TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy
A kezdetek Az ismerkedés Az elvárások összegyűjtése A munka ütemezése
A folyamat Intézkedési terv (minőségi szemlélet), munkanapló munkaanyagai Intézményi innováció és önálló fejlesztések pályázatban vállalt feladatai HNP és a kompetencia programcsomag szakmai koncepciójának összehasonlítása A Helyi Nevelési Program áttekintése, koherencia vizsgálat előkészítése, a megváltozott Alapprogram alapján és a kompetencia alapú óvodai nevelés koncepciójának megfelelően
A folyamat A gyermeki fejlődés nyomon követési rendszerének felülvizsgálata a kompetencia alapú óvodai nevelés szakmai koncepciója és elméleti alapvetéseinek megfelelően; A Helyi Nevelési Program megfeleltetésének megtervezése a kompetencia alapú óvodai nevelés szakmai koncepciója és elméleti alapvetéseinek alapján; Saját innováció: Óvoda-iskola átmenetet segítő szakmai program
Tapasztalatok Nehézségek Bizonytalanság az ellentétes információk miatt Továbbképzések Építkezés és szakmai fejlesztés Pozitívumok A megvalósítás folyamán jelentkező visszajelzések Azok a dokumentumok és produktumok, amelyek születtek
Konklúzió
Fenntarthatóság Az első év csak a kezdet volt, a folyamat most indul; A HNP módosítása is azt jelzi, hogy ezt folytatni kell; Minden innováció legfőbb gátja és sikere a megvalósító pedagógus; Ha hiszünk benne, akkor az innováció a kapott ismeretekkel, tapasztalatokkal fenntartható és hatékonyan működtethető;
Fenntarthatóság Csak közös párbeszéddel, szakmai fórumokkal, műhelyek szervezésével vihető sikerre az eddig megkezdett munka; A kipróbált módszerek, a megélt helyzetek olyan pedagógiai tőke melyből mindenki profitálhat és még jobbá fejleszthet
„ Egy embert nem taníthatsz meg semmire, csupán segíthetsz neki, hogy maga fedezze fel a dolgokat.” (Galileo Galilei) Köszönöm a közös munkálkodást!