Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája 2010. november 24-25. Százhalombatta.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája 2010. november 24-25. Százhalombatta."— Előadás másolata:

1 A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája 2010. november 24-25. Százhalombatta

2 2 Turizmusfejlesztés irányai • Új Széchenyi Terv 7 program: 1.Gyógyító Magyarország - Egészségipar 2.Megújuló Magyarország - Zöld gazdaságfejlesztés 3.Vállalkozásfejlesztés 4.Tudomány, innováció, növekedés 5.Otthonteremtés és lakásprogram 6.Foglalkoztatás 7.Közlekedés - tranzitgazdaság

3 3 Új megközelítés: a turizmus fejlesztése nem önállóan, hanem a kapcsolódó iparágakkal együtt történik Fő irányok: egészségiparra épülő turizmus, termál-egészségipar

4 4 Célkitűzések • Magyarország 10 év múlva Európa első számú termál- és gyógyvízre épülő egészségturisztikai desztinációja, illetve egészségipari országa legyen. • A programban érintett iparágak összekapcsolása nemzeti iparrá. • Elmaradott térségek felzárkóztatása. • A geotermikus energia komplex hasznosítása. • Természeti adottságok védelme, a minőség garantálása. • Az ország versenyképességének tartós növelése.

5 5 Termál egészségiparhoz kapcsolódó területek • Geotermikus energia hasznosítása • Növényházi kertészet • Termál-, gyógy-, és ásványvizek komplex hasznosítása – Szépségipar, kozmetikumok – Ásványvíztermelés • Egészségipari innováció – Gyógyszeripar – Biotechnológia, nanotechnológia – Orvosi műszergyártás – Balneológia • Horizontális aspektusok – Egészségipari klaszterek – Egészségiparhoz kapcsolódó oktatás – Specializált építőipar

6 6 Turizmus • Egészségturizmus – Természetes gyógytényezőkön alapuló fejlesztések – Orvosi szolgáltatásokon alapuló egészségturizmus • Egészségturizmushoz kapcsolódó egyéb turisztikai kínálatfejlesztés – Termékek: kulturális-, vallási-, vízi-, lovas-, kerékpáros-, ökoturizmus – Fogadóképesség javítása: vendéglátás, szálláshelyek minőségének javítása, konferencia központ • Turisztikai intézményrendszer fejlesztése: TDM

7 7 Az Új Szécheniy Terv véglegesítése – A turizmus-egészségipari konzultáció 2010. július 16-án a Parlamentben több mint 300 résztvevővel – A vitairat közzététele 2010. július 28-án, közel 100 észrevétel érkezett be – Egészségipari konzultáció a Gellért Szállóban 2010. szeptember 24-én mintegy 100 meghívott részvételével – Ősz végéig elkészül a részletes program tervezete – a Kormány decemberben tárgyalja az új Széchenyi tervet – 2011. január 15-én jelennek meg az első pályázatok

8 8 Fesztiválok kapcsolódása az Új Széchenyi Tervhez Turizmus és termál egészségiparhoz kapcsolódóan: • Kiegészítő termék, alkalmas a szezon meghosszabbítására, a tartózkodási idő növelésére – önálló motiváció – kiegészítő program – garantált programok (hiánya) • Fürdővárosi arculat kialakítása – Nyugodt környezet – Megfelelő szolgáltatások rendelkezésre állnak – Szabadidő eltöltési lehetőségek a célcsoport igényeinek megfelelően (kulturális programok)

9 9 A fesztiválok turisztikai jelentősége • Mit takar a turisztikai jelentőség? – Motiváció, hatókör – Vendégéjszakaszám – Bevétel a turisztikai szolgáltatóknál, költés – Szezonhosszabbítás (rendezvények időpontjának összehangolása) – Szemléletformálásban betöltött szerep (fiatalok/ifjúsági fesztiválok), milyen értékeket közvetít

10 10 A fesztiválok turisztikai jelentősége • Milyen elvárásai vannak egy turistának egy fesztivállal kapcsolatosan? Ezeket az elvárásokat hogyan teljesítik? – Időben rendelkezésre álló információk, marketing...Milyen nyelven? – honlap, kiadvány, rendezvénynaptár, költségvetésének x %-a – Egyedi, vonzó a program? - visszatérő vendégkör, más rendezvényre ellátogat-e – Vonzó a helyszín? – hogyan használják ki a helyszín adottságait, ez milyen kapcsolatban van a rendezvény tematikájával – Komfortérzet – megközelíthetőség, irányító táblák, a helyszínen igénybevehető szolgáltatások komplexitása, higiénés körülmények – „Ünnepi” hangulat – helyszínnel, helyben élőkkel való kapcsolat – Ár-érték arány

11 11 A fesztiválok turisztikai jelentősége • Hogyan ösztönözhetők a fesztiválok e szempontok minél hangsúlyosabb figyelembevételére? – Pályázatok • NKA közös pályázat – új megközelítés • TDM – új szemléletmód (együttműködés, desztinációhoz kapcsolódó rendezvények) – Elismerések • Díjak pl. Zöld Fesztivál • Minősítési rendszer – ebben a turisztikai szempontok milyen súllyal jelennek meg

12 12 Fesztiválok turisztikai jelentősége • Hogyan teljesülnek ezek a szempontok? – Milyen kutatási módszerrel, milyen mintán, milyen kutatóval? – egységes keretek 1.Minősítési szempontok - minősítők 2.Pályázati program monitoring (NKA) 3.Hatástanulmányok

13 13 Kulturális turizmus fejlesztési stratégia További elképzelések kiindulópontja – Kulturális turizmust érintő jogszabályok áttekintése (szervezés, lebonyolítás, árusítás /hungarikumok/ ajándéktárgyak) – Átfogó finanszírozási rendszer (tervezhetőség) – Kulturális csekkrendszer újradefiniálása – Pályázati rendszer szemléletmódjának újragondolása (komplex szemléletmód – TDM) – Rendezvények infrastruktúrájának biztosítása – Jegyértékesítési rendszer – elérhető programok – Együttműködések kialakítása (attakciógazda+szervező, szervező+szervező)

14 14 Partnerség • Turisztikai irányítással (tervezés, stratégia készítés) • Turisztikai szolgáltatókkal, önkormányzatokkal / TDM szervezetekkel

15 15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája 2010. november 24-25. Százhalombatta."

Hasonló előadás


Google Hirdetések