A Pannon Termál Klaszter elnöke

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Advertisements

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
Aktuális pályázati lehetőségek
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
A klaszterek mint az egészségturizmus hálózati lehetőségei
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
A helyi termék szerepe és lehet ő sége Zala megyében Kovács Tünde, projektszakért ő Kerka völgy aranya, a méz - a helyi termékekért Zalamerenye, 2010.
ZEMPLÉN EURORÉGIÓ 1 XI. LOGISZTIKAI FÓRUM FEBRUÁR 18. CENTRALIZÁLT VAGY DECENTRALIZÁLT GAZDASÁG REGIONÁLIS FEJLESZTÉSEK Előadó: Juhász István ügyvezető.
Klaszterizáció A klaszter fogalma:
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
M I A HASZNA A KLASZTEREKNEK A GYORS FEJLŐDÉSBEN ? A Z AKKREDITÁLT KLASZTER KKV - K SZÁMÁRA KIHASZNÁLHATÓ ELŐNYEI, AZ INNOVÁCIÓ MENEDZSMENT LEHETŐSÉGEI.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Hálózatépítés –Turisztikai klaszterek
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
TDM Szakmai Nap november 21.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia
EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Hálózati együttműködés, egy eredményes Nyugat-dunántúli klaszter
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése
Egészségturizmus fogalma
Önkormányzatok turisztikai feladatai
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Határon átnyúló vállalkozásfejlesztési kapcsolatok.
Nyugat-dunántúli Régió
A vidéki tér sikertényezői
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Regionális Munkaügyi Tanácsok foglalkoztatási paktumokban való részvételi lehetőségei Balatonvilágos
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
Turizmusfejlesztési prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Balaton régió turizmusában
Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
Az idegenforgalom lehetőségei a határmenti régióban Dobis Ildikó, Győr,
A Nemzeti Fejlesztési Terv
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Milyen Kamarát akarunk? A Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara legyen a gazdaságszervezés és irányítás valamennyi szintjének (kistérségi,
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
Regionális Vállalkozásfejlesztés Dr. Billo Kármen osztályvezető Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Desztináció-marketing
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
A határtérség.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Miskolc, október 21. dr.Szilágyiné Baán Anna titkár
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Domjánné Dr. Nyizsalovszki Rita
Előadás másolata:

A Pannon Termál Klaszter elnöke GYÓGY- ÉS WELLNESSTURIZMUSUNK VERSENYKÉPESSÉGÉNEK FOKOZÁSA A HATÁRMENTI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK TÜKRÉBEN Dr. Németh István c. egyetemi docens A Pannon Termál Klaszter elnöke Bükfürdő, 2006. november 15.

NYUGAT-DUNÁNTÚL A NEMZETKÖZI EGÉSZSÉGTURISZTIKAI PIAC FONTOS SZEREPLŐJE Jelentős új létesítmények épültek meg, nőtt a gyógy- és wellnessfürdők kínálata (Sárvár, Győr, Pápa, Kehidakustány, Zalaegerszeg, Celldömölk, Szentgotthárd, stb.) Kiemelkedő korszerűsítések, bővítések valósultak meg (Bükfürdő, Zalakaros, Lenti, Hévíz, stb.) Kiváló földrajzi és természeti adottságok Hatékony hálózati együttműködések Működő nemzetközi projektek

A RÉGÓ EGÉSZSÉGTURISZTIKAI ERŐSSÉGEI CÉL: KIHASZNÁLNI A földrajzi elhelyezkedés, természeti adottságok Termálvízkincs volumene, minősége A fürdőhelyek magas száma Hévízi tó, mint világattrakció Magas termálvendég létszám Gyógy- és wellness-szállodai kapacitás és vendéglétszám folyamatos bővülése Magas a kereskedelmi szálláshelyek férőhely kapacitása Települési, kistérségi együttműködések Határon átnyúló együttműködések Erőteljes turisztikai háttérbázis

A RÉGIÓ EGÉSZSÉGTURISZTIKAI GYENGESÉGEI CÉL: LEKÜZDENI A közlekedési infrastruktúra fejletlen A vonzerők kidolgozatlanok, tematikus kínálat, komplex termékek A szabadidő eltöltés lehetősége hiányos, koordinálatlan Információs csatornák hiányosak A települési turisztikai felkészültség hiányos (humán, marketing, stratégia, forrásfelhasználás, stb.) Regionális, közös hovatartozás szemlélet hiánya Egységes regionális arculat, imázs hiánya A közös marketing kialakulatlansága (régió, kistérség, település) Humán erőforrás részleges hiányosságai Gyenge együttműködési hajlandóság (magán, állami szféra, stb.)

AZ EGÉSZSÉGTURISZTIKA FELADATAI A RÉGIÓBAN A termék pozícióinak erősítése - hosszú tartózkodási idő - kis szezonalitás, időjárás függetlenség - magas fajlagos költés – magas élőmunka igény A szolgáltatási piac erősítése, kereslet élénkítése A termékfejlesztési tevékenység fokozása Integrációs törekvések támogatása A nemzetközi megjelenés elősegítése (arculat, specialitások, stb.)

