József Attila Általános Iskola Martfű, Május 1. u. 2. 5435
Iskolatörténet Iskolánk épületét, ami eredetileg nyolc tantermes, tornateremmel és előadóteremmel rendelkezett 1969. augusztus 20-án adták át. Az intézmény később a Martos Flóra Általános Iskola nevet vette fel. A rohamosan emelkedő gyermeklétszám és az oktató-nevelőmunka elősegítése érdekében újabb tantermekre, felszerelésre volt szükség. Az új, kétszintes épületszárnyat 1973. szeptember 1-jén adták át. A gyerek létszám folyamatos növekedése miatt 1984. szeptember1-jén nyitotta meg kapuit a tizenhat tantermes Mártírok Úti Általános Iskola hatalmas tornacsarnokkal, sportpályával. A rendszerváltás után hatalmas fordulat következett be a martfűi nagyvállalatok életében. A város önkormányzata 2001. augusztus 1-jei hatállyal létrehozta az összevont Városi Általános Iskolát. Az iskola új névadója József Attila lett. 2007-ben demográfiai, gazdasági változásokra válaszul az önkormányzat az általános iskola és a középiskola összevonásáról határozott. A két intézmény ettől kezdve egységes iskolaként működött Damjanich János Általános Iskola, Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium néven, melyhez tagintézményként csatlakozott a mezőhéki Páldi János Általános Iskola, néhány tanulójával. 2011 augusztusától ketté vált az összevont intézmény József Attila Általános Iskolára és Damjanich János Szakképző Iskola, Gimnázium és Kollégiumra.
Iskolánk filozófiája Az iskola alapvető célkitűzése, hogy nyugodt, derűs, családias légkört biztosítson, előtérbe helyezve az elfogadást, a toleranciát. A cselekvésre ösztönző környezet nem csupán az iskola felszerelését, technikai eszközeit jelenti, hanem mindazokat a módszereket, amivel széles spektrumú tantárgybeli és életvezetési tudást közvetíthet. A martfűi általános iskola mindig is híres volt megújulni tudó szemléletéről, és ezzel egyidőben időtálló értékeinek, hagyományainak megőrzéséről.
Pedagógiai programunk Pedagógiai programunk hitvallásában megfogalmaztuk, hogy "Olyan nyugodt légkörû, barátságos, a hagyományait õrzõ és arra építõ, alapfeladatait magas színvonalon ellátó általános iskolát szeretnénk, ahol a szülõ, a pedagógus és a gyermek együttmûködése által biztosítható az egyéni képességek kibontakoztatása és a tanulók személyiségének fejlesztése.„ Ennek érdekében - a tervszerû nevelõ és oktató munka a tanulók alapkészségeit fejlesztő, számukra korszerû, a mindennapi életben hasznosítható, továbbépíthetõ alapmûveltséget nyújt. - Törekszünk a humánumra, az erény és a közösség iránti tiszteletre. - Fejlesztjük a gyermeki személyiséget. - Segítünk diákjainknak észrevenni és értékelni a jót – megelõzni és felismerni a rosszat.
Környezeti nevelés A környezeti nevelés átfogó célja elősegíteni a tanulók környezettudatos magatartásának életvitelének kialakítását annak érdekében,hogy a felnövekvő nemzedék képes legyen a környezeti válság elmélyülésének megakadályozására, elősegítve az élő természet fennmaradását. A tanulók kapcsolódjanak be közvetlen környezetük értékeinek megőrzésébe, gyarapításába. Szerezzenek személyes tapasztalatokat az együttműködés, a környezeti konfliktusok közös kezelése és megoldása terén.
A környezeti neveléshez kapcsolódó önkéntes tevékenységek Hulladékgyűjtés Évente kétszer ősszel és tavasszal rendezünk hulladékgyűjtést a Játékvár Óvoda és Bölcsődével közösen a gyermekek, SZMK, Városi Sportegyesület bevonásával
Faültetés és városszépítés A városi civil szervezetekkel karöltve gyermekeink és szüleik részt vesznek az őszi és a tavaszi városszépítési munkálatokban
Szociális érzékenységre nevelés Törekszünk a „másság” elfogadtatására Szeretnénk megtanítani őket együtt élni hátrányos helyzetű társaikkal A rászorulóknak pedig meg kell tanulniuk a segítség elfogadását Az idősek és sérült emberek elfogadására és segítésére való érzékenység kialakítása
A szociális érzékenységre neveléshez kapcsolódó tevékenységek A jelentős családi ünnepekhez kapcsolódóan gyermekeink felkeresik a városban működő nyugdíjas klubokat, a Hallássérültek Klubját, a Jóreménység Klubot.
Az iskolai hagyományok őrzése és alapítványi tevékenységek Alapvető célunk, hogy diákjaink érzelmileg is kötődjenek iskolánkhoz Az iskola arculatának kialakításában is fontos szerep jut a hagyományőrzésnek Legfontosabb feladatunk a személyiség sokoldalú fejlesztése és az emberi értékek továbbadása Fontosnak tartjuk, hogy a szülők -gyermekek és a pedagógusok is jól érezzék magukat
Alapítványi tevékenységek Mesejáték (Tehetséges Tanulókért Alapítvány) Sámli bál (Boldog Gyermekekért Alapítvány)
Szülők, nevelők, diákok önkéntes tevékenysége
Voluntary Service for a Better Life Comenius Régió projekt az oktatásba bevezethető, a közoktatás tevékenységeit kiegészítő és hatékonyságát, eredményeit növelő önkéntes munka már meglévő gyakorlatát, egyéb lehetőségeit és fejlesztését, valamint az ezzel kapcsolatos tapasztalatokat, jó gyakorlatokat és lehetőségeket osztja meg a partnerségen belül egymással. Uniós partner: Casa Corpului Didactic Dambovita Targoviste Romania Hazai partnerek: Martfű Város Önkormányzata (mint pályázó), Játékvár Óvoda és Bölcsőde, Martfűi Városi Sportegyesület, MOSTart NKKE