Üzleti kommunikáció A vállalat bármely tevékenysége a kommunikáció közvetítésével valósul meg. Emberi lények közti alapvető kölcsönhatási folyamata. Célja:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Freesoft által generált megjelenések száma május 26. és szeptember 24. között 214 megjelenés  62 a nyomtatott sajtóban  137 az online médiában.
Advertisements

Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Az üzleti terv.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Csoportos alkotástechnikai módszerek szóban és írásban
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
DPR kommunikáció alapelvei
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A programokra vonatkozó általános szervezési ajánlások.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
Személyes eladás az Avon Cosmetics Hungary Kft esetében
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Hogyan válhatnak a cégértékek a teljesítmény katalizátorává? A Cegos üzleti reggelije március 3.
Marketingkommunikáció
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
Közönségkapcsolat (public relations)
Rögtön megnézzük a részleteket…. Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI.
Családi vállalkozás.
Alkalmazkodás: megfelelő személyi és tárgyi környezet autizmussal élő gyermekek, felnőttek számára Őszi Tamásné gyógypedagógus Autizmus Alapítvány.
„Egy mosoly ajándékba” Helyzetelemzés: - árvaházi gyerekek iránti érdeklődés felkeltése - infrastruktúra fejlesztése ISSUE leírása: - Cél meghatározása:
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Új tudás – új kompetenciák az érettségi vizsgán dr Drexlerné Solymos Mária.
Reklámozás, Public Relations
DPR kommunikáció lehetőségei
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban október 24. Baktalórántháza Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka Kék Pont Alapítvány.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Kommunikáció a szervezetben
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
A rendezvények előkészítése
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
KINCS Krízis intervenciós csomag Virág László - Szeles Erika – Vajger Éva.
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
A beiskolázás előkészítése
Csanádi József. Munkavállaló lehetőségei  egyéni érdekérvényesítés (csak kvalifikált munkát végzők)  kollektív érdekérvényesítés  tárgyalás  szociális.
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
Az információ, mint erőforrás
Munkakörelemés és –tervezés röviden
Egyéntől a közösségig, passzivitástól a részvételig Fiatalok és a helyi közösség.
Demens gondozás (Kommunikáció) Készítette: Jónyer Lajosné
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
Red Alert Összehangolt külső-belső kommunikáció krízishelyzetben Kreatív Pr Nap,
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Az üzletek operatív működtetése
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A problémafeltárás technikái
Nyilvánosság biztosítása a TIE projektben
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Cégnév Üzleti terv.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Üzleti kommunikáció A vállalat bármely tevékenysége a kommunikáció közvetítésével valósul meg. Emberi lények közti alapvető kölcsönhatási folyamata. Célja: változás végrehajtása, egy cselekvés befolyásolása. (cselekvések kenőanyaga) Magatartás /érzelmek /viselkedés /vélemény befolyásolása-megváltoztatása A kommunikáció egy (a legfőbb) eszköz ennek elérésében.

Bürotika 2. előadás Üzleti kommunikáció

A vezetés és a kommunikáció viszonya

Egy vezetőnek miért fontos kommunikatívnak lenni? Mert meg kell értetnie magát azokkal, akikkel kapcsolatba kerül. E nélkül nem lenne megfelelő hatékonyságú a munkája. Ezért a hibás kommunikáció minden más hiányosságnál jobban érinti a vezetői eredményességet. A vezetőnek közölnie kell a többiekkel mindent, amit szükséges ismerniük, gondolniuk, vagy cselekedniük az együttműködés során. De kölcsönösen meg kell ismernie a többiek gondolatmeneteit is… Időnként a vezetőnek kell elindítania a folyamatot, elébe menni a kommunikációnak.

A vezetés célja a kommunikációval információszerzés célok folyamatok utasítás tájékoztatás motiválás

A vállalati kommunikáció mindig egységes legyen. Ez csak integrált kommunikációval valósítható meg (mind tartalmi, mind szervezeti értelemben).

