Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Freesoft által generált megjelenések száma 2004. május 26. és szeptember 24. között 214 megjelenés  62 a nyomtatott sajtóban  137 az online médiában.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Freesoft által generált megjelenések száma 2004. május 26. és szeptember 24. között 214 megjelenés  62 a nyomtatott sajtóban  137 az online médiában."— Előadás másolata:

1 A Freesoft által generált megjelenések száma 2004. május 26. és szeptember 24. között 214 megjelenés  62 a nyomtatott sajtóban  137 az online médiában  15 az elektronikus sajtóban

2 A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 2 R. Kovács Dániel Privy Council Communications Ügyfélkapcsolati igazgató 2006. június 21.

3 A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 3 Milyen a jó „sajtós” ?  Felkészült  Pénzügyi, tőzsdei ismeretekkel rendelkezik  Proaktív  Gyors  Precíz  Empatikus

4 A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 4 Tartalom A kommunikációs stratégiát befolyásoló tényezők, alapelvek Általános alapelvek a kommunikáció során A kommunikációs célok megvalósulását befolyásoló tényezők A kommunikáció területei, célcsoportjai, fő üzenetei Kommunikációs feladatok Személyes kommunikáció

5 A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 5 A tőzsdei kommunikációs stratégiát befolyásoló tényezők* *A prezentáció elsősorban kis- és közepes kapitalizációjú tőzsdei cégek oldaláról közelíti meg a kommunikációt  A cég stratégiája, üzleti terve  A cég általános kommunikációs stratégiája  A tőzsdei jelenlét célja (tőzsdekényszer, forrásbevonás, marketingeszköz, imázsépítés, stb.)  A cég mérete (smallcap, midcap, bluechip)  A cég tevékenységi köre, fő piaca(i)  A cég eredménye  A kommunikáció célja  A kommunikációra fordított erőforrások mennyisége, minősége

6 A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 6 Kommunikációs technikák összehangolt működtetése Általános alapelvek a kommunikáció során Kezdeményező kommunikáció Kezdeményező kommunikáció Ráépülő kommunikáció Ráépülő kommunikáció Reagáló kommunikáció Reagáló kommunikáció  (Pro)aktív, hiteles kommunikáció  A média / elemzők egységes kezelése az információ átadása során  Erőteljes hírgyártás  A kommunikációs stratégia (menetrend) terv szerinti megvalósítása A jó külső kommunikáció alapja a megfelelő belső kommunikáció Hírgyártás Leányvállalatok, üzletágak belső kommunikációja A tőzsdei cég kommunikációs osztálya Külső komm. meghatározása (tanácsadó) X üzletág Y üzletág B leányvállalat Cél: Információáramlás sebességének növelése Z üzletág A leányvállalat

7 A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 7 A befektetői kommunikációt befolyásoló tényezők Belső tényezők:  Előállított termékek köre/tevékenységi kör  Transzparencia  Eredmény  Növekedési sztori van/nincs  Közkézhányad  Tulajdonosi szerkezet átláthatósága  Tulajdonosi átrendeződés lehetősége (alapszabály)  Erőforrások  Hírgyártás  Befektetői/sajtó események  Megfelelő médiahasználat  Részvényárfolyam Külső tényezők:  Szabályozás  Gazdálkodási, piaci környezet  Tőzsdei „klíma”  Befektetői érdeklődés a small- és midcap cégek iránt  Függés a mindenkori kormányzattól  Elemzői lefedettség  Várakozások (teljesülés – Profit Warning!)  Részvényárfolyam Válsághelyzetek kezelése Kríziskommunikáció! Válsághelyzetek kezelése Kríziskommunikáció!

8 A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 8 Kormányzati kommunikáció Kormányzati kommunikáció A kommunikáció területei, célcsoportjai Külső és belső kommunikáció Külső és belső kommunikáció Helyi kommunikáció Investor Relations Üzleti kommunikáció Kommunikációs területek Kommunikációs területek Célcsoportok Gazdaság Közvélemény Média Politika Üzleti partnerek Gazdasági elit Pénzintézetek Tulajdonosok Országos közvélemény Lokális közvélemény Belső közvélemény Országos média Lokális média Kormányzat, ellenzék Önkormányzat Iparági média Gazdasági média Elemzők

9 A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 9 A kommunikáció fő üzenetei (Példa) Jövőkép Üzenet Hatás Az „Új reménység Nyrt.” egy modern, növekvő vállalat Az „Új reménység Nyrt.” hiteles stratégiával rendelkezik és versenyképes. Az „Új reménység Nyrt.” hiteles stratégiával rendelkezik és versenyképes. Az „Új reménység Nyrt.” társadalmi felelősségét szem előtt tartja. Az „Új reménység Nyrt.” társadalmi felelősségét szem előtt tartja. Az „Új reménység Nyrt.” innovatív, korszerű, piacképes cég. Az „Új reménység Nyrt.” innovatív, korszerű, piacképes cég. Az „Új reménység Nyrt.” fejlődőképes, szociálisan érzékeny. Az „Új reménység Nyrt.” fejlődőképes, szociálisan érzékeny. Gazdaság  Hatékonyság, eredményesség  Elért sikerek  Növekedés Politika Helyi közvélemény Helyi közvélemény Befektetők Országos közvélemény Országos közvélemény Az „Új reménység Nyrt.”, modern, versenyképes. Az „Új reménység Nyrt.”, modern, versenyképes. Az „Új reménység Nyrt.” tovább növekszik, eredményes. Az „Új reménység Nyrt.” tovább növekszik, eredményes. Az „Új reménység Nyrt.” részvényei jó befektetést jelentenek. Az „Új reménység Nyrt.” részvényei jó befektetést jelentenek.

