Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Változó tudás kompetencia alapú oktatási programok, befogadó közoktatás TÁMOP Szolnok, június 24. Puskás Aurél szakmai vezető Hálózatkoordináció.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Educatio Nonprofit Kft.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Alkotó közösségek, támogató környezet - hálózati tanulás A TÁMOP kiemelt projekt átfogó céljai, közoktatás-fejlesztési irányvonalai Budapest Főváros.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Kompetenciafejlesztés, programfejlesztés
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
intézményi folyamat-szaktanácsadó
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Együttműködések A „21. századi közoktatás” kiemelt projekt és kapcsolatai a regionális koordinációt végző partnereinkkel.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A referencia intézmények szerepe a pedagógiai innovációban.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Együttműködések A „21. századi közoktatás” kiemelt projekt és kapcsolatai a regionális koordinációt végző partnereinkkel.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Projektindító nap - Kisújszállás Szeptember Augusztus 26.1.
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A területi együttműködések fejlesztési lehetőségei Balázs Éva és Puskás Aurél TÁMOP Századi közoktatás – fejlesztés, koordináció.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
Előadás másolata:

Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes A kompetenciafejlesztés mentori támogatása

TÁMOP századi közoktatás - fejlesztés, koordináció

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” A programterv fejlesztési környezete és belső logikája Helyünk az UMFT konstrukciók kapcsolatrendszerében A program struktúrája: a kilenc pillér A négy közoktatási pillér tevékenységeinek áttekintése

Intézmény, Pedagógus, Gyermek, tanuló regionális hálózat Pályázat Akkredit. OKM Educatio Kht., OFI Az ÚMFT közoktatás-fejlesztési konstrukciói Helyzet- elemzés XXX KépzésXx MentorálásXXX IPR-SNIXX Hálózati tanulás XX Program- csomagok XX Folyamat- tannácsad. XX Jó gyakorlatok XXX Önfejleszt.X Egységes iskola X Térségi együttm. XX ÉrtékelésXX Pályázat Szakértő minősítés Referencia intézm. kiemelt program: szolgáltatói kosár (tartalom) Ped tov képz Eltérő okt ig SNI, EGYMI Központi programok: ; 3.3.1…

1. Fejlesztéskoordinációs hálózat 2. Tartalomfejlesztés 3. Módszertani megújulás 4. SNI egyenlő hozzáférés 5. eTanulás, digitális pedagógia 6. Versenyképesség és esély K+F 7. Hatékonyság K+F 8. Tudásmenedzsment K+F 9. Informatikai támogatás 21. századi közoktatás

1. Fejlesztéskoordinációs hálózat EDUCATIO régió régió régió régió régió régió régió Régióközi koordináció Specifikációk Pályázati nyomonkövető rendszer Horizontális tanulás Referenciahely felkészítés Szolgáltatói kosár Jó gyakorlatok közzététele… Felkészítési portfólió Referencia-intézmények Integráció Inklúzió Kompetencia -fejlesztés Alternatív pedagógiák Egységes iskola Gyakorlóhelyek…

A TÁMOP Szolgáltatói kosár HelyzetelemzésXX KépzésXx MentorálásX IPR-SNIXX Hálózati tanulásXX ProgramcsomagokXX Folyamat-tanácsadás Jó gyakorlatokXXX Önfejlesztés Egységes iskolaX Térségi együttműködésX ÉrtékelésXX Tartalmaira ezernél több iskola pályázik a projekt időszakában E tartalmak folyamatosan kiegészülnek, frissülnek A fejlesztéskoordináció feladata: előkészíteni az induló állapotot - tervezés biztosítani a szolgáltatások elérhetőségét - hálózat beépíteni az új tartalmakat – pillérek, konstrukciók koordinálni a pályázók munkáját - hálózat támogatni a stratégiát – szakmai nyomonkövető

A hálózat

2. pillér Tartalomfejlesztés és koordináció

TAMOP Tartalomfejlesztés megújult formája Új szereplők Új források Új termékek Új termékminősítő rendszer Új piaci viszonyok TAMOP 3.1.1

A 3. „módszertani megújulás” pillér kapcsolódásai Fejlesztéskoordináció Szolgáltatói kosár Referencia intézmények képzési portfóliója Hiányterületek SNISNI Pedagógiai, módszertani jó gyakorlatok

4. pillér: A sajátos nevelési igényű gyermekek oktatási szolgáltatásokhoz való egyenlő hozzáférését biztosító tevékenységek A 4. pillér horizontális programjai 1. Hálózati tevékenységek 2. Tartalomfejlesztés támogatása 3. A pedagógiai és módszertani megújulás támogatása 4. E- learning

Helyzetelemzés, folyamattanácsadás Esélyegyenlőségi helyzetelemzés és intézkedési terv Ha a település valamely intézményében a hh arány 40% felett van, kötelező. Komplex helyzetelemzési tanácsadás – kötelező Helyzetelemzés a kompetenciafejlesztés gyakorlata és szükségletei szempontjából; tanácsadás a választandó programcsomagok összeállításához, a kapcsolódó módszertani képzésekhez. Az oktatásszervezési eljárások vizsgálata az egyenlő hozzáférés és a fenntarthatóság biztosítása szempontjából. A pályázati program szakmai ellenjegyzése. IKT tanácsadói helyzetelemzés – kötelező. Az IKT stratégia vizsgálata, tanácsadás alakításához, a pályázati célokhoz illesztéséhez. Folyamattanácsadói támogatás – kötelező. A vezető, fenntartó támogatása a pályázati célok elérése és a fenntarthatóság biztosítása érdekében. Segíti az egyenlő hozzáférés és kompetenciafejlesztés szervezeti kultúrájának kialakulását, intézményesülését. IKT folyamattanácsadás- iskolák és kollégiumok számára kötelező

A három mentor IPR módszertani mentor Ha a település valamely intézményében a hh arány 40% felett van, ott kötelező. Célja, hogy a tanultak az iskola/feladatellátási hely oktatásszervezési eljárásaiban, értékelési rendszerében fenntarthatóan hasznosuljanak. Kompetenciaterületi mentor A kompetenciaterületekhez, azokon belül a pályázatban megjelölt életkori szakaszokhoz kifejlesztett tanácsadási tevékenység. Igénybevétele a programok és kapcsolódó programcsomagok bevezetését, adaptációját végző pedagógusok mindegyike számára kötelező. IKT mentor Az IKT programcsomagok bevezetését, adaptációját végző pedagógusok midegyike számára kötelező.

Eszközök A kompetencia alapú oktatási programok tanári segédletei Segédletek, feladatlapok, kézikönyvek, elektronikus adathordozók évfolyamonként, kompetenciaterületenként. Legalább 6, legfeljebb 10 tanító pedagógus számára, vagy legalább 3, legfeljebb 6 kollégiumi nevelő pedagógus igényeit tekintetbe véve. Tanulói modulfüzetek, segédletek Az iskola számára két kötelező és legalább egy választható kompetenciaterületi program alkalmazása szükséges. Kötelező bevezetni legalább egy-egy tanulócsoportban "Szövegértés-szövegalkotás", valamint "Matematika" teljes tanórai lefedettséget biztosító programot. Egyéb eszközi elemek Szertári demonstrációs eszközi elemek, kellékek, mérő, értékelő és digitális taneszközök

Jó munkát kívánok mindannyiunknak! Puskás Aurél