TÁMOP 3.1.4. projekt szervezeti feladatai Dávod, 2009. 08. 31.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
integrációs szaktanácsadó
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Dokumentációs rendszer
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Projektindító nap Bonyhád november 27
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Projektindító nap Bonyhád november 16.. Projektindító nap Bonyhád november 27.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
intézményi folyamat-szaktanácsadó
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.

 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A Sugovica ÁMK Kiscsávolyi Tagiskolájában
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Előadás másolata:

TÁMOP projekt szervezeti feladatai Dávod,

Célok Kompetencia alapú Kompetencia alapú oktatás bevezetése Oktatási programok, új tanulás- és oktatásszervezési eljárások Oktatási programok, új tanulás- és oktatásszervezési eljárások bevezetése (programcsomagok bevezetése, műveltségterületi oktatás, tömbösített oktatás