Magyar Tudományos Akadémia VSZB Tudásmenedzsment Albizottsága „TUDÁSVAGYON – A TUDÁSMEGOSZTÁS ÉS - INTEGRÁLÁS MENEDZSELÉSI GYAKORLATA” III. workshop,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
1 MTA Tudásmenedzsment Albizottság III. workshop „Leadership” dilemmák a tudásmenedzsment szemiformális együttműködési modelljében február 23. Dr.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
Tudástranszfer egyetemi városokban
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA SGTVATI219BAL Dr. Szilágyi Tivadar
A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA
Szervezetfejlesztési Program
© "VERSENYKÉPESSÉG–FEJLŐDÉS–REFORM" konferencia november 7-8 KOMPETENCIA SZÁMVITELI ALAPOK dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
A BKF tudástranszfer modellje a
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP F-14/1/KONV Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény,
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
A tudásalapú gazdaság és társadalom: helyzetkép és kihívások Dr
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Magyar Tudományos Akadémia VSZB Tudásmenedzsment Albizottsága „TUDÁSVAGYON – A TUDÁSMEGOSZTÁS ÉS - INTEGRÁLÁS MENEDZSELÉSI GYAKORLATA” III. workshop, Budapest, 2006. február 23. O &TUMEN módszer alkalmazásfejlesztési tapasztalatai (Tudásmenedzsment a felsőoktatásban) Dr. Noszkay Erzsébet egyetemi docens – szakvezető Szent István Egyetem GTK VTI E-mail: noszkay@mail.vti.hu nomenb@t-online.hu

I. Egy kis történelem… - 89 – óta a felsőoktatásban… - Oktatáskutatási tapasztalataim: A hagyományos oktatás „végnapjai”… Háttér tényező: Az ezredfordulóra a kialakuló információs társadalom Dr. Noszkay Erzsébet

1, Főbb tényezők: Informatikai „robbanás” ; A rendszerváltással kiváltódó  Tömeges igény a továbbtanulásra ;  Napjainkra: Az életen át tartó tanulás követelménye  Élvezetesebb - az információtechnológiák és az informatika lehetőségeit kiaknázó - képzési rendszerek! Dr. Noszkay Erzsébet

2, A korszerű oktatás és képzés új kulcsszavai: Holisztikus szemlélet és rendszerkezelés ; Egyéni kreativitás és erkölcsi értékek ; Az un. rejtett tudásból eredő kompetitív előnyök: (egyéni, csoport és vállalati szinten) Tudásteremtési értéklánc és tudás-menedzselés  Nem hagyományos oktatási modellek és módszerek 1991-ben a pragmatikus elképzelés 1993-tól fokozatosan kifejlesztett modell és módszer Dr. Noszkay Erzsébet

II. Egy kis elmélet… Néhány alapfogalom Tudás fajták: EXPLICIT: Formalizált ismeret ; Könnyen átadható az egyén(ek) számára ; IMPLICIT: A tudás azon része, amely A szubjektív szakértelmet ; Az intuíciót, kreativitást Szellemi meglátást ; A „mit” és a „hogyan” problémamegoldó és módszertani ismereteit ; Hozzáértést és az új tudástermelésének képességét, stb… jelenti. Dr. Noszkay Erzsébet

Polányi szerint: (Személyes tudás I.-II. Atlantisz ;1994) …a kompetitív előnyt teljes mértékben a tudásból, meghatározóan annak rejtett, megfoghatatlan komponenséből kell eredeztetni. Ezt a komponenst még sokszor azok a személyek sem tudják felfogni, akik birtokolják… …hiszen a „megérthetetlent” kell megragadni... Dr. Noszkay Erzsébet

III. A tudásalapú menedzser-képzés dilemmái: Képzési cél: szakmailag és emberileg értékes egyének felkészítése, akik elkötelezettek, és egyéni kvalitásaikat képesek CSAPATBAN is ( a szervezeti rejtett tudás kiteljesítése érdekében! ) hasznosítani. Milyen dilemmákat vet fel ez a cél?! Dr. Noszkay Erzsébet

( X ) X Dilemma I. Értékek Egyáltalán kifejezhető az ember értéke?! Kopátsy Sándor szerint: AZ EMBER ÉRTÉKE: TUDÁS x ERKÖLCS   Szakmai ismeret Problémamegoldó (tárgyi, EXPLICIT) (rejtett, képességalapú, IMPLICIT) Amit a képzésnek adnia kell: Szakmai Problémamegoldó ismeret tudás ( X ) X Értékek Dr. Noszkay Erzsébet

