TÁMOP 3.1.4 az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy 2010. 08. 31.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
„Kompetencia alapú oktatás, egyenl ő hozzáférés megvalósítása innovatív intézményekben Tiszaalpáron” „Egy embert nem taníthatsz meg semmire, csupán segíthetsz.
Projektzáró konferencia Balatonszentgyörgy TÁMOP „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” „Álmodtam.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Fejlesztési koncepció
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
A nevelési-oktatási program előzményei
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Szeretettel köszöntöm
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Tapasztalatok az Együtt lépünk tovább szakmai műhely felméréséről TÁMOP
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Barcsák Marianna KPSZTI
Előadás másolata:

TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy

A kezdetek Az ismerkedés Az elvárások összegyűjtése A munka ütemezése

A folyamat Intézkedési terv (minőségi szemlélet), munkanapló munkaanyagai Intézményi innováció és önálló fejlesztések pályázatban vállalt feladatai HNP és a kompetencia programcsomag szakmai koncepciójának összehasonlítása A Helyi Nevelési Program áttekintése, koherencia vizsgálat előkészítése, a megváltozott Alapprogram alapján és a kompetencia alapú óvodai nevelés koncepciójának megfelelően

A folyamat A gyermeki fejlődés nyomon követési rendszerének felülvizsgálata a kompetencia alapú óvodai nevelés szakmai koncepciója és elméleti alapvetéseinek megfelelően; A Helyi Nevelési Program megfeleltetésének megtervezése a kompetencia alapú óvodai nevelés szakmai koncepciója és elméleti alapvetéseinek alapján; Saját innováció: Óvoda-iskola átmenetet segítő szakmai program

Tapasztalatok Nehézségek Bizonytalanság az ellentétes információk miatt Továbbképzések Építkezés és szakmai fejlesztés Pozitívumok A megvalósítás folyamán jelentkező visszajelzések Azok a dokumentumok és produktumok, amelyek születtek

Konklúzió

Fenntarthatóság Az első év csak a kezdet volt, a folyamat most indul; A HNP módosítása is azt jelzi, hogy ezt folytatni kell; Minden innováció legfőbb gátja és sikere a megvalósító pedagógus; Ha hiszünk benne, akkor az innováció a kapott ismeretekkel, tapasztalatokkal fenntartható és hatékonyan működtethető;

Fenntarthatóság Csak közös párbeszéddel, szakmai fórumokkal, műhelyek szervezésével vihető sikerre az eddig megkezdett munka; A kipróbált módszerek, a megélt helyzetek olyan pedagógiai tőke melyből mindenki profitálhat és még jobbá fejleszthet

„ Egy embert nem taníthatsz meg semmire, csupán segíthetsz neki, hogy maga fedezze fel a dolgokat.” (Galileo Galilei) Köszönöm a közös munkálkodást!