Matematika kompetenciaterület

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Matematika kompetencia
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Angol nyelvi kompetencia
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Matematika kompetenciaterület
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
intézményi folyamat-szaktanácsadó
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Matematika Kompetenciaterület
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Szent László Középiskola Szekszárd
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Előadás másolata:

Matematika kompetenciaterület

TANÍTSD MEG, ÉS EMLÉKEZEM RÁ, MONDD EL, ÉS ELFELEJTEM, TANÍTSD MEG, ÉS EMLÉKEZEM RÁ,   LEHESSEK RÉSZESE, ÉS MEGTANULOM. (KÍNAI BÖLCSESSÉG)

A matematikai kompetenciáról Olyan felkészültség, amely alkalmassá tesz arra, hogy különböző helyzetekben hatékonyan cselekedjünk Olyan felkészültség, amely tudásra, készségekre, tapasztalatokra, értékekre, beállítódásokra épül

Milyen céllal?” és a „Hogyan?” A kérdésekre a választ ki-ki maga próbálja megkeresni → tudatosság hiánya esetlegessé teheti a tanár munkájának hatékonyságát kerékkötője lehet a tantestület együttműködésének matematikatanítás csökkenő hatékonyságának is egyik okozója lehet

A matematika tanításának legfontosabb célja és feladata alsó tagozaton A matematikatanítás célja és feladata a tanulók önálló, rendszerezett, logikus gondolkodásának kialakítása, fejlesztése. Megismertesse a tanulókat környezetük mennyiségi és térbeli viszonyaival Fejleszti a tanulók kreatív gondolkodását, modellalkotó tevékenységét Kialakítja a megfogalmazott összefüggések, hipotézisek bizonyításának igényét Megalapozza korszerű, alkalmazásra képes matematikai műveltségüket Felső tagozaton pedig tovább biztosítsa a tanulók önálló, rendszerezett gondolkodásának fejlesztését, a matematika alkalmazásának képességét Megmutatja a matematika hasznosságát, az emberi kultúrában betöltött szerepét

A matematikai kompetencia matematikai ismeretek, matematika-specifikus készségek és képességek, általános készségek és képességek, valamint motívumok és attitűdök együttese. A fogalom pontos tartalma a matematikai kompetencia komponensrendszerként való értelmezésével írható le.

Matematikai kompetenciaterületek • Algoritmikus gondolkodás • Függvényszerű gondolkodás • Értelmes, elemző olvasás • Következtetésekre való képesség • Ítéletalkotásra, döntésre való képesség • Számolási készség • Problémamegoldó képesség • A megoldás megtervezésének képessége • Konstrukciós képesség • Ismeretek gyakorlati alkalmazása • Motiváltság • Teljességre törekvés

A matematikatanítás fejlesztésére szükség van, mert: Gyorsan változik a releváns tudás, a hangsúlyok eltolódnak Megváltoztak a tudásátadás helyszínei A gyakorlatban alkalmazható tudásra van szükség A nemzetközi mérések céljai megváltoztak

A programcsomagok típusai B A vertikális (műveltségterületi) rendszer horizontális (kereszttantervi) rendszer kompetencia: a műveltségterület (egyik) elsődleges fejlesztési célja kompetencia: a műveltségterületnek nem elsődleges fejlesztési célja szövegértés-szövegalkotás: magyar nyelv és irodalom szövegértés-szövegalkotás: matematika matematikai kompetencia matematika matematikai kompetencia magyar nyelv és irodalom ember és társadalom ember a természetben művészetek testnevelés C tanórán kívül feldolgozható programok

Mitől kompetencia alapú a matematika oktatás? Nem mechanikus begyakorlás, Hanem a gyerekek igényeit Képességeit figyelembe vevő Tevékenykedtetés Játékos Gondolkodást, kreativitást fejleszt, Módszeriben:kooperatív és differenciált elemek megjelennek a szükséges helyeken

A tanár szerepe a kompetenciák fejlesztésében • Szakmai műveltség, nagy tárgyi tudás • Módszertani kulturáltság • Pedagógiai – pszichológiai felkészültség • Jó kérdéskultúra • Pedagógiai tapintat, pozitív érzelmi töltés • Következetesség, rendszeresség • Lényeglátás, lényegkiemelő képesség • Jó kommunikációs készség • Egyszerűség, célszerűség, érthetőség

Eszközök Tanári kézikönyv, programterv, tanári eszközkészlet Tanulói munkafüzet, tanulói eszközök Kártyák, játékok, szemléltető eszközök Programok Digitális eszközök

A munkaformák, módszerek, eszközök szerepe a kompetenciák fejlesztésében • Minimális mennyiségű tanári előadás • Jelentős mennyiségű és minőségű tanár – diák dialógus, felfedeztetés • Sok közös tanulói tevékenység – kooperatív tanulási - tanítási technikák • A tanulók fejlettségéhez igazodó eszközök Követendő stratégia: Csökkenő mennyiségű frontális munka, növekvő mennyiségű csoport és egyéni munka; egyénre szabott tanári segítség

Legfontosabb: a Motiváció • Az életkori sajátosságok és a tanulói érdeklődési kör maximális fegyelembevétele • A tanulói képzettségnek megfelelő kidolgozott mintapéldák • Gyakorlati alkalmazhatóság • Megfelelő színezettség, kiemelések, érdekességek

Programterv

Tanmenet

A tanmenetbe illesztés módja: 1./Ha a P.Cs-t teljesen alkalmazza: Kövesse a tantervet Vegye figyelembe a tananyag elrendezést Könnyítse vele saját munkáját lehetőleg, írjon bele óraszámot, tananyagot, képességfejlesztést, eszközt munkaformát és módszereket Hagyjon helyet saját megjegyzéseinek Támaszkodjon a modulokra.

Modulleírás

Modulvázlat

Feldolgozás menete

Feladatok

Melléklet

Pillanatképek

„Nem a tananyagot, a gyereket kell tanítani” Differenciálás!!! Az elsajátítandó ismereteket bontjuk le több szintre, közelítjük meg több oldalról a diákok tanulási stílusához igazodva. A differenciálás minden tanórán alapkövetelmény. „Nem a tananyagot, a gyereket kell tanítani”

IPR 100%-ban IPR eszköz elemek kerülnek alkalmazásra Kiemelten alkalmazandóak: Differenciálás Kooperatív technikák IKT alkalmazása Egyénre szabott szöveges értékelés Tevékenység központú oktatás

IKT eszközök Manó Matek cd Matematikai gyakorló cd Kis kezek, nagy számok Számtanmesék www.mrnussbaum.com www.woodlands-junior.hu www.umapalata.com www.egyszervolt.hu www.tananyag.almasi.hu www.mathplayground.com www.pheaaseyparkfarm.hu

Interaktív tábla

Notebook

Tapasztalataink A program előnyei Új szemléletű tankönyv, ötletes, gyakorlatias feladatokkal Az új módszerek fejlesztik az együttműködési készséget A tanulók aktívabbak, érdeklődőbbek

Problémák Tankönyvellátás Kevés jó digitális segédanyag van (eddig) A módszer időigényesebb Nagy létszámú csoportok A tanár nehezen követi a munkájukat Nem lehet megbeszélni a megoldásokat, megunják a gyerekek

Tanulságok: Szándék és tartalom – fegyelmezett motiváció Kapcsolatok - közös tanulás - szakmai kultúra Együttműködés, tapasztalatcsere az eredményesebb munka érdekében.

Köszönöm a figyelmet!

Olyan lesz a jövő, mint amilyen a ma iskolája.      Szent-Györgyi Albert