Projekt zárás Szüret témahét megvalósítása Készítette:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
„ŐSZ KINCSEI” TÉMAHÉT október 10 – 14.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Kompetencia alapú óvodai programcsomag
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
SZONEK Liszt Ferenc Utcai Bölcsőde és Óvoda Szentlőrinc
Projektzáró konferencia Balatonszentgyörgy TÁMOP „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” „Álmodtam.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Kompetencia alapú programcsomag bevezetése az óvodában
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
Módszertani megújulás a nevelő munkában
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
NAGYCSOPORT július - szeptember LEVEGŐ MODUL.
Katica csoport Október Tűz modul
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az óvodai tevékenységterv
Szeretettel köszöntöm
PROGRAM.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
KÖZÉPSŐ CSOPORT „ŐSZ KINCSE” TÉMAHÉT OKTÓBER 6-10.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Szeretettel köszöntjük a projektzáró nap résztvevőit !
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Projekt zárás Szüret témahét megvalósítása Készítette: Kékesiné Holecz Marianna szakmai vezető Körmend 2011. április.

A pályázat címe: TÁMOP-3. 1. 4 A pályázat címe: TÁMOP-3.1.4.-08/2-2009-0107 Pályázat címe: „A körmendi Dr. Batthyányné Coreth Mária Óvoda és Pedagógiai Szakszolgálat, valamint a Kölcsey Utcai Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény kompetencia alapú oktatásának fejlesztése” 9900Körmend Bartók B. u. 9. 2009. Június 1. – 2010. augusztus 31.

A kompetencia alapú oktatás széleskörű elterjesztése a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését, a képességek és kulcskompetenciák egyénre szabott fejlesztését és megerősítését, valamint az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítését tűzi ki célul.

A projekt a regionális operatív programok keretében megvalósuló infrastrukturális fejlesztéseket összekapcsolja a szükséges szakmai, tartalmi és módszertani fejlesztésekkel, annak érdekében, hogy azok egymás hatásait erősítve, komplex módon járuljanak hozzá az oktatás minőségének javításához

Óvodánk az udvarról a felújítás előtt

Óvodánk épülete felújítás után

A kompetencia programcsomag nem áll távol az eddigi óvodai nevelési gyakorlattól, a már meglevő értékekre, hagyományokra építhető. Az egymástól való tanulás, valamint a team munka előtérbe kerül. Jó közösségformáló erő a csoportmunka, az összedolgozás, a siker.

A kompetencia alapú programcsomag a négy őselem köré épül: Víz témakör: január- február- március Föld témakör: Április- május- június Levegő témakör: Július- augusztus- szeptember Tűz témakör: Október – november-december

Saját innovációként, a módszertani kultúra fejlesztése érdekében Szüret témahetet valósítottuk meg

2009. szeptember 21- 2009. szeptember 25. Szüret témahét A témahét időpontja: 2009. szeptember 21- 2009. szeptember 25. A témahetet szervező csoportok és óvodapedagógusok: Vackor mackó csoport: 25 gyermek Vass Virág- óvodapedagógus Czirjákné Varga Rita- óvodapedagógus Katica csoport: 23 gyermek Gradolszky Lászlóné- óvodapedagógus Rendesné Schulcz Rita- óvodapedagógus

A nyári időszak lezárását követően, a levegő témakörben hangulatos hét előzi meg a szüreti mulatságot. Még élvezhetjük a nap melegét, az udvarunk mérete és elosztása lehetőséget ad arra, hogy külön-külön csoportonként, majd együtt is jól érezzük magunkat

A témahét célja: A szüret, mint népszokás felelevenítése, érzelmi összetartó ereje, anyanyelvi-, és mozgásfejlesztés. Bővüljön a gyermekek ismerete a szüretről. Erkölcsi ítéletek a mese kapcsán, a pozitív és negatív érzelmek, vágyak megfogalmazása. Lényeg, hogy a tevékenységek végzése jó hangulatot teremtsen, jól érezzék magukat, igazán ráhangolódjanak a hétvégi szüreti mulatságra.