10 A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 10 Kommunikációs feladatok I. Hírgyártás  Folyamatos hírgenerálás  Kiemelten fontos esetekben sajtótájékoztató szervezése Példa: Éves eredmény/tervek, gyorsjelentés; akvizíció, jelentős üzlet, stb.  További események szervezése Példa: üzemlátogatás, külföldi utazás, éves vacsora, kötetlen esemény, stb.  Pozitív hírek felerősítése Példa: Szakkiállításokon való részvétel, szakmai elismerés, stb. Médiamonitoring  Folyamatos monitoring (napi, heti, havi rendszerességgel; versenytársak)  Eseti monitoring és elemzés a generált hírekről, közleményekről

11 A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 11 Kommunikációs feladatok II. Sajtókapcsolatok kiépítése/továbbépítése Célok  Kapcsolattartás minőségének javítása  Megjelenések a médiumok lehető legszélesebb körében  Személyes kapcsolat kiépítése az újságírókkal  Gyors reakció a felmerülő kérdésekre  Proaktivitás Nemzetközi kommunikáció Külföldön is jelenlévő vállalat esetében (Export, leányvállalat, stb.) a nemzetközi médiában is szerepelni kell  Hírgenerálás során sajtóanyagok eljuttatása nemzetközi médiumokhoz  Kapcsolat kiépítése a nemzetközi médiumok magyarországi tudósítóival  Médiastratégia kidolgozása a potenciális piacokra

12 A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 12 Kommunikációs feladatok III. Erős internetes jelenlét  Modern, dinamikus, használható honlap  A honlap rendszeres frissítése  A sajtó, befektetők számára fontos információk elhelyezése a honlapon  A céggel kapcsolatos kapcsolatos események (befektetői) közzététele, meghirdetése  Befektetői oldalak (eredmény, mérleg, gyorsjelentés, stb.)  Újságírói oldalak (közlemények, céginformációk, fotók, stb.) Helyi kommunikáció  Helyi események szponzorálása  Helyi események szervezése  Helyi médiumokkal való kapcsolattartás  Helyi beruházások, fejlesztések kommunikációja  Kapcsolattartás a helyi politikai szférával

13 A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 13 Kommunikációs feladatok IV. A kommunikáció erősítése a tőzsdei cég partnerei, ügyfelei felé Jelenlegi ügyfelek, partnerek Potenciális ügyfelek Eszközök  Rendszeres közvetlen tájékoztatás a cég partnerei felé  A tőzsdei jelenlét hangsúlyozása  Egyéb, a piacszerzést szolgáló kommunikációs akciók Célcsoportok Külső kommunikátorok bevonása Gazdasági elemzők, szakértők közvetlen informálása  Partnerek (Beszállítók, megrendelők)  Részvétel konferenciákon előadóként, vendégként  Megjelenés szakmai testületek vezetőségében  Szakmai elismerések, állami kitüntetések a tőzsdei cég vezetőinek

14 A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 14 A tőzsdei cég kommunikációjának szervezése, irányítása Kommunikációs feladatok V. A külső tanácsadó szerepe a kommunikációs alrendszerek összehangolásában Rendszeres találkozó a tőzsdei cég kommunikációs vezetőivel  Folyamatosan (hetente)  Aktuális témák, problémák, kommunikációs feladatok egyeztetése  A hírgyártás alapjainak meghatározása Vezetői prezentációk  Negyedévente  Negyedéves/féléves tervek, kommunikációs stratégia egyeztetése, illetve prezentálása a tőzsdei cég vezetése számára A tőzsdei cég igazgatóságának tájékoztatása  Évente egy-két alkalommal  Beszámoló a tőzsdei cég kommunikációjáról  A pozicionálás aktuális állapotáról történő tájékoztatás A kommunikáció kontrollja (egy/két évente)

15 A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 15 Személyes kommunikáció Alapelvek  Egységes kommunikáció a stratégiai céloknak megfelelően  Megfontoltság és tekintély a vállalat imázsának megfelelően  Szakmaiság és közérthetőség  A cég „arca(i)”  Elnök  Vezérigazgató  Pénzügyi vezető  Egyéb vezetők  Napi kommunikátorok  Befektetői kapcsolattartó  Kommunikációs vezető (szóvivő) Az elnök/vezérigazgató kommunikációja - témák  Éves, féléves beszámolók  A cég stratégiai kérdései/döntései  Nagyobb terjedelmű cégportrék az írott médiában  Televíziós, rádiós megjelenési lehetőségek

16 A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 16 Kommunikációs események egy tőzsdei cég életében Éves eredmények publikálása Február 10-15. Éves közgyűlés Q2 eredmény Április Augusztus 10- 15. November 10- 15. Q3 eredmény Állandó események Egyéb események  Road show  Konferenciák  Elemzői találkozók, prezentációk  Személyes találkozók, stb. Május 10-15. Q1 eredmény Folyamatos hírgyártás Folyamatos hírgyártás

17 Köszönöm a figyelmet! www.privycouncil.hu 1037 Bokor utca 1-3-5. Telefon: 437-6787


Letölteni ppt "A Freesoft által generált megjelenések száma 2004. május 26. és szeptember 24. között 214 megjelenés  62 a nyomtatott sajtóban  137 az online médiában."

Hasonló előadás


Google Hirdetések