József Attila Általános Iskola Martfű, Május 1. u

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Sárvári Oltalmazó Kezek Egyesület
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Az iskolai szociálismunka
Gondolatok Sárospatak iskolavárosi helyzetéről Sárospatak, okt. 20.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
Mintacím szerkesztése Mintaszöveg szerkesztése –Második szint Harmadik szint –Negyedik szint »Ötödik szint 1 ENERGETIKAI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUM „ESZI”
Napocska Napköziotthon
Martfű.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Biztos Kezdet Gyerekházak
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Iskolai közösségi szolgálat
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
„Referenciaintézmény kialakítása a II
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
„Referenciaintézmény kialakítása a II
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Felkészítés a lemorzsolódással fenyegetett intézmények, pedagógusok, gyermekvédelmi szakemberek számára A Nyíregyházi Szakképzési Centrum Bencs László.
Család – és Gyermekjóléti Központ
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

József Attila Általános Iskola Martfű, Május 1. u. 2. 5435

Iskolatörténet Iskolánk épületét, ami eredetileg nyolc tantermes, tornateremmel és előadóteremmel rendelkezett 1969. augusztus 20-án adták át. Az intézmény később a Martos Flóra Általános Iskola nevet vette fel. A rohamosan emelkedő gyermeklétszám és az oktató-nevelőmunka elősegítése érdekében újabb tantermekre, felszerelésre volt szükség. Az új, kétszintes épületszárnyat 1973. szeptember 1-jén adták át. A gyerek létszám folyamatos növekedése miatt 1984. szeptember1-jén nyitotta meg kapuit a tizenhat tantermes Mártírok Úti Általános Iskola hatalmas tornacsarnokkal, sportpályával. A rendszerváltás után hatalmas fordulat következett be a martfűi nagyvállalatok életében. A város önkormányzata 2001. augusztus 1-jei hatállyal létrehozta az összevont Városi Általános Iskolát. Az iskola új névadója József Attila lett.  2007-ben demográfiai, gazdasági változásokra válaszul az önkormányzat az általános iskola és a középiskola összevonásáról határozott. A két intézmény ettől kezdve egységes iskolaként működött Damjanich János Általános Iskola, Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium néven, melyhez tagintézményként csatlakozott a mezőhéki Páldi János Általános Iskola, néhány tanulójával. 2011 augusztusától ketté vált az összevont intézmény József Attila Általános Iskolára és Damjanich János Szakképző Iskola, Gimnázium és Kollégiumra.

Iskolánk filozófiája Az iskola alapvető célkitűzése, hogy nyugodt, derűs, családias légkört biztosítson, előtérbe helyezve az elfogadást, a toleranciát. A cselekvésre ösztönző környezet nem csupán az iskola felszerelését, technikai eszközeit jelenti, hanem mindazokat a módszereket, amivel széles spektrumú tantárgybeli és életvezetési tudást közvetíthet. A martfűi általános iskola mindig is híres volt megújulni tudó szemléletéről, és ezzel egyidőben időtálló értékeinek, hagyományainak megőrzéséről.

Pedagógiai programunk Pedagógiai programunk hitvallásában megfogalmaztuk, hogy "Olyan nyugodt légkörû, barátságos, a hagyományait õrzõ és arra építõ, alapfeladatait magas színvonalon ellátó általános iskolát szeretnénk, ahol a szülõ, a pedagógus és a gyermek együttmûködése által biztosítható az egyéni képességek kibontakoztatása és a tanulók személyiségének fejlesztése.„ Ennek érdekében - a tervszerû nevelõ és oktató munka a tanulók alapkészségeit fejlesztő, számukra korszerû, a mindennapi életben hasznosítható, továbbépíthetõ alapmûveltséget nyújt. - Törekszünk a humánumra, az erény és a közösség iránti tiszteletre. - Fejlesztjük a gyermeki személyiséget. - Segítünk diákjainknak észrevenni és értékelni a jót – megelõzni és felismerni a rosszat.

Környezeti nevelés A környezeti nevelés átfogó célja elősegíteni a tanulók környezettudatos magatartásának életvitelének kialakítását annak érdekében,hogy a felnövekvő nemzedék képes legyen a környezeti válság elmélyülésének megakadályozására, elősegítve az élő természet fennmaradását. A tanulók kapcsolódjanak be közvetlen környezetük értékeinek megőrzésébe, gyarapításába. Szerezzenek személyes tapasztalatokat az együttműködés, a környezeti konfliktusok közös kezelése és megoldása terén.

A környezeti neveléshez kapcsolódó önkéntes tevékenységek Hulladékgyűjtés Évente kétszer ősszel és tavasszal rendezünk hulladékgyűjtést a Játékvár Óvoda és Bölcsődével közösen a gyermekek, SZMK, Városi Sportegyesület bevonásával

Faültetés és városszépítés A városi civil szervezetekkel karöltve gyermekeink és szüleik részt vesznek az őszi és a tavaszi városszépítési munkálatokban

Szociális érzékenységre nevelés Törekszünk a „másság” elfogadtatására Szeretnénk megtanítani őket együtt élni hátrányos helyzetű társaikkal A rászorulóknak pedig meg kell tanulniuk a segítség elfogadását Az idősek és sérült emberek elfogadására és segítésére való érzékenység kialakítása

A szociális érzékenységre neveléshez kapcsolódó tevékenységek A jelentős családi ünnepekhez kapcsolódóan gyermekeink felkeresik a városban működő nyugdíjas klubokat, a Hallássérültek Klubját, a Jóreménység Klubot.

Az iskolai hagyományok őrzése és alapítványi tevékenységek Alapvető célunk, hogy diákjaink érzelmileg is kötődjenek iskolánkhoz Az iskola arculatának kialakításában is fontos szerep jut a hagyományőrzésnek Legfontosabb feladatunk a személyiség sokoldalú fejlesztése és az emberi értékek továbbadása Fontosnak tartjuk, hogy a szülők -gyermekek és a pedagógusok is jól érezzék magukat

Alapítványi tevékenységek Mesejáték (Tehetséges Tanulókért Alapítvány) Sámli bál (Boldog Gyermekekért Alapítvány)

Szülők, nevelők, diákok önkéntes tevékenysége

Voluntary Service for a Better Life Comenius Régió projekt az oktatásba bevezethető, a közoktatás tevékenységeit kiegészítő és hatékonyságát, eredményeit növelő önkéntes munka már meglévő gyakorlatát, egyéb lehetőségeit és fejlesztését, valamint az ezzel kapcsolatos tapasztalatokat, jó gyakorlatokat és lehetőségeket osztja meg a partnerségen belül egymással. Uniós partner: Casa Corpului Didactic Dambovita Targoviste Romania Hazai partnerek: Martfű Város Önkormányzata (mint pályázó), Játékvár Óvoda és Bölcsőde, Martfűi Városi Sportegyesület, MOSTart NKKE