KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Advertisements

Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
TARKA-BARKA Szászvár Főtér
Beruházási projektek dokumentációja
A projektek pénzügyi menedzselése
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
Dr. Jókay Károly IGE Tanácsadó Kft. Ha az önkormányzat nem fizet! (az önkormányzati adósságrendezési törvény tapasztalatai, )
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
A projektek megvalósítása I.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI REGIONÁLIS OPERATÍV PROGRAM
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
Uniós források fogadása a bérlakásépítéseknél
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
Kiss Pál /04/05 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság
Fejlesztési Igazgatóság
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Beszámoló a 2013-ban a programot érintő ellenőrzésekről és ezek eredményéről KÖZOP Monitoring Bizottsági ülés
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Közigazgatási Reform Programok IH
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
DEXTER Informatikai Kft ETR Pénzügyek. DEXTER Informatikai Kft Tartalom  Alapelvek  Fogalmak  A pénzügyi folyamat  Kifizetési és befizetési.
Belső Ellenőrzési Konferencia Egészségügyi Minisztérium
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
Ellenőrzési tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési Programok végrehajtása során Novák Csaba, ügyvezető igazgató MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ.
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
1 Az ISPA, Kohéziós Alap és a Strukturális Alapokból támogatott környezetvédelmi projektek ellenőrzési tapasztalatai. Budapest, március 21. Bihary.
Fejlesztési Igazgatóság Kohéziós Alap Közreműködő Szervezet számvitel Hosszú Gabriella és Pásztor Edit - Pénzügyi önálló osztály ,
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
Tájékoztató a nyertes bűnmegelőzési pályázatok sikeres szakmai lebonyolításához Ivány Borbála IRM Miniszteri Tárgyaló, Budapest március 17.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
Az ÁFA törvény módosulásának következményei a programra „Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” című 2002/2003. évi területfejlesztési Phare program.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
Tájékoztató kedvezményezettek részére Az ÚMFT keretében támogatott projektek megvalósításának szabályai KMOP Pályázati konstrukció Január 30.
Projektzárással kapcsolatos teendők
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Pannónia Kincse LEADER Egyesület EMVA VIDÉKFEJLESZTÉSI JOGCÍMEK HELYSZÍNI ELLENŐRZÉSSEL KAPCSOLATOS FONTOSABB TUDNIVALÓK.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
AZ ÁNTSZ HATÓSÁGI FELADATMEGOSZTÁSÁNAK ÉS MŰKÖDÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI
Az Európai Unió költségvetése Balogh Zoltán Nyíregyházi Főiskola – főiskolai tanársegéd Az Európai Unió pénzügyei2006/2007. tanév.
Technikai és gyakorlati segítségnyújtás Kifizetési kérelem feltöltéséhez Pályázati Tájékoztató felület az ELEKTRONIZÁLÁS bevezetését követően Előadó: Gombita.
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
Költségvetés ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE. Költségtervezési alapfogalmak A kedvezményezettek finanszírozási funkciói –Költség- és forrástervezés –Pályázat kidolgozása.
Közigazgatási Jog 4 Európai Közigazgatás, 5. előadás október Az Európai Unió területi-helyi közigazgatása 3.1. Regionalizmus az EU-ban integráció.
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
A KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL - új szabályozás, új feladatok január 1-jétől - Dr. Tari Beatrix – főosztályvezető április 19.
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Költségvetés
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Előadás másolata:

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal ellenőrzései a Kohéziós Alap területén dr. Gyekiczki András - elnökhelyettes - 2006. március 21. KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL Alapelvek A tagállamoknak garanciát kell nyújtaniuk: a projektek végrehajtásának megfelelő minőségére; a tevékenységek eredményére és értékelésükre; a hatékony és eredményes pénzgazdálkodásra és annak ellenőrzésére. KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL Alapelvek Az ellenőrzés elsődlegesen a tagállamok feladata; A tagállamoknak az irányítási és ellenőrzési rendszereiket úgy kell kialakítaniuk, hogy biztosítsák a közösségi források hatékony és szabályszerű felhasználását; A Bizottság rendelkezésére kell bocsátani az irányítási és az ellenőrzési rendszereket bemutató jelentést (5. Cikk szerinti jelentés) KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