Dilemma II. MINDEZT CSAPATBAN! A menedzser nem egy-egy szakmai feladat, funkció megvalósítója, végrehajtója: Neki mindig az egészben, a vállalatban (mint egészben) kell gondolkodnia, döntenie és cselekednie  sőt a végrehajtást segítenie MINDEZT CSAPATBAN! ad.1. Hogyan oldható meg a vállalati rendszer HOLISZTIKUS EGYSÉGKÉNT való megélése (ÉLMÉNYSZERŰ !!!), annak számára, aki abban még nem dolgozott?! ad.2. Hogyan oldható meg, hogy az egyénileg értékesre „kondicionált” szakember KIVÁLÓ CSAPATJÁTÉKOS IS legyen?! Dr. Noszkay Erzsébet

Dilemma III. Hogyan lehet   az EGYÉNI EMBERI és SZAKMAI illetve CSOPORT- KVALITÁSOKAT \ / úgy fejleszteni  EGYENSÚLYUK KIALAKULHASSON (ez a rejtett tudás kialakulásának  további növekedésének alapfeltétele) Dr. Noszkay Erzsébet

Dilemma IV. Megoldhatók-e az I., II., III. Dilemmák nagy csoportban (átlagos évfolyam létszám 70-110 fő) ?! Dilemma V. Ha megoldható a IV. Dilemma akkor MILYEN ESZKÖZÖKKEL ÉS MÓDSZEREKKEL?! Dr. Noszkay Erzsébet

VI. A Dilemmákra adott válaszaim. avagy. az O & TUMEN modellje. és. a VI. A Dilemmákra adott válaszaim avagy az O & TUMEN modellje és a hozzárendelt módszerek: Dr. Noszkay Erzsébet

1. A modell „sarok-kövei” 1.1 A menedzser-képzés „tudástermelésének” tartalma: A különféle menedzser – kompetenciák; és Az ezekhez konkrétan kötődő szakmai (tantárgyi) – és problémamegoldó tudások, képességek; Dr. Noszkay Erzsébet

1.2 Az 1.1 tudás-tartalom elsajátítási folyamata a menedzselendő szervezet, vállalat belső (immanens) struktúrája szerint felépített 1.3 A szükséges tudás kifejlesztése, használata és megosztása: A különféle menedzser-kompetencia modellek „kvázi hierarchiájára” épül; MODELLJE Dr. Noszkay Erzsébet

Az egyszerűbbtől halad a bonyolultabb szervezeti rendszerek felé! „Funkció-csirák” Funkciók Összetett funkciók „Egysejtű” Nagy (érett) vállalat kisvállalkozás Növekedő cég mely változó és profilját, kapacitásait, tudás- tőkéjét stb. transzformálni képes Dr. Noszkay Erzsébet

2. A módszer lényege: a ciklikusság Ismeret Modell Képesség alapú gyakorlás Szakmai, (Szervezeti Problémák tárgyi rendszer, megoldása; menedzser- tudás-szinergiák kompetenciák stb.) Dr. Noszkay Erzsébet

A ciklikus elsajátítás alapeleme: a differenciálatlan kis szervezet (mikro-vállalkozás) A kisvállalkozás ténylegesen (egyénileg is) megvalósítható OKA A hallgatói élmény-szerzés közvetlen terepe  Az alap tudás-struktúrák és „rutinok” rögzítéséhez és a vállalkozói „én-tudat” (későbbi menedzser-tudat!) kialakítását szolgálja!  Valóságosan is megalkotható  Elemi (menedzselési) beavatkozásokra alkalmas Mert: Dr. Noszkay Erzsébet

A tárgyi (szakmai), EXPLICIT tudás; A problémamegoldó (képesség-alapú) IMPLICIT tudás EGYENSÚLYA – oktatási keretek között - ebben a szervezeti közegben (modellben) valósítható meg  közel 100%-os hatékonysággal !!! Dr. Noszkay Erzsébet

V. A megvalósítás módszere és három alappillére E.) kultúra eredményei 2.2 szakmai csoport C.) szabályok D.) mítoszok 2.) csoport szintek 2.1 „mini” -csoport A.) tanítási cél B.) értékrend 1.) Az „egyén szintje” -előadások; -tankönyvek,; -szakirodalom; -internet; -hagyományos számonkérési módok (ZH, vizsgák, stb.) III. Értékek és a tudáselsajátítás kultúrája II. Problémamegoldó (implicit) tudás I. Szakmai ismeretek (hagyományos okt. explicit tudás és elsajátítás) Dr. Noszkay Erzsébet