A témahét előkészítése Tervezés, ötletgyűjtés: Őszi dekorációk gyermekmunkákkal könyvek, képek gyűjtése, zenei anyagok kiválasztása és tánclépések gyakorlása, mozdulatok zenére, dramatikus játék. Szülők, nagyszülők elbeszélései erről a szép régi hagyományról

Mozdulatok zenére

Drámajáték – seregélyek vagyunk

A kompetenciafejlesztés fókuszai Értelmi kompetencia: Megfigyelés, alkotásvágy, ok-okozati összefüggések, kíváncsiság, gondolkodási műveletek gyakorlása a tervezés és a megvalósítás folyamata során. Figyelemfejlesztés: összehasonlítás, megkülönböztetés (érett, éretlen gyümölcsök)

A must készítés folyamatának egy mozzanata Saját készítésű gyümölcs puzzle

Kommunikációs kompetencia: Szókincsbővítés, új fogalmak megismerése (gyümölcsök, szőlőprés, must) . A gyermekek nyelvi kifejezőkészségének fejlesztése a gyümölcsre jellemző íz, forma, szín beazonosításával.

Szociális kompetencia: A létrehozás, az alkotás közös örömének átélése. A szüretelés szabályainak betartásával a természet védelmére és testi épségük óvására való nevelés.

Szőlőszüret egy családnál Kooperatív munka Szőlőszüret egy családnál

Testi kompetencia: Nagymozgások: az érzelmek mimikával és testmozgással történő kifejezése. Összerendezett tánclépések. Finommotorika: az ujjak izomzatának erősítése

Munkaformák: Kooperatív csoportmunka Páros Frontális Mikrocsoportos Egyéni

Szőlőpréselés Szőlőszemezés

Szüret témahét tevékenységei foglalkozási ágakra lebontva Külső világ tevékeny megismerése - Beszélgetés a szüreti tapasztalatokról: szőlő szüretelése kosarakba, vödrökbe, ollóval levágjuk, ledaráljuk a kádba, kicsorog a szőlőlé – ez a must; ihatunk belőle. -A must készítésének folyamata: daráló, edények, prés, üvegek; aszalás, szárítás, mazsola készítés - Az anyagok halmazállapotának tulajdonságai, folyékony must – Szüreti mulatság, szokások felelevenítése - az aszott és ép szemek szétválogatása - szőlőszemek számlálása sorba rendezése, sorszámnevek (kék, zöld, sárga ritmikus sor alkotás) - rész-egész (szőlőfürt-szemek) - fürt és szemek alakja: gömbölyű, tojás alakú, - könnyebb-nehezebb, teli-üres ellentétpárok - több-kevesebb, - egy fürtön sok ép szem - Az eszközök, hozzávalók mennyisége, darabszáma kimérésük, kancsóból poharakba öntés gyakorlása

Vers-mese Gazdag Erzsi.:Itt az ősz, Találós kérdések a szürettel kapcsolatban Szóló szőlő, mosolygó alma, csengő barack Weöres Sándor:Szüret után

Vizuális nevelés ujjbeggyel szőlőfürt festés szőlőfürt készítése nyomda technikával Gyümölcsös csendélet készítése papírmozaik-ragasztással - krepp-papírból és gyurmából golyók gömbölyítése (szőlőfürt) - Madárijesztő készítése meseillusztráció (Szóló szőlő…)

Ének-zene énekes játék Zenehallgatás: Ősszel érik babám…Érik a szőlő…,Ettem szőlőt most érik, Kicsiny a hordócska Kolompos Együttes (Százszorszép)cd-re Szüreti játékok (9)- Dramatikus játék: „Mi vagyunk a seregélyek” Hull a szilva (11)tánc, dunántúli ugrós elemekből Gyermekjátékok: Csip-csip csóka ;Lipem, lopom a szőlőt, A Kállói szőlőbe ;Lopják az úr szőlőjét ;Ence, Bence,

Csip-csip csóka

Mozgás, játék - Vigyázz akadály! (becsukott szemmel a szőlőtőkék között) - Mit teszel a tarisznyába? (ősszel szüretkor) A kamra polca (nyújtó-feszítő-lazító gyakorlatok) - Merre járt a csősz? hangkövető Mit csinálok? (szüret mozdulatai) Csendkirály (csőszjáték)

„Kamra polca” - nyújtó-feszítő-lazító gyakorlatok

Szüreti játékok

Hajókirándulás

Családi nap

Az óvodánk nevelőtestülete a szakmai megújulás, minőségi munka elkötelezettsége miatt tudatosan vállalta be a kompetencia alapú programcsomag bevezetését

Köszönöm a figyelmet!