Ellenőrzési feladatok az uniós követelmények szerint 438/2001. EK bizottsági rendelet 4. cikk szerinti első szintű ellenőrzések; Az egyes támogatások megszűnése előtt végzett 5-15%-os ellenőrzések (második szintű ellenőrzés); Bevezetett irányítási és ellenőrzési rendszerek hatékonyságának ellenőrzése (rendszerellenőrzés); Zárónyilatkozatok kiadása (harmadik szintű ellenőrzés). KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL Célok « A tagállamoknak megfelelő mintavétel alapján kell megszervezniük a műveletek ellenőrzését, különös tekintettel: (a) a bevezetett irányítási és ellenőrzési rendszerek hatékonyságának ellenőrzésére A mintavételes ellenőrzéseknek a műveletek olyan reprezentatív mintáján kell alapulniuk, amely segítségével az egész rendszer hatékonyságára vonatkozóan lehet átfogó következtetéseket levonni Minden egyes mintavételes ellenőrzés az egész irányítási és ellenőrzési rendszer minőségének tesztje KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL Célok « A tagállamoknak megfelelő mintavétel alapján kell megszervezniük a műveletek ellenőrzését, különös tekintettel: a különböző érintett szinteken tett költségnyilatkozatok kockázatelemzés alapján végzett szelektív ellenőrzésére» 438/2001, IV. Fejezet, 10 (1) b) Nem szükséges az összes költség-nyilatkozatot ellenőrizni,... … az ellenőrzések-nek a magas-kockázatú folyamatokra kell koncentrálniuk Ez a specifikus audit célok előzetes definiálását tételezi fel A mintavételes ellenőrzések nem csak a kedvezmé-nyezetteket, hanem az egész ellenőrzési nyomvonalat érintik (lebonyolító testüle-tek, közreműködő szervezetek…) KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL Definíciók 438/2001, IV. Fejezet, 10.2 Bekezdés « Az egyes támogatások megszűnése előtt elvégzett ellenőrzéseknek a teljes támogatható kiadás legalább 5%-át kell érinteniük, és az ellenőrzéseknek a művele-tek jóváhagyott reprezentatív mintáján kell alapulniuk.» SA 1386/2002, IV. Fejezet, 9.2 Bekezdés « A 2000-2006 időszakot érintő ellenőrzéseknek az először az időszak során elfogadott projektekhez kapcsolódó összes támogatott kiadásnak legalább 15%-át kell érinteniük. Az ellenőrzéseknek a tranzakciók reprezentatív mintáján kell alapulniuk.» KA KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL Definíciók 438/2001, IV. Fejezet, 10.2 Bekezdés « A tagállamoknak az ellenőrzések végrehajtását az érintett időszakban egyenletesen kell elosztaniuk. A tagállamok kötelesek biztosítani az ilyen ellenőrzések elvégzéséhez, illetve a végrehajtási vagy kifizetési eljárásokhoz kapcsolódó feladatok különválasztását. » A mintavételes ellenőrzéseket a helyszínen kell elvégezni. Az ellenőrzéseknek egy terv részét kell képezniük. A mintavételes ellenőrzéseket olyan személyeknek kell végezniük, akik függetlenek az érintett projektek kialakításától és ellenőrzésétől. KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL Alapelvek 438/2001, IV. Fejezet, 11. cikk « A tagállamoknak az ellenőrzéseik során legalább az alábbiakat kell vizsgálniuk: a pénzügyi, irányítási és ellenőrzési rendszerek gyakorlati megvalósítását és működésük hatékonyságát (b) megfelelő számú kiválasztott számla esetében a számviteli nyilvántartások egyezőségét a közreműködő szervezeteknél, a kedvezményezetteknél és a programok, illetve projektek megvalósítását végző szervezeteknél lévő adatokkal» KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL Alapelvek 438/2001, IV. Fejezet, 11. cikk «  A tagállamoknak az ellenőrzéseik során legalább az alábbiakat kell vizsgálniuk: (c) az ellenőrzési nyomvonal kielégítő voltát » Az ellenőrzés nyomvonal akkor tekinthető kielégítőnek, ha biztosítja: (a) a Bizottság részére igazolt összegek egyeztetését a különböző szervezeteknél fellelhető egyes kiadási tételekkel és a kapcsolódó bizonylatokkal (b) a rendelkezésre álló közösségi és nemzeti források elosztásának és átutalásának ellenőrzését. Lásd még: A MEGFELELŐ ELLENŐRZÉSI NYOMVONAL INFORMÁCIÓIGÉNYÉNEK TÁJÉKOZTATÓ LEÍRÁSA , 438/2001 – I. Melléklet KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL Alapelvek 438/2001, IV. Fejezet, 11. cikk «  A tagállamoknak az ellenőrzéseik során legalább az alábbiakat kell vizsgálniuk: (d) megfelelő számú egyedi költségtétel típusának és ütemezési időpontjának európai uniós követelményeknek, a műveletek jóváhagyott specifikációjának, valamint a ténylegesen elvégzett munkának való megfelelőségét » A kiadások jogosultságának és valódiságának ellenőrzése Kiadások Jóváhagyott specifikációk Ténylegesen el-végzett munka KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL Alapelvek 438/2001, IV. Fejezet, 11. cikk «  A tagállamoknak az ellenőrzéseik során legalább az alábbiakat kell vizsgálniuk: (e) az egyes műveletek tényleges vagy szándékolt hasznosításának a közösségi társfinanszírozás iránti kérelemben leírt célokkal való egyezőségét » Az elvégzett munka valódiságának, és az elfogadott felhasználási szándékkal való összhangnak az ellenőrzése. Jóváhagyott specifikációk Ténylegesen el-végzett munka KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL Alapelvek 438/2001, IV. Fejezet, 11. cikk «  A tagállamoknak az ellenőrzéseik során legalább az alábbiakat kell vizsgálniuk: (f) a közösségi hozzájárulás előírt mérték szerinti folyósítását (A Tanács 1260/1999 Rendelete, 29. cikk, illetve egyéb releváns Bizottsági előírások), a hozzájárulás késedelem és levonások nélküli tényleges átutalását a kedvezményezettnek» A támogatások szabályszerűségének és jogosságának ellenőrzése A kedvezményezettek felé történő kifizetési folyamat ellenőrzése. KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL Alapelvek 438/2001, IV. Fejezet, 11. cikk «  A tagállamoknak az ellenőrzéseik során legalább az alábbiakat kell vizsgálniuk: (g) a megfelelő nemzeti társfinanszírozás tényleges rendelkezésre bocsátását » Biztosítani, hogy a nemzeti társfinanszírozást összegét kifizették a kedvezményezettnek. KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL Zárónyilatkozat A nyilatkozat kiadására kijelölt személy vagy szervezet független kell, hogy legyen: - az Irányító Hatóságtól; - a Kifizető Hatóság igazolások kiadásáért felelős szervezeti egységétől; - a közreműködő szervezetektől; A vizsgálatot a nemzetközileg elfogadott audit sztenderdeknek megfelelően kell elvégezni. KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL Zárónyilatkozat A nyilatkozatnak az alábbiakon kell alapulnia: Irányítási és ellenőrzési rendszerek vizsgálata; Elvégzett ellenőrzések megállapításai; Ha szükséges, a műveletek mintavételezésen alapuló további ellenőrzésének eredményein. A winding up body köteles: vizsgálni az igazolt költségkimutatások helyességét, és az azt alátámasztó műveletek jogszerűségét és szabályosságát. KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL Zárónyilatkozat A nyilatkozatot a 438/2001. EK rendelet III. mellékletében szereplő minta alapján kell elkészíteni Csatolni kell egy jelentést amely tartalmazza: A nyilatkozat indokolásához szükséges, összes vonatkozó információt A nemzeti és közösségi ellenőrzések azon megállapításai, amelyekhez a nyilatkozó hozzáfért. KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL Zárónyilatkozat Kiadása: Kohéziós Alap-minden egyes projekt lezárását követően, a Strukturális Alapok-egyes operatív programokra vonatkozóan a programozási időszak végén 3 lehetséges konklúzió: Nem minősített vélemény: Az ellenőrzés nem tárt fel korlátozó tényezőket, hibák előfordulásának gyakorisága csekély, minden problémát megfelelően kezeltek Vagy Minősített vélemény (kivéve): Bizonyos akadályozó tényezők felmerültek, de a hibák gyakorisága nem jelentős, ha egyes problémákat nem kezeltek megfelelően Nem lehet véleményt nyilvánítani: Jelentős akadályok merültek fel, az észlelt hibák gyakorisága jelentős. KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