Hogyan készítsünk kommunikációs tervet? Tartalmi elemek (1): Az alaphelyzet leírása (a kommunikációs probléma megfogalmazása) A célcsoportok meghatározása A kommunikációs célok és az alapelvek meghatározása

Hogyan készítsünk kommunikációs tervet? Tartalmi elemek (2): Az üzenetek (elsődleges, másodlagos stb.) megfogalmazása A kommunikációs eszközök (pl. médiamegjelenések, webkommunikáció, hirdetések, közvetlen elérés stb.) meghatározása célcsoportonként Az erőforrásigény és a várható költségek meghatározása

Szabályok és javaslatok „Először tisztázd magadban, amit mondani fogsz vagy tenni akarsz. Ne beszélj és ne cselekedj a pillanat hatására vagy a gondolatot, tisztánlátást és tettet megzavaró erős érzelmek hatására” Ismerni kell a befogadót, így tudni fogjuk, hogyan kell hozzájuk szólni… Az embereket jobban foglalkoztatja a jelen, mint a jövő. Azonnali nyereség orientáltak az emberek.   mit akarunk mondani érdeklődés felkeltése megfelelő megértés elősegítése (megfelelő és minőségű információ, megfelelő megfogalmazás) ismétlés, ha szükséges visszacsatolás (megfelelő kérdésekkel) végrehajt(at)ás

A vállalati kommunikáció célcsoportjai dolgozók tulajdonos(ok), befektető(k) ügyfelek média kormányzat szakmai-társadalmi szervezetek piaci szereplők (versenytársak, partnerek)

Hogyan kommunikáljunk a dolgozókkal? Vezető-beosztott személyes kapcsolata: A vezetőnek kell kezdeményezni a kommunikációt, dinamikusnak kell lennie. A többieket tájékoztatni kell , konzultálni kell velük a munka/feladat hatékony elvégzése érdekében. Meg kell hallgatnia a beosztottjait. Meghallgatni és pontosan megérteni éppoly fontos, mint beszélni és megértetni magát. 4. Meg kell fejteni az emberek szándékát, indítékait, hogy mit miért mondtak, tettek.

Kommunikáció a dolgozókkal vállalati újság közlemények rendezvények intranet stb.

Kommunikáció a tulajdonosokkal, befektetőkkel negyedéves jelentések éves jelentések közgyűlés befektetői közlemények stb.

Kommunikáció az ügyfelekkel reklámok vásárlásösztönzés ügyfélkapcsolati kommunikáció személyes eladás webkommunikáció arculat stb.

Kommunikáció a médiával sajtótájékoztatók, háttérbeszélgetések sajtóközlemények interjúk stb.

A vállalati kommunikáció tipikus belső területei Alkotó technikák Értekezletek Prezentációk

Alkotó technikák brainstorming brainwriting fordított brainstorming Delphi módszer 635 módszer NCM …

Értekezletek, konferenciák lebonyolítása előzetes tervezés követelmények az értekezlettel szemben lebonyolítás bejelentkezés találkozóra segítők jegyzőkönyvek, emlékeztetők, levelek értékelés

Előzetes tervezés kezdés és befejezés a résztvevők száma teremigény időbeosztás szállásigény étkezés (reggeli, ebéd, vacsora, svédasztal, büfé, bankett) különleges berendezések (írásvetítő, diavetítő, video-kivetítő, LCD kivetítő, episzkóp, hangosítás, tolmácskészülék, magnetofon, flipchart, filmvetítő, tv- és videokészülék, személyi számítógép, tábla, stb.) a résztvevők adatai

Az értekezlet célja előre meg kell határozni problémafeltárás, meghallgatás problémamegoldás, ötletgyűjtés döntés-előkészítés döntés információszerzés, informálás informálás

Az értekezlet menete cél, napirend felkészülés informálás rendszerezés, levezetés összegzés jegyzőkönyv visszacsatolás, emlékeztetés

A hallgatóság figyelmének fenntartása iktassunk be szünetet jelezzük előre a szünetet tevékenység, aktivizálás engedjünk be levegőt retorikai kérdések rövid mondatok csapjunk zajt szemkontaktus az alvó (szomszédja) felszólítása

Kérdések konkrét állító pontosító nyomatékosító, felszólító kételkedő retorikai általános személyhez intézett közbekérdezés visszakérdezés

Prezentáció készítése Bevezető – témák – összegzés (ill. ezek ismétlése a témákon belül) Használjuk ki a vizuális hatás fontosságát, hiszen 1 kép felér 1000 szóval ~-hoz adjunk ki emlékeztetőket a hallgatóságnak (előadás vázlata, ábra/kép másolata) ismétlés mindig legyen a mondandónkban a leglényegesebb dolgot hagyjuk a végére. Tervezzünk 20-40 percre A hallgatóságot biztassuk, hogy tegyenek fel kérdéseket (szóban vagy írásban) (esetleg beépített emberekkel) Ismételjük meg a kérdést a hallhatóság miatt Kérdőív-visszacsatolás

Informális kommunikáció Fontos: szemkontaktus megfelelő „póz” felvétele megfelelő távolság felvétele megfelelő gesztusok használata természetes viselkedés nyugodtság magabiztosság