I. Problémamegoldó implicit tudás 1.) Az „egyén szintje” Célirányos önismeret; Általános- és szakmai készség- és képességfejlesztés; Gyakorlatok; Egyéni problémamegoldó készséget fejlesztő feladatok (üzleti terv) Az egyén vállalkozói „én tudatának” és (rutinjának) megalapozása, kialakítása Dr. Noszkay Erzsébet

V. A megvalósítás módszere és három alappillére I. Szakmai ismeretek (hagyományos okt. explicit tudás és elsajátítás) II. Problémamegoldó (implicit) tudás III. Értékek és a tudáselsajátítás kultúrája -előadások; -tankönyvek,; -szakirodalom; -internet; -hagyományos számonkérési módok (ZH, vizsgák, stb.) 1.) Az „egyén szintje” A.) tanítási cél B.) értékrend 2.) csoport szintek 2.1 „mini” -csoport C.) szabályok D.) mítoszok 2.2 szakmai csoport E.) kultúra eredményei Dr. Noszkay Erzsébet

Csoport építés alapja: A csoportos munka célja: II. Problémamegoldó implicit tudás 2.) A csoport szintek 2.1. Mini-csoport („sejt”) - szint Csoport építés alapja: „tanult” – elvek ; valóságban  szabadon (szimpátia / antipátia) alapon A csoportos munka célja: tapasztalati tudásgyűjtés (munkatárs – választásról, munkamegosztásról és együttműködésről, stb. ) Dr. Noszkay Erzsébet

V. A megvalósítás módszere és három alappillére E.) kultúra eredményei 2.2 szakmai csoport C.) szabályok D.) mítoszok 2.) csoport szintek 2.1 „mini” -csoport A.) tanítási cél B.) értékrend 1.) Az „egyén szintje” -előadások; -tankönyvek,; -szakirodalom; -internet; -hagyományos számonkérési módok (ZH, vizsgák, stb.) III. Értékek és a tudáselsajátítás kultúrája II. Problémamegoldó (implicit) tudás I. Szakmai ismeretek (hagyományos okt. explicit tudás és elsajátítás) Dr. Noszkay Erzsébet

2.2.1. Csapat - építés ; Szakmai probléma szerint (10 - 12 fő) II. Problémamegoldó implicit tudás 2.) A csoport szintek 2.2. Szakmai csoportok 2.2.1. Csapat - építés ; Szakmai probléma szerint (10 - 12 fő) (Élmény: a probléma legjobb megoldása  a legerősebb szakmai csoporttól) (esetpélda) Dr. Noszkay Erzsébet

Szakmai erősségek, gyengeségek, és Készségek, képességek szerint II. Problémamegoldó implicit tudás 2.) A csoport szintek 2.2. Szakmai csoportok 2.2.2. Csapat - építés ; (10 - 12 fő) Szakmai erősségek, gyengeségek, és Készségek, képességek szerint (Élmény: „valami” még mindig hiányzik) (esetpéldák és készségerősítő gyakorlatok) Dr. Noszkay Erzsébet

2.2.3. Csapat - építés ; Team - építés szabályai szerint  II. Problémamegoldó implicit tudás 2.) A csoport szintek 2.2. Szakmai csoportok 2.2.3. Csapat - építés ; Team - építés szabályai szerint  Tudás szinergia Újszerű (élményből fakadó) megoldások hatékonyabb tudásmenedzsment Dr. Noszkay Erzsébet

V. A megvalósítás módszere és három alappillére E.) kultúra eredményei 2.2 szakmai csoport C.) szabályok D.) mítoszok 2.) csoport szintek 2.1 „mini” -csoport A.) tanítási cél B.) értékrend 1.) Az „egyén szintje” -előadások; -tankönyvek,; -szakirodalom; -internet; -hagyományos számonkérési módok (ZH, vizsgák, stb.) III. Értékek és a tudáselsajátítás kultúrája II. Problémamegoldó (implicit) tudás I. Szakmai ismeretek (hagyományos okt. explicit tudás és elsajátítás) Dr. Noszkay Erzsébet

III. Értékek és a tudáselsajátítás kultúrája A, Tanítási cél: „Küldetés”  tanár, mint tudásmenedzser Dr. Noszkay Erzsébet