Tapasztalatok a KEHI ellenőrzéseinek tükrében 3 ISPA projekt vizsgálata 1 ISPA zárónyilatkozat vizsgálat és zárónyilatkozat kiadása 1 Kohéziós Alap rendszerellenőrzés 2005-ben: 9 Kohéziós Alap projekt KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

Feltárt hibák, hiányosságok az ISPA/KA projekteknél I. Hosszú idő a Pénzügyi Megállapodás aláírása és a beszállítói szerződések megkötése között Végrehajtás késedelme miatt jelentős hazai költségnövekedés Pályázók tapasztalatlansága KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

Feltárt hibák, hiányosságok az ISPA/KA projekteknél II. Folyamatba épített ellenőrzés hiánya (folyamatábra, check lista, négy szem elve) Nem megfelelő ellenőrzési nyomvonal Dokumentumok és eredeti számlák nem megfelelő tárolása ÁFA elszámolása az ISPA rész után is KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

Feltárt hibák, hiányosságok az ISPA/KA projekteknél III. Jelentős, több hónapos késedelem a kifizetéseknél Beszállítói késedelmi kamat igények indokolatlan visszautasítása Magas fluktuáció a lebonyolításban résztvevő szervezeteknél A magyar szabályok megszegése a banki tranzakciók során KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

Kohéziós Alap vizsgálatok 2005-ben 7 projekt a környezetvédelmi szektorból 2003/HU/16/P/PA/011 (TA Zagyva-Tarna vízgazdálkodási terv) 2000/HU/16/P/PE/007 (Szolnoki hulladékgazdálkodás) 2000/HU/16/P/PE/002 (Hajdú-Bihar hulladékgazdálkodás) 2000/HU/16/P/PE/005 (Szeged hulladékgazdálkodás) 2000/HU/16/P/PE/004 (Miskolc hulladékgazdálkodás) 2000/HU/16/P/PE/003 (Szeged szennyvíz) 2000/HU/16/P/PA/001 (TA BP szennyvíz) 2 projekt a közlekedési szektorból 2000/HU/16/P/PT/003 (MÁV Zalalövő-Zalaegerszeg-Boba) 2000/HU/16/P/PT/002 (MÁV Bp-Győr-Hegyeshalom) KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

Környezetvédelmi projektek I. EMIR számviteli moduljának hiánya Pontatlan migrált adatok Ellenőrzési nyomvonal hiánya Elismerhető és nem elismerhető költségek elkülönítésének hiánya a számviteli nyilvántartásokban (kedvezményezettnél) Hiányosságok a dokumentum megőrzésben (számlák, bankgaranciák) KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

Környezetvédelmi projektek II. Vagyonbiztosítás hiánya (kedvezményezett) Pénzügyi biztosítékok hiánya Támogatási Szerződés módosításának hiánya Tájékoztató táblák adattartalmának hiánya Fizetési késedelmek KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

Hulladékgazdálkodási projektek Jelentős költségtúllépés (rekultiváció) Kedvezményezetti kör változása (társulás), tulajdoni viszonyok változása A település szám változása Kivitelezésbeli eltérések a Pénzügyi Megállapodásban rögzítettekhez képest A Hulladékgazdálkodási törvény üzemeltetési szerződésre vonatkozó előírásának megsértése KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

Budapesti szennyvízkezelés technikai segítségnyújtási projekt A Szolgáltatási Szerződésben 100.000 euró összegű mellékköltség szerepelt, ugyanakkor a Pénzügyi Megállapodás ilyen költségtételt nem tartalmazott. KEHI vizsgálat megállapítása: a tétel nem elismerhető költség és visszafizetendő. KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

Eseti hibák, tapasztalatok I. Szerződések formai kellékeinek hiánya (aláírás, dátum) Együttműködési megállapodások hiánya Régészeti feltárás Elidegenítési- és terhelési tilalom hiánya Könyvvizsgálói- és teljességi nyilatkozatok hiánya Indokolatlan tárgyi eszköz aktiválás KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

Eseti hibák, tapasztalatok II. Tárgyi eszközök aktiválásának hiánya Összeférhetetlenség (mérnöki feladatok) Nem elismerhető költségek finanszírozása uniós és központi költségvetési forrásból (mérnöknek nyújtandó szolgáltatások) Szolgáltatási szerződések esetében az előleg visszavonására vonatkozó rendelkezések hiánya KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL

KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL Köszönöm a figyelmet! KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL