A kognitív önszabályozás perspektívája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Motiváció A motiváció belső indítékokból eredően dinamizálja, és irányítja a célirányos és szervezett viselkedést. Készítette: Andó Mihály.
Advertisements

Konfliktusok fogalma, okai, kezelése
Önismeret.
Bauer András - Berács József:
Csoport munka.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
A tervezés mint menedzsment funkció
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Motiváció.
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
Kognitív megközelítések
Személyiséglélektan I.
DÖNTÉSELMÉLET A DÖNTÉS = VÁLASZTÁS A döntéshozatal feltételei:
Konstruktív konfliktuskezelés
Pepper Rendszerház Zrt.
MOTIVÁCIÓ.
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
Családi vállalkozás.
A lehetséges énképek.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Bevezetés a robotok döntéshozatalának folyamatába és módszereibe Készítette : Fodor Bence II. Éves Programtervező Informatikus Nyíregyházi Főiskola V2.
Egyéni döntések a szervezetben
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
A motiváció.
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN
VII.NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS AUGUSZTUS 25–28.
Krízis.
Társas megismerés Automatikus gondolkodás – nem tudatos, nem szándékolt, akaratlan és különösebb erőfeszítés nélküli (2Kor. 4.18) Sémák – mentális struktúrák,
Kommunikáció a szervezetben
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Mens sana in corpore sano. Avagy valóban ép a lélek az ép testben? Molnár József lelkész, lélekgyógyász, alternatív pszichológiai tanácsadó lelkész, lélekgyógyász,
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
A PYGMALION EFFEKTUS, A TANÁRI ELVÁRÁSOK HATÁSA A TANULÓKRA.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Tudatosság, kogníció, érzelmek
Miért jó az, ha tudjuk hogy mit tudunk? A hallgatók tudásszintjének mérése
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
A KOGNITIVIZMUS HATÁSA A SZEMÉLYISÉG TANULMÁNYOZÁSÁRA.
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Az információ, mint erőforrás
Érzelmi intelligencia
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Behaviorizmus Szociális tanuláselméletek
Kognitív személyiségelméletek
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Kiss István.
INFORMÁCIÓMENEDZSMENT Dr. Szalay Zsigmond Gábor adjunktus, intézeti tanszékvezető VEZETÉS ÉS SZERVEZÉS MSC SZAK SZENT ISTVÁN EGYETEM.
Az üzletek operatív működtetése
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Barlai Róbertné augusztus.
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
MagneB6 – a stressz vizsgálata egy multinacionális vállalatnál
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
VEZETŐI DÖNTÉSEK „Navigare necesse est” dönteni mindenkinek kell.
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
Szociális kompetencia
Szociálpszichológia-2 Attitűd
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

A kognitív önszabályozás perspektívája A megismerés és cselekvés viszonya

Hogyan vezet a megismerés cselekvéshez? Cselekvéssémák Motoros séma Cselekvésterv Cselekvések felismeréséhez használt sémák Mi az összefüggés a cselekvésfelismeréshez használt sémák és a cselekvéssémák közt?

Az értelmezési séma előfeszítő hatása a sémával kapcsolatos viselkedésre

Viselkedéses szándékok (Fishbein és Ajzen)

Szándékok, célkitűzések (Gollwitzer) Célszándék Végrehajtási, kivitelezési szándék Célkitűzések: Mérlegelő célkitűzés Végrehajtó célkitűzés

Célok Energizálják a viselkedést Rövidebb és hosszabb távú célok Életfeladatok (Cantor, Kihlstrom) Személyes törekvések (Emmons) Aktuális érdeklődés (Klinger) Személyes tervek (Little)

A célválasztás és a teljesítmény Értékmentes és értékelt célok Specifikus és „mindent bele” célok Irreális és reális célok A cél színvonala és a teljesítmény

Az önszabályozás és a visszacsatoláson alapuló kontroll A visszacsatolási hurok

Az önmagunkra irányuló figyelem és a komparátorműködés

A visszacsatolás hatása a teljesítményre A visszajelzés információ A visszajelzés megerősítés

Elágazó láncolatok Döntési fa:

Hierarchikus szerveződés Visszacsatolási hierarchia (Powers) A magasabb szinten álló visszacsatolási kör kimenete az alacsonyabb szint vonatkoztatási értéke

Nyitott kérdések Az alacsonyabb szintek néha „átveszik” a vezetést A program összeütközésbe kerülhet az elvvel Ugyanaz a program különböző elvet szolgálhat, ugyanahhoz az elvhez sok program tartozhat A hierarchia ugyanazon szintjén több cél lehet, ezek néha konfliktusba kerülhetnek egymással

A félbeszakítás és az elvárások hatása További erőfeszítés vagy a célok feladása A megszakítás után újraértékeljük a célelérés valószínűségét Siker-elvárás, kudarc-elvárás Énhatékonyság-elvárás (Bandura)

Az érzelem kérdése Simon (1967): az érzelmek döntő szerepet játszanak az információfeldolgozásban Carver, Scheier (1990): az érzelmek olyan önszabályozó rendszer termékei, amely a célok felé tett elmozdulást monitorozza Weiner: az okok attribúciója Bower: Az érzelemről szóló információ is a háló csomópontja

Személyiségmérő eljárások Éntudatosság-skála (Fenigstein) Célok feltérképezése

Viselkedészavarok értelmezése Célok közötti ellentétek A célhoz vezető viselkedést nem tudják azonosítani Nem tudják feladni céljaikat

A terápiás folyamat Kanfer: az emberi viselkedések többsége automatikus, a terápia a rossz automatizmusok megszakítására és új automatizmusok kialakítására irányul A terápiás folyamat dinamikus feed-back rendszer, a célok hierarchiáját lehet közben változtatni A terápia a problémamegoldókészség javítására irányul Az eszköz-cél rendszer kidolgozása lényeges A visszacsatolással korrigálhatjuk viselkedésünket