Kompetencia alapú programcsomag bevezetése az óvodában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A koragyermekkori nevelésről
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
intézményi folyamat-szaktanácsadó
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
Készítette: Lengyelné Bencsik Judit
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Korszerű óvodapedagógiai módszerek, eljárások alkalmazása a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP / projekt TEMATIKUS MÜHELYFOGLALKOZÁS.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Szeretettel köszöntöm
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Kompetencia alapú programcsomag bevezetése az óvodában TÁMOP 3.1.4-08/2-2008-0047 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés Pácin községben Kompetencia alapú programcsomag bevezetése az óvodában

NEVELŐTESTÜLET FELADATAI A kompetencia alapú óvodai programcsomag megismerése. Hospitálások a bevont pedagógusok csoportjaiban. Rendszeres konzultáció az illeszthetőség kérdéseiről. Döntés az adaptálás mértékéről. Az óvodai szintű bevezetés megtervezése a módosított HOP nyomán

NEVELŐTETÜLET FELADATAI „Programmódosító” munkacsoport felállítása. Módosítási folyamat megtervezése, megvalósítása. A program módosítása oly módon, hogy: „ az intézmény pedagógiai innovációjának fenntarthatóságát biztosítsa.” Legitimációs eljárások lefolytatása. Minőségfejlesztés megtervezése

A projekt megvalósulásáért felelős személyek: Czinke Zoltánné óvodavezető Jánoskovics Lászlóné szakmai vezető Zsoldos Attiláné bevont pedagógus

Munkánkat segítő szakértőink: Bódi Ferencné folyamatszaktanácsadó Cseke Gábor IPR mentor Nagy György IKT fejlesztési folyamat szaktanácsadó

Elvégzett továbbképzéseink: CZINKE ZOLTÁNNÉ 1.Integrációra érzékenyítő (IPR light) 30 ó. 2. Óvodai IPR továbbképzési program 30 ó JÁNOSKOVICS LÁSZLÓNÉ 1. Az intézményvezetés feladatai az új oktatás szervezési feladatok intézményi tervezésében 30 ó. 2. Integrációra érzékenyítő (IPR light) 30 ó 3. Óvodai IPR továbbképzési program 30 ó

SZABÓ GYÖRGYNÉ. 1.Integrációra érzékenyítő (IPR light) 30 ó. 2. Óvodai IPR továbbképzési program 30 ó ZSOLDOS ATTILÁNÉ: 3. Kompetencia alapú oktatási programcsomagok alkalmazása 30 ó. 4. Hatékony tanuló-megismerési technikák 30 ó 5. IKT oktatásban történő alkalmazását segítő képzés 30 ó. 6. Informatikai alapozó képzés 30 ó. 7. Kooperatív tanulás30 ó.

PROJEKTJEINK 1. ÉRIK A SZŐLŐ – Szüreti témahét 2. ADVENTI HÍRNÖK – Adventi témahét 3. ÖRÜLJETEK ANGYALOK – Karácsonyi témahét 4. SZAGOS HÚSVÉT REGGELE – Húsvéti témahét SAJÁT INTÉZMÉNYI INNOVÁCIÓ: ÉLET EGY RENESZÁNSZ KASTÉLYBAN NÁD ALÓL ÉS VÍZ ALÓL

ADAPTÁCIÓ, JÓGYAKORLAT ÁTVÉTELE: TEDD ÉS MONDD Anyanyelvi program és jógyakorlat adaptálódott a székesfehérvári Napsugár Óvodától. A szakmai együttműködés lehetővé teszi: - szakmai megújulást - horizontális tanulás lehetőségét - anyanyelvi kultúra fejlesztését

MIÉRT VÁLT SZÜKSÉGESSÉ A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS? Megváltozott a társadalmi környezet Információrobbanás Globalizáció Tudástartalmak változása Demokratizálódási folyamat A megszerzett tudást a gyerekek nehezen tudják alkalmazni a gyakorlatban

A KOMPETENCIA FEJLESZTÉS ALAPELVEI: gyermekközpontú, differenciált módszertan változatos tanulásszervezési megoldások tevékeny gyermeki magatartás kooperáció, csapatmunka a gondolkodási képességek fejlesztése probléma megoldási stratégiák kialakítása

