: Forma, nagyság, hosszúság, szélesség és színek közti különbségek Mértani alakzatok (kör, négyzet, rombusz) Térbeli elhelyezkedés A számok 1-10- ig való megtanítása Számolás 1-20- ig

3) Ember és társadalom Tudja megnevezni a tárgyakat, ami szükséges, hogy aktívan részt vegyen a munkában: papír, ragasztó, tű, cérna, evőeszközök, tányérok stb.

4) Esztétika és kreativitás: Különböző hangszerek ismerete (gitár, zongora stb.) Mondott és énekelt hangok Dalok, játékos énekek, játék a szöveggel és az énekkel, korra és megtanulandó témára bontva Tárgyak megnevezése (ceruza, ecset, akvarell, plasztelin, agyag) Színek megnevezése (piros, sárga, kék), semleges színek (fekete, fehér) Tudja keverni a színeket a semleges színekkel Dekorációs elemek Művészeti alkotások a korra és a tanult témára bontva

5) Pszichomotorika Különböző testrészek megnevezése a mozgásban (kar, láb, tenyér, fej, ujjak) Motorikus jártasságok: változatos járások (szaladás és különböző variációi, távugrás, mászás, húzás és tolás) Mini-fotbal és mini-kosár Ritmikus és tematikus tánc

VI. Milyen szeretnék lenni 3-5 évesek NYELV ÉS KOMMUNIKÁCIÓ: Célok Figyelemmel hallgassa a szöveget, tudjon ötleteket megfogalmazni a szövegről és látható legyen, hogy érti Értse a szavak jelentését, a betűket és számokat

b) Megvalósítási formák: Beszéljen az óvodástársaival és az óvónővel Kérdezzen és feleljen a kérdésekre Tudjon több szót összetenni Tudjon különbséget tenni a betűk és a számok között c) Témák: Csoport, saját közösségek és azok szabályai Mesterségek, eszközök, készülékek és ezeknek a használati szabályai Munka a családban és a gazdaságban Munka és a tanulás

2) TUDOMÁNY: Célok: Megismerje a világot körülvevő összetevőket (tárgyak, levegő, víz, növényzet stb.) Tudja felsorolni az emberi test összetevőit b) Megvalósítási formák: Ismerje a természeti jelenségeket (szél, vihar, eső, hó, jég) Fogalmazzon meg kérdéseket a tanultakkal kapcsolatosan, valamint arról ami őt érdekli Sorolja fel a növények összetevőit

c) Téma: A tárgyak elkülönítése forma, nagyság, hosszúság és szélesség szerint (4éveseknél kicsi-nagy, 4-5 éveseknél közepes, 3-5 éveseknél egységesen tanulják a színeket) A darabok összértékelése és a számok párbatevése (sok, kevés, több mint..., kevesebb mint..., ugyanannyi) Mértani alakzatok Térbeli elhelyezkedés: lent, fent, mellett, alatt, jobbra, ballra

3) Ember és társadalom Témák: Mesterségek és munka eszközök, Szüleink munkája, Munka és tanulás, Munkának, tanulásnak megfelelő magatartás, viselkedés…. Célok: Ismerje és tartsa be a személyes biztonságát szavatoló normákat. Legyen képes aktívan beilleszkedni a közösségbe, melyhez tartozik Ítélje meg helyesen a megfelelő és a nem megfelelő viselkedési formákat. Legyen képes baráti, toleráns viselkedésre. Legyen képes megfelelően használni bizonyos munkaeszközöket egy munkafolyamat folyamán. Legyen képes a természetből ihletett gyakorlati munkák elvégzésére. Megvalósítási formák: megfigyelés, didaktikai játék, beszélgetés, gyakorlati tevékenység, mese, irodalmi felolvasás, vers tanulás, képolvasás…

4) Esztétikai nevelés és kreativitás Témák: Környezetünk hangjai, hangszerek hangjai, beszélt hang és ének hang, hangmagasság és hangerősség, énekek, énekes játékok, a képzőművészetben használt eszközök megnevezése és megfelelő használata ( ceruza, ecset, vízfesték, gyurma, agyag….), színek megnevezése, az adott témához kapcsolódó képzőművészeti alkotások tanulmányozása. Célok: Legyen képes felismerni környezetének hangjait, Legyen képes felismerni a hangerősséget és a hangmagasságot Ismerje fel az életkori sajátosságainak megfelelő klasszikus zenei műveket, Legyen képes kifejezni rajzban az élményeit, benyomásait. Alkosson önálló, eredeti esztétikus képzőművészeti alkotásokat Megvalósítási formák: Zenei nevelés, rajz, vízfestés, gyurmázás, agyagozás.

5) Pszichomotorikus nevelés Témák: járás és szaladás változatok, táv ugrás, magas ugrás, egyensúlyozás, mászás-kúszás és ezek váltakoztatása megadott útvonal betartásával, mini-fotball és kézilabda, népi táncok, témás táncok, ritmikus táncok. Célok: Helyes testtartás kialakítása, állóképesség, kitartás fejlesztése Észlelje a tér-idő komponenseit ( ritmus, időtartam, távolság, lokalizálás ) Legyen képes gyakorlatba ültetni az elsajátított készségeket különböző összefüggésekben. Az elsajátított motorikus készségeket használja érzelmei kifejezésének eszközeként egy adott helyzetben. Megvalósításhoz ajánlott projektek: Az építőtelepen, A kenyérgyárban, Hasznos akarok lenni vagy Mit segítek szüleimnek, Dolgozni szaporán, Dolgozni csak pontosan szépen, A mezőről az asztalunkra, Mesterségek, Az iskolában….