MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola
Interakció - Kapcsolat MAG MÁTRIX CELLA: KAPCSOLAT KOMPETENCIA AUTONÓMIA INTERAKCIÓ INSTRUKCIÓ OSZTÁLYSZERVEZÉS
Interakció - Kapcsolat MAG A pedagógus és a tanulók közötti interakció szerepe Tanítás során és a mindennapi környezetben Meghatározza a csoport hangulatát Befolyásolja, kifejlődik-e a kapcsolat, kötődés érzése Tanítás, mint interaktív folyamat Befolyásolja a másik viselkedését Pedagógus elvárásai tanulók teljesítménye, motiváltsága Milyen a jó interakció? Javaslatok
MAG Interakció - Kapcsolat JAVASLATOK: MEGFORDÍTHATÓSÁG Minden tanulót tisztelettel kezeljünk. Tartsunk fenn szemkontaktust! A kommunikáció iránya legyen megfordítható. MEGFORDÍTHATÓSÁG helyzetorientált kommunikáció pedagógus gyerekek „Még mindig nem érted!” „Ez az összeadás nehéz.”
Interakció - Kapcsolat MAG JAVASLATOK: Mindig hallgassuk meg a gyerekeket! Fogadjuk el kezdeményezéseiket! Mutassunk érdeklődést! ÉRDEKLŐDÉS Tanulók kívánságai, érdekei számításba veszi azokat. Hogyan végeznek el egy feladatot tudatában van a mindennapi dolgoknak.
Interakció - Kapcsolat MAG JAVASLATOK: Dicsérjük a gyerek viselkedését! Akkor is, ha hétköznapi dologról van szó! Figyeljünk arra, hogy a gyerekek soha ne adják fel, és soha ne szégyenülhessenek meg! Dicsérjük nyilvánosan, hogy mindenki hallja, de a hibákat csak az érintettel közöljük! HELYTELENÍTÉS KIFEJEZÉSE Helyzetre: Személyére: „De ügyetlen voltál, már megint kiöntötted a vizet!” „Víz van a padon. Légy szíves töröld fel!”
Interakció - Kapcsolat MAG JAVASLATOK: Mutassuk ki az érzéseinket! Beszéljünk nyíltan a diákokkal az osztály hangulatáról, az osztályon belüli érintkezésről! Ezt akkor se mulasszuk el, ha éppen nem jól mennek a dolgok. AZ ÉRZÉSEK KIMUTATÁSA harag, szomorúság, elérzékenyülés… érzelmek kezelése szomorú, boldog, rosszkedvű… pedagógus érzelmei
Interakció - Kapcsolat MAG JAVASLATOK : Ösztönözzük a gyerekeket a közös munkára! Hagyjuk, hogy a gyerekek egymásnak magyarázzanak el dolgokat! Vegyük figyelembe azt, amit a gyerek mond! EMPÁTIA gyerek nézőpontjából szemlél erősödik a kapcsolat
Interakció - Kapcsolat MAG JAVASLATOK: Ösztönözzük a gyerekeket arra, hogy bízzanak egymásban! Bátorítsuk a tanulókat! Részesítsük a gyereket személyes figyelemben! Légy Önmagad! Én ILYEN vagyok ELFOGADTOK Ez egy OLYAN hely
Interakció - Kapcsolat MAG Gondoskodjunk arról, hogy a tanulók könnyen beszélhessenek a pedagógussal! ADAPTÍV OKTATÁS adaptív pedagógus aktívan figyel a gyerekekre személyes kapcsolatban áll képes együttgondolkodni rendelkezésre áll
Interakció - Kapcsolat MAG pedagógus – adaptív jegyek kihasználatlan helyzetek oka: lehetőségek keresése elég idő szánjunk elég időt a „gyerekkapcsolat”- ra tanulmányi eredmény
Köszönöm a figyelmet!