A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A koragyermekkori nevelésről
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Fontosabb fogalmak Képesség :
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Tanulási eredmények – papír vagy valóság? Bánki Horváth Mihály
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
KOMPETENCIA ALAPÚ MODULÁRIS KÉPZÉS
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÁSOK - MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS ALTERÜLET Liptákné Czakó Ildikó Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS
Lökkös Attila TÁMOP projekt bemutatása
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
moduláris szakképzési szerkezet
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE TÁMOP-5.4.4-09/1-C-2009-0002

kompetencia alapú felkészítés Továbblépés a családi napközi vezetők képzésében, a kompetencia alapú felkészítés irányába Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108 TÉMÁK A családi napközi vezetők képzésének beintegrálása az OKJ (Országos Képzési Jegyzék) rendszerébe Kompetencia alapú képzés és a hagyományos oktatás összehasonlítása A kompetencia alapú képzési program kidolgozásának lépései A pályázati program további képzési elemei Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

A CSALÁDI NAPKÖZI VEZETŐK KÉPZÉSÉNEK HELYE AZ OKJ RENDSZERÉBEN Az OKJ-be integrálás szükségessége, előnyei A képzés illeszkedése az OKJ-s struktúrához Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

AZ OKJ-BE INTEGRÁLÁS SZÜKSÉGESSÉGE, ELŐNYEI A hátrányos helyzetű munkavállalók egy jelentős részének javul a munkaerő-piaci potenciálja (Az alacsony iskolai végzettségű, szakképzetlen vagy ötven éven felüli munkavállalók számára lehetőség szakképesítés megszerzésére.) Nő az esélyegyenlőség a tudáshoz való hozzáférésben. (Amennyiben első szakképesítés az egyén számára, az állam finanszírozza.) Kiküszöbölhetők a családi napközi vezetők felkészítésében tapasztalható nagymértékű különbségek. (A szakképzés kimenete objektíven mérhető kompetenciákat kér számon. A követelmények egységesek.) Az OKJ kimenet hangsúlyos, ezért sokkal inkább érvényesülhet az előzetes tudás és tapasztalat. Az OKJ modulárisan építkezik, ezért lehetőség van a képzést modulonként elvégezni és a megszerzett modulokat további szakképesítések megszerzése során felhasználni. Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

A CSALÁDI NAPKÖZI VEZETŐK KÉPZÉSÉNEK HELYE AZ OKJ RENDSZERÉBEN A házi időszakos gyermekgondozó képzésbe integrálva (1. lehetséges struktúra) Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

A CSALÁDI NAPKÖZI VEZETŐK KÉPZÉSÉNEK HELYE AZ OKJ RENDSZERÉBEN Egy közös alapmodulra épülve független elágazásként (2. lehetséges struktúra) Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

HAGYOMÁNYOS /KOMPETENCIA alapú képzés Képzés: képessé tenni valakit, valamire Kompetencia: Az eredményes munkavégzéshez szükséges ismeretek, képességek, készségek és viselkedéses jellemzők összessége Kompetencia alapú képzés: a munkaterület elvárásainak megfelelő felkészítés (arra készíteni, amit valóban végezni fog) Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

HAGYOMÁNYOS /KOMPETENCIA alapú képzés HAGYOMÁNYOS KÉPZÉS Időre alapozott Folyamat orientált Csoportos haladást tesz lehetővé Csoportigények érvényesülnek Kevésbé tud építeni a hozott tudásra Az oktatás tanár és tanítás központú (amit a tanár a legjobban tud, vagy leginkább szeret) „leadom típusú” tanítás Késleltetett a tanulói visszajelzés Előadás és demonstráció jellemzi Nem érinti a tanuló már meglévő tanulási stratégiáit Az értékelés általános szempontok alapján működik KOMPETENCIÁRA ÉPÜLŐ KÉPZÉS Teljesítményre alapozott Kimenet orientált Egyéni haladást tesz lehetővé Egyéni igények érvényesülnek A tanulási-tanítási folyamatot a hozott tudáshoz igazítja Az oktatás tanulás és tanulóközpontú (amire szüksége van, ahogyan tanulni tud) „megmártom, megfigyelem, segítem és korrigálom” típusú tanítás Azonnali a tanulói visszajelzés A tanár a folyamat segítője, facilitátora A tanulási stratégiák fejlesztése is történik Specifikusak a célkitűzések Az értékelés kompetenciák mérésével, teljesítmény alapján történik Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

