Szaktanári továbbképzés Kiskunfélegyháza Szaktanári továbbképzés 2004. október 7-8. Kiskunfélegyháza - Néhány gondolat a megnyitóhoz -

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Ifjúságpolitika - A fiatalok, mint erőforrás -
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében január 15.
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
előadó: Gurmai Margit Pm. Flór Ferenc Kórház, Kistarcsa
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Esettanulmány a projektmenedzsment lépéseinek bemutatására
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
A kompetenciák funkciója és tartalma  március 9.  Falus Iván.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /

 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  
A Számvitel Didaktikája
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
BEVEZETŐ.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
főosztályvezető-helyettes
Szakiskolai Fejlesztési Program I
A szociális vezetőképzés EDDIGI Tapasztalatairól
Előadás másolata:

Szaktanári továbbképzés Kiskunfélegyháza Szaktanári továbbképzés október 7-8. Kiskunfélegyháza - Néhány gondolat a megnyitóhoz -

” (Falus Iván, 2001) „ A pedagógusnak élettapasztalatából, gyakorlatából, el- méleti felkészültségéből kikovácsolódott gyakorlati tu- dása, nézetrendszere van. Ahhoz, hogy a gyakorlatát megváltoztassa módosítania kell gyakorlati tudását, nézetrendszerét. Ezek a jól beá- gyazott, tartósnak bizonyuló képződmények pusztán el- méleti ismeretek közlésével, a reform céljainak, alapel- veinek bemutatásával nem változtathatók meg. ” (Falus Iván, 2001)

(Lóránd Ferenc, 2002 ) „…nem egyszerűen arra van szükség, hogy ugyanazt, amit eddig a közoktatás tett, ezentúl jobban tegye, hanem arra, hogy újragondolja, és a belátható jövő szükségleteihez, és a nemzetközi trendekhez igazítsa a hazai közoktatás funkcióit és feladatait. ” (Lóránd Ferenc, 2002 ) Az Országos Köznevelési Tanács állásfoglalásából:

Mi hát a teendő ? -tájékoztatás, konzultáció -a pedagógusok, az intézmények és a szakma érdemi bevonása a pedagógiai innováció folyamatába, -eredmények validálása és kipróbálása, -a „képzők képzése” -bevezetés és monitoring, -visszacsatolás.

A két nap során képet alkothatnak a jelen és a közeljövő - feladatairól, - a megoldásra tett eddigi lépésekről, stb. Munkánk nem öncélú, kérem legyenek partnerek a megvalósításban !