Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Lukács Oktatási Központ -

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Lukács Oktatási Központ -"— Előadás másolata:

1 Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu
Grafológiai előadások Mentális képességek Humán-reál kreativitás Ybl Miklós Építéstudományi Kar Gyimóthy Gábor Lukács Oktatási Központ

2 Mentális képességeink, lehetőségeink
Lukács Oktatási Központ – Mentális képességeink, lehetőségeink Intelligencia és realitás Humán-reál beállítódás - saját íráson A világ megismerésének képessége A világról alkotott kép Mentális program Rajzold le világod! Mire használod az agyad? Részletek vagy egész? Minden az agyban/fejben dől el! Tudatos és tudattalan terv/program/cél

3 A humán-reál érdeklődés általános jellemzői
Lukács Oktatási Központ – A humán-reál érdeklődés általános jellemzői HUMÁN Emberi problémák iránti érdeklődés Extrovertált Érzelmesség, élménykészség Közösségi, befogadó Szubjektív szemlélet Ügyes a mindennapi dolgokban Azonosulás a társadalmi normákkal REÁL Emberi problémákra kevésbé érzékeny Introvertált Érzelmileg fegyelmezett Kevésbé befogadókész, gyors problémamegoldás Objektív szemlélet Mindennapi életben kissé idegen Idegenség érzés

4 Humán érdeklődés grafológiai ismérvei
Lukács Oktatási Központ – Humán érdeklődés grafológiai ismérvei Girlandos ductus Jobbdőlés, jobbsodrás előnyben részesítése Vonaltöbblet, hurkosság Kereked formák, ívek Nagy vagy normál elsődleges szélesség Kisebb szó-, és sorközök, de nem fonott sorok Mázoltság Kicsi jobb margó, többi margó változó Végvonalak fonalasak vagy füzéresek Diana hercegnő kézírása

5 Humán érdeklődés grafológiai ismérvei
Lukács Oktatási Központ – Humán érdeklődés grafológiai ismérvei Tértípusú írás Harmonikus betűkapcsolások Hajlékony, puha, gömbölyded írás Telt, kövér oválok Kiegyenlített (nem feszes) zónaviszonyok Egyenes vagy emelkedő alapvonal Felfelé irányuló végvonalak Fonalasodó végvonalak vagy végfüzérek Változó nyomaték Közepesen kötött Végvonal és a kezdővonal összekötése nem történik meg Magas formanívó Beethoven kézírása

6 Reál érdeklődés grafológiai ismérvei
Lukács Oktatási Központ – Reál érdeklődés grafológiai ismérvei Kisebb középzóna Pálcikás írás, sovány hurok, kevesebb hurok Szögek, árkádok Szkript formák, nyomtatott nagybetűs írás, stilizált betűk Apróbb betűk Éles írás, nagyobb nyomaték Kötetlenség vagy levegőkötés Arányosság, tagoltság Nagyobb jobb margó, határozott végvonalak Einstein kézírása

7 Reál érdeklődés grafológiai ismérvei
Lukács Oktatási Központ – Reál érdeklődés grafológiai ismérvei Álló vagy balra dőlés Szabályosság felé hajlás, rendezettség Egyszerűsítés Szaggatott írás Másodlagos szélesség kicsi Pontosan kitett ékezetek Egyenletes, egyforma alapvonalak Nagyobb sor-, és szótáv Nagyobb jobbmargó Nincs extrahurok a FZ-ban, esetleg a KZ-ban Határozott, néha letört végvonalak John Lennon kézírása

8 Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu
Humán vagy reál? Oscar Wilde kézírása Duke Ellington kézírása

9 A kreativitás általános jellemzői
Lukács Oktatási Központ – A kreativitás általános jellemzői Rugalmasság Zártság-nyitottság egyensúlya Eredetiség Konvenciók egyedi elbírálása Művészi, tudományos Zártság- nyitottság kérdése Túl sok ismeret befogadása megköti a mentális kapacitást. Így kevesebb a kreatív tett. Bizonyos zártságra van szükség. Receptivitás és kreativitás közti egyensúly : sakkmesterek Individuális szinten: a zártság Társadalmi szinten: a nyitott közgondolkodás - a kreativitás előfeltétele

10 Analógia és eredetiség
Lukács Oktatási Központ – Analógia és eredetiség Kísérlet (Gick és Holyoak, 1980) Egy probléma és annak a megoldásának ismertetése: Az ostromladó vár képe (nagy súlyra robbanó aknák- kis csapatban támadó katonák) Egy másik probléma ismertetése: A sugárkezelés problematikája: hogyan pusztítható el sugárkezeléssel a daganat, hogy az egészséges sejtek ne sérüljenek? Kevesen vették észre az összefüggést. Kreatív tett : az egyik probléma máshol történő alkalmazása.

11 A kreativitás grafológiai jellemzői
Lukács Oktatási Központ – A kreativitás grafológiai jellemzői Nagy dinamika, lendület, jó ritmus Magasan lévő, bekötött ékezetek Eredeti betűképzés, változatok betűalakítás, variabilitás Enyhén hullámos sorok Jobb sodrás magas formanívóval AZ-FZ dominancia Pálcikás írásban végletekig leegyszerűsített FZ Kötöttség és kötetlenség váltakozása Egyéni, leegyszerűsített betűkapcsolások Telt hurkok, de nem felpuffadtak Szűk jobb margó, többi margó változó Széles írás Fonalasodó végvonalak v. végfűzérek

12 A kreativitás grafológiai jellemzői
Lukács Oktatási Központ – A kreativitás grafológiai jellemzői Változó nyomaték Girlandos, fonalas kötés Közepesen kötött A végvonal és a kezdővonal összekötése nem törik meg Magas formanívó Eredetiség Jimi Hendrix kézírása

13 Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu
Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Lukács Oktatási Központ -"

Hasonló előadás


Google Hirdetések