AZ ÓVODAPEDAGÓGUS FELADATA AZ ALAPELVEK TÜKRÉBEN: Hozzásegíti a gyereket a tapasztalati úton történő ismeretszerzéshez (játék, művészetek, alkotó munka, saját tevékenység) Differenciált bánásmód Olyan pedagógiai környezet kialakítása, ahol a különbözőség felé fordulás mindenkinek természetes Olyan légkör kialakítása, ahol igénnyé válik a csoporttal való együttműködés (játék, közös tevékenység, közösen végzett feladat, tanulási formák)

AZ ÓVODAPEDAGÓGUS FELADATA AZ ALAPELVEK TÜKRÉBEN: Biztonságot nyújtó szokásrendszer kialakítása Egészséges életmód iránti igény kialakítása (életritmus, napirend, mozgásigény) Megalapozza a környezettudatos magatartást A családokkal való együttműködés, a családok segítése, erősítése (folyamatos párbeszéd rendszer) Iskolára alkalmas gyerekek nevelése

A PROGRAM KIEMELT CÉLJA: A pedagógiai fejlesztés a kisgyermekkor életkori sajátosságait tartja szem előtt. Teret ad: - az egyéni sajátosságok felszínre kerülésének - az egyéni bánásmód érvényesítésének - a sokoldalú képességfejlesztésnek Egyszóval minden gyerekre, aki többek között abban azonos, hogy más…

AZ ÓVODA ÉS A CSALÁD KAPCSOLATA Gyermeknevelésünk a családi nevelés tiszteletén alapszik A nevelésben a család elsődleges szerepe megmarad A gyermek fejlődéséért a család és az óvoda egyaránt felelős és egyenrangú nevelőpartneri viszonyban valósítjuk meg Törekszünk az őszinte párbeszéd kialakítására Az együttműködés formáit az óvoda és a család együtt dolgozza ki Tájékoztatjuk a szülőket nevelési elképzeléseinkről, módszereinkről

AZ ÓVODAI ÉLET TEVÉKENYSÉGFORMÁI Játék, játékba integrált tanulás Külső világ tevékeny megismerése Mese, vers, dramatikus játék Ének-zene, énekes játékok Vizuális nevelés Mozgás, mozgásos játékok Munka jellegű tevékenységek

ÖSSZEGZÉS: Szükségessé vált a szakmai megújulás A családi nevelés, és annak hagyománymegtartó hatása megingott A megvalósítás során szem előtt tartottuk, hogy a gyermekek minél több tapasztalathoz jussanak, élményeket éljenek át, s természetes kíváncsiságuk kielégüljön. Témáink feldolgozása során kibontakozott gyerekek aktivitása, érdeklődése, kíváncsisága.

TAPASZTALAT: Az új módszerek színesítették a napi munkát. Fejlődött módszertani kultúránk. Gazdagodtak a gyerekek ismeretei. Sokkal több élményt éltek át, nyitottabbak. Mélyültek érzelmeik, fejlődtek erkölcsi értékeik, toleranciájuk. Az óvoda sikeresen oldotta meg az integrált nevelés feladatait, ezzel biztosítva a gyermekek esélyegyenlőségét. Felerősödött az információáramlás.

VÁRHATÓ EREDMÉNY: A kompetencia alapú programcsomag beépül a helyi nevelési programba: A nevelőmunkába bekerül az új tartalom, a módszerek és eszközök alkalmazása. Óvodáskor végére a gyerekek még nyitottabbá válnak, jó kommunikációs készséggel és szerteágazó ismeretanyagnak köszönhetően egymásra épített tudásanyaggal kerülnek az iskolába. Megvalósul az intézmény tartalmi, módszertani megújulása.

Ami nyitogatja szemét és eszét, Szaporítja tapasztalatait, „Csináljon bármit, Ami nyitogatja szemét és eszét, Szaporítja tapasztalatait, Ő azt hiszi csak játszik. De mi tudjuk mire megy a játék. Arra, hogy e világban otthonosan mozgó, Eleven eszű, tevékeny ember váljék belőle!” (Varga Domokos)