V. A megvalósítás módszere és három alappillére E.) kultúra eredményei 2.2 szakmai csoport C.) szabályok D.) mítoszok 2.) csoport szintek 2.1 „mini” -csoport A.) tanítási cél B.) értékrend 1.) Az „egyén szintje” -előadások; -tankönyvek,; -szakirodalom; -internet; -hagyományos számonkérési módok (ZH, vizsgák, stb.) III. Értékek és a tudáselsajátítás kultúrája II. Problémamegoldó (implicit) tudás I. Szakmai ismeretek (hagyományos okt. explicit tudás és elsajátítás) Dr. Noszkay Erzsébet

III. Értékek és a tudáselsajátítás kultúrája P C S O L T B, Értékrend: A tanulással és elsajátítással ; Információ – használattal ; és Tudáshasználattal ; illetve Megosztással , együttműködéssel ; Teljesítményértékeléssel ; A vállalkozói ill. menedzser-szakma értékeivel (hozzáadott értéknövelő kreativitás, etikus magatartás ; környezet – tudatosság, „csapat” stb.) Dr. Noszkay Erzsébet

V. A megvalósítás módszere és három alappillére E.) kultúra eredményei 2.2 szakmai csoport C.) szabályok D.) mítoszok 2.) csoport szintek 2.1 „mini” -csoport A.) tanítási cél B.) értékrend 1.) Az „egyén szintje” -előadások; -tankönyvek,; -szakirodalom; -internet; -hagyományos számonkérési módok (ZH, vizsgák, stb.) III. Értékek és a tudáselsajátítás kultúrája II. Problémamegoldó (implicit) tudás I. Szakmai ismeretek (hagyományos okt. explicit tudás és elsajátítás) Dr. Noszkay Erzsébet

III. Értékek és a tudáselsajátítás kultúrája C, Szabályok: „Íratlanok”, de közmegegyezésen alapulnak ; kezdetben „döcögnek”, de az utolsó évfolyamnál már önjárók év  alapozás ; év  „élményszerzés” ; év  működő „szervezeti kultúra” Dr. Noszkay Erzsébet

V. A megvalósítás módszere és három alappillére E.) kultúra eredményei 2.2 szakmai csoport C.) szabályok D.) mítoszok 2.) csoport szintek 2.1 „mini” -csoport A.) tanítási cél B.) értékrend 1.) Az „egyén szintje” -előadások; -tankönyvek,; -szakirodalom; -internet; -hagyományos számonkérési módok (ZH, vizsgák, stb.) III. Értékek és a tudáselsajátítás kultúrája II. Problémamegoldó (implicit) tudás I. Szakmai ismeretek (hagyományos okt. explicit tudás és elsajátítás) Dr. Noszkay Erzsébet

III. Értékek és a tudáselsajátítás kultúrája E, Kultúra eredményei: Tehetség-gondozás , mint folyamat Szinergia  a csoport nem csak mennyiségileg, de minőségileg is más – tudás ; Csapat – szellem és szolidaritás ; A nyertes is lehet vesztes, ha a csapat „ellenében focizik”. Dr. Noszkay Erzsébet

VI. A tudástermelés „menedzsment –folyamata” I. Szakasz Egyéni képességek II. Szak. Kis csoport III. Szak. Csapat Egy vállalkozás létrehozása (üzleti terv) Taní- tási célok, érté- kek, sza- bályok Vállalkozási ismeretek, üzleti terv Vállalkozói- vállalkozási gyakorlatok Védés  szembesülés vállalkozói képességeivel Dr. Noszkay Erzsébet

VI. A tudástermelés „menedzsment –folyamata” I. Szakasz Egyéni- képességek II. Szak. Kis csoport III. Szak. Csapat Az előző évben „alapított” cég Növekedés- menedzsment, vállalat gazdaságtan + más Taní- tási célok, érté- kek, sza- bályok Védés  eredmény: cég - és csapatépítési tapasztalatok Növekedés- menedzsment gyakorlatok Dr. Noszkay Erzsébet

VI. A tudástermelés „menedzsment –folyamata” Egy konkrét vállalat esetpéldája (szerep- játék) - diagnózis és probléma - konkrét javaslatok I. Szakasz Egyéni- képességek II. Szak. Kis csoport III. Szak. Csapat Változás és válság- menedzsment, gazdasági informatika + más tárgyak Taní- tási célok, érté- kek, sza- bályok Változás és válság- menedzselési gyakorlatok: diagnózisok és terápiák  eset- példákon keresztül Nyilvános vizsga (szerepjáték) Dr. Noszkay Erzsébet

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Dr. Noszkay Erzsébet