A KOMPETENCIA ALAPÚ KÉPZÉSI PROGRAM KIDOLGOZÁSÁSNAK LÉPÉSEI Szisztematikus tananyag- és programfejlesztés(SCID) lépései mentén: Elemezés (munkakör feltárása, pontos kompetencia profil meghatározása, képzési igényanalízis) Tervezés (képzési módszer, tanulási célkitűzések, teljesítmény mérés, képzési terv) Fejlesztés Próbakurzus Értékelés Korrekció Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108 ELEMZÉSI SZAKASZ A munkakör elvárásaiból, a gyakorlatból indul ki Mit csinál a csana vezető? Milyen elvárásoknak kell megfelelnie? Módszer: DACUM eljárás A DACUM mozaikszó, egy angol nyelvű kifejezésből származik: Development A CurriculuM, amely a tananyagfejlesztés érdekében végzett csoportmunkán alapuló foglalkozás/munkakörelemzést jelent. 7 fős, gyakorló szakemberekből álló munkacsoport Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108 A DACUM BIZOTTSÁG Farkas Judit Csana vezető/Tesz-Vesz Kuckó Pécs Nagyné Kővári Ágnes Csana vezető, hálózat működtető/ Család a Családokért Alapítvány Győr Palotai Ildikó Csana szakmai vezető/Háztűzőrző Nők és Anyák Egyesülete Tata Dombóvári Artúrné Zsuzsa Csana vezető/Családi napközi Ásotthalom Grosch Mária Csana szakértő, hálózat működtető/Fehér Kereszt Baráti Kör Egyesület Vokony Éva Módszertani bölcsőde vezető /Pitypang Bölcsőde Szombathelyiné dr.Nyitrai Ágnes Felnőttképzési szakértő/Apor Vilmos Katolikus Főiskola Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108 MIT CSINÁL A CSALÁDI NAPKÖZI VEZETŐ? „A lábával karikázik, A kezével citerázik, Az orrával orgonázik, A fülével figurázik, A szemével gurgulázik, A szájával vacsorázik ….” Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108 ….ÉS MOSOGATNI TUDTOK? Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

DACUM TÁBLA Feladatcsoportok MEGTEREMTI A MŰKÖDÉS JOGSZABÁLYOKNAK ÉS SZAKMAI KÖVETELMÉNYEKNEK MEGFELELŐ FELTÉTELEIT ELLÁTJA A CSALÁDI NAPKÖZI MŰKÖDTETÉSI FELADATAIT ELLÁTJA A GONDOZÓI, NEVELÉSI FELADATOKAT ELLÁTJA A HÁZTARTÁSVEZETÉSI FELADATOKAT BIZTOSÍTJA A GYERMEK ÉTKEZÉSÉT SAJÁT KÉSZÍTÉSŰ ÉTELLEL BIZTOSÍTJA A GYERMEKEK BESZÁLLÍTÓN KERESZTÜL MARKETING ÉS PR TEVÉKENYSÉGET VÉGEZ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI TEVÉKENYSÉGET VÉGEZ ELVÉGZI A DOKUMENTÁCIÓS FELADATOKAT Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

DACUM TÁBLA E / BIZTOSÍTJA A GYERMEK ÉTKEZÉSÉT SAJÁT KÉSZÍTÉSŰ ÉTELLEL MEGTERVEZI AZ ÉTKEZTETÉS ELVÉGZI A BEVÁSÁRLÁST ELKÉSZÍTI AZ ÉTELT MEGTERÍT AZ ÉTKEZÉSHEZ KITÁLALJA AZ ÉTELT MOSOGATÁST VÉGEZ Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108 DACUM KIMENETE A munkakör kapcsolatrendszere DACUM tábla (feladatcsoportok, feladatok) A DACUM tábla validálása további 50 csana vezetővel (várjuk az együttműködést) Feladatok elemzése Kompetencia profil (ismeretek, képességek, attitűdök) szintezve A munkakör ellátásához szükséges eszközök Jövőbeni tendenciák Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

A PÁLYÁZATI PROGRAM TOVÁBBI KÉPZÉSI ELEMEI Pedagógus továbbképzés felsőfokú képzettségű szakemberek számára Önkormányzati, gyermekjóléti szakemberek számára a családi napközik működését segítő munkára való felkészítés Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

Köszönöm a figyelmet! További információ: Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108