A KÍNÁLATI PIACOT BEFOLYÁSOLÓ TÁRSADALMI TRENDEK emelkedik az egyedülállók száma kevesebb lesz a gyermek idősödik a populáció, de az 50 év felettiek fiatalosabbak egyénre szabott kínálatok és nem csomagok kívánatosak virtuálisan követhetők a kínálati célpontok magas minőségi elvárás, részletes informáltság alakul ki

EGÉSZSÉGTURISZTIKAI VERSENYTÁRSAK A NÉMET PIACON HAZAI ÖSSZEHASONLÍTÁSBAN Egészség-turizmus Ausztria Csehország Románia Szlovákia Szlovénia Ár/érték arány R E Gyógyhatás Szolgáltatási színvonal J Infrastruktúra Programok Elérhetőség Image ahol: E: egyforma R: rosszabb J: jobb megítélés

VERSENY VAGY HATÁROK NÉLKÜLI EGYÜTTMŰKÖDÉS Ausztria: versenyelőny a wellness területén és a széles szolgáltatási palettán Csehország: gyógyászati tradíció, nemzetközileg elismert fürdőhelyek Szlovénia: „wellness, termálfürdők, kúrák és természet” Pannónia: „az erőt adó gyógyvizek világa”

A KLASZTERIZÁCIÓ FŐBB JELLEMZŐI Mottó: „Együttműködő és versenyző vállalatok, kapcsolódó és támogató iparágak, pénzügyi intézmények versenyen alapuló földrajzi koncentrációja.” (Michael Porter) területileg koncentrált, egy ágazathoz kötődő együttműködés (termálturizmus) a középpontban nemzetközi szinten versenyképes termék- előállító cégek állnak szoros kapcsolatok kiépítésével kis- és középvállalatok működnek közre a komplex termék előállításában a kör magába foglalja a kapcsolódó szolgáltató-szektort (gazdasági tanácsadók, inf. vállalkozók, stb.)

A PANTERM SZERVEZETI STRUKTÚRÁJA, IRÁNYÍTÁSA KLASZTER KÖZHASZNÚ EGYESÜLET KÖZHASZNÚ TÁRSASÁG ELNÖKSÉG (7 tag) FELÜGYELŐ BIZOTTSÁG (3 tag) KHT MENEDZSMENT KÜLSŐ SZAKÉRTŐK MENEDZSMENT PARTNEREK EGÉSZSÉG-TURISZTIKAI VÁLLALKOZÁSOK TÁMOGATÓ, TANÁCSADÓK, INTÉZMÉNYEK TERMÁL- ÉS GYÓGYFÜRDŐK SZÁLLÁSHELYEK, HOTELEK KÓRHÁZAK, SZANATÓRIUMOK KIEGÉSZÍTŐ, BESZÁLLÍTÓ VÁLLALKOZÁSOK GAZDASÁGI, JOGI TANÁCSADÓK INTÉZMÉNYEK ÖNKORMÁNYZATOK PÉNZINTÉZETEK

A KLASZTER MŰKÖDÉSÉNEK EREDMÉNYEI az egészségturizmus kínálatának nemzetközi verseny-képességgel rendelkező hálózata jön létre a klaszter többletérték-termelő hálózattá válik tagsága felöleli a Dunántúlon található termálvizes fürdőket, a gyógyászat klinikai helyeit, amelyek a turizmusban erős pozíciót foglalnak el, a vonzerő köré rendeződött szálláshelyeket, vendéglátó- és egyéb szabadidős-kínálatot nyújtó szolgáltatókat földrajzilag ésszerű határok között működik, de szoros „klaszterszintű” együttműködést alakít ki a szomszédos klaszterekkel is nagyságrendjében olyan taglétszámmal működő szervezet, amely átlátható és a napi együttműködés lehetőségét nyújtja

A KLASZTER SZOLGÁLTATÁSAI kialakulnak és működnek a szakmai alcsoportok az oktatás, a minőségbiztosítás és a szakmai tanácsadás is integrált része a hálózatnak a klaszter része a „szolgáltató gazdasági társaság”, amely működésének ráfordításait bevételeiből képes fedezni kölcsönös megállapodás alapján a kompetenciák bizonyos része egy helyen összpontosul a határokon túlnyúló együttműködéssel távolabbi piacokon is biztosítható a jelenlét

A PANTERM KHT. TEVÉKENYSÉGE a klaszter működésének motorja működteti a klaszter fórumait összefogja a közösség innovációs tevékenységét szolgáltatások nyújtása: önálló, negyedévenként megjelenő újság: „Pannon Termál Magazin” közös reklámkiadvány: „Nyaraljon Pannóniában!” közös könyvkiadás: „Az erőt adó gyógyvizek világa” www.spaungarn.info, www.gyogyturizmus.hu

A KLASZTER NEMZETKÖZI KAPCSOLATAI ESW EGYÜTTMŰKÖDÉS BURGENLAND Termálvilág + projektpartnerek PANNÓNIA PANNON TERMÁL KLASZTER SZLOVÉNIA Termálfürdők, hotelek STEIERMARK Termálfürdők, turisztikai irodák ELNÖKSÉG 8 fő Stratégiai célok megfogalmazása, döntések Dr. Németh István Vancsura Miklós PROJEKTMENEDZSMENT 2 fő Döntések megvalósítása, kapcsolatok Tervek, intézkedések előkészítése döntéshez MARKETINGTANÁCS 8 fő Taschner Tamás Oláh László

Célok: egy sikeres egészségturizmus desztináció felépítése a nemzetközi piacra új turisztikai termékek fejlesztése, értékesítése marketing a nemzetközi piacon Megvalósítás: közös márka megalkotása közös pályázatok közös szinergiahatások érvényesítése

A HATÁROK NÉLKÜLI RÉGIÓ SZUPERLATÍVUSZAI

Image

Időtartam: 2003 – 2006 Végrehajtás: Image kiadványok Internetes megjelenés Térkép Hirdetések Tesztpiaci akciók Berlin ITB (2004. március 14.)

Köszönöm a figyelmüket! „Csak akkor várhatni sikert, ha az anyagi erőhöz, mellyel rendelkezünk, a szellemi erők szövetségét is megszervezzük.” (Széchenyi István) Köszönöm a figyelmüket!