Grafológiai előadások térszimbolika Ybl Miklós Építéstudományi Kar

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Érték-e még a család? SzülőSuli 1.
Advertisements

Grafológiai előadások Önértékelés Ybl Miklós Építéstudományi Kar
Lukács Oktatási Központ -
Vezetői képességek grafológiai tesztje
MAON Református Diakóniai Központ Grafo-Logos Szolgálat Miskolc
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Készítette: Raczkó Viktória
Gyermekkori írászavarok felismerése a grafológia szemüvegén keresztül
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
A kulcskompetenciák.
Bizalmi tanácsadó képzés
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
2. előadás.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Lukács Oktatási Központ -
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Ésszerűség - sportszerűség
Grafológia – SZIE Ybl Miklós Építéstudományi Kar
4. Kreatív döntéshozatal
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
GRAFOLÓGIAI ELŐADÁSOK MOTIVÁCIÓK YBL MIKLÓS ÉPÍTÉSTUDOMÁNYI KAR
Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Lukács Oktatási Központ -
Lukács Oktatási Központ -
Készítette: Szűcs Edina
Alfred Adler individuálpszichológiája
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
Grafológiai előadások Munkavégzés Ybl Miklós Építéstudományi Kar
Lukács Oktatási Központ -
Menedzsment alapjai IV.előadás
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
Családi vállalkozás.
Személyiség- pszichológia II
A konfliktusok és elhárításuk
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
Életközép - krízis Tóth Sándor Pécs,
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
A szövegértés tanítása II.
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Személyiségünk a betűkben
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
Autonómia és felelősségvállalás
Lukács Oktatási Központ
Klages személyiségelmélete
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
Mire jó a grafológia? Grafológia a cégek humánpolitkájában Előadó:
„Betűtestet öltött lélek”
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
Vágvölgyi Gusztáv - Pabló Inspi-Ráció Egyesület inspi-racio.hu Polyán Egyesület polyan.hu.
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
Érzelmi intelligencia
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Térbeli tájékozódás fejlesztése
Asztrológiai továbbképzés
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
Kultúra és kommunikáció
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

Grafológiai előadások térszimbolika Ybl Miklós Építéstudományi Kar Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu Grafológiai előadások térszimbolika Ybl Miklós Építéstudományi Kar Gyimóthy Gábor Lukács Oktatási Központ www.grafologia.hu

A grafológia rendszere Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu A grafológia rendszere Az író személyre ható külső és belső tényezők Tanult írássztenderd, a grafológiai mérés sztenderdje Az írás szerkezeti felosztása, az írás statikus és dinamikus elemei Térszimbolika, dimenziók Grafológiai szintézis

Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Dimenziók az írásban Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Fel-le mozgás, feszítő, hajlító mozdulat Jobbra-balra mozgás Mélység (a papírra eső tollnyomás eredménye) Idő faktor Vizsgálhatjuk az íráselemek méretét, irányát, alakját, irányultságát Vertikális irány: igény, szándék, terv Horizontális irány: megvalósultság, térfoglalás Tollnyomás: energizáltság, érzelmek, ösztönök Gyorsaság: általános működési tempó, kontroll, gondolkodás jellege Eltöltött idő: hol időzünk szívesen?

Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Mit is vizsgálunk? Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Vonal minőség tömb Nyomás erősség dőlés margók ékezet Sor irány Vég-vonal Kezdő vonal Sor távolság kötésmód Szó távolság Betű méret

Koch féle farajz térszimbolikája Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu

Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Koch farajz Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Instrukció: „Rajzoljon egy gyümölcsfát!” (lombhullató fát). Eszközök: ceruza, papírlap Szerző: Karl Koch (1948), hivatkozva Emile Juckerre

Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu Térszimbolika Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Előzmények: Pulver, Grünwald, Koch, Jung

Az írástömb elhelyezkedése Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu Az írástömb elhelyezkedése Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Vegyük elő kézírásunkat és próbáljuk megítélni, hogy hol helyezkedik el az írástömb! Írástömb: az összes írott szöveg Középen Balra középen Balra fent Balra lent Jobbra középen Jobbra fent Jobbra lent Középen fent Középen lent

Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu Térfoglalás Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Kis térfoglalás Nagy térfoglalás Gátoltság az önkifejezésben Szokásosnál nagyobb kontroll Introverzió Sikerorientáltság, vezető szerepre törekvés Lehetőségek felhasználása Extraverzió

Az írástömb elhelyezkedése: középen Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu Az írástömb elhelyezkedése: középen Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Arányosság Realitás, józanság Tervek, vágyak, megvalósítás összhangban Rendezett viszony a múlthoz, jövőhöz Egészségesen bizakodó, optimista Lelki egyensúly (ha a sorok nem hullámoznak és nincs dőlésingadozás) Nagy margókkal: esztétikai érzék, én-kiemelés

Az írástömb elhelyezkedése: balra fent Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu Az írástömb elhelyezkedése: balra fent Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Anyai dominancia, mely megköti Zenei, képzőművészeti adottságok Tudatos passzivitás Akadályok, gátlások Féltve őrzött titkok Szégyellt tudatos emlékek Fantáziavilágba menekülés

Az írástömb elhelyezkedése: balra középen Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu Az írástömb elhelyezkedése: balra középen Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Anyai dominancia Nőies vonások Párkapcsolatban alárendeltség Kötődés a múlthoz Visszafogottság Introverzió Én-hangsúlyosság

Az írástömb elhelyezkedése: balra lent Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu Az írástömb elhelyezkedése: balra lent Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Aszociális ösztönök Gyermekkori traumák Túlvédő anyai hatás alól való szabadulás kudarca Félelem a jövőtől Bizonytalanság Érzelmi, kreatív hiányok Múltba menekülés Önfejlesztés gátoltsága

Az írástömb elhelyezkedése: jobbra fent Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu Az írástömb elhelyezkedése: jobbra fent Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Apai dominancia Politikai, üzleti adottságok Alkotóerő, találékonyság Lendület, energia- befektetése Erős önérvényesítés Racionalitás, tudományosság Rugalmasság

Az írástömb elhelyezkedése: jobbra középen Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu Az írástömb elhelyezkedése: jobbra középen Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Apával való azonosulás Férfias vonások Női értékek lenézése Jövő, haladás fontossága Lendület Extraverzió Közösségi beállítódás

Az írástömb elhelyezkedése: jobbra lent Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu Az írástömb elhelyezkedése: jobbra lent Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Szociális ösztönök Apa imádata, szolgálata Önmagával való elégedetlenség Jövőre irányultság Energiavesztés Építő társas kapcsolatok Alkalmazkodás Testkultúra (kultusz)

Az írástömb elhelyezkedése: középen fent Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu Az írástömb elhelyezkedése: középen fent Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Szellemi irányultság Tudatosság Irodalmi kreativitás (jó adottságok mellett) Kevés szülői élmény Realitás, stabilitás hiánya Éretlenség, infantilizmus Fantáziaműködés vallásosság

Az írástömb elhelyezkedése: középen lent Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu Az írástömb elhelyezkedése: középen lent Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Önmagával való elégedetlenség Korlátozott fantázia Erős kötődés a gyakorlatias dolgokhoz Pénz, szexualitás, testiség, kulináris élvezetek előtérbe helyezése Gyökerek fontossága

Térszimbolika a margókban Kis felső margó Kis jobb margó Nagy bal margó Kis alsó margó

Térszimbolika más írásparaméterekben Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu Térszimbolika más írásparaméterekben Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu A térszimbolika elvét követjük: a margók a zóna arányok a betű alakítások vizsgálatakor is.

Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Köszönöm a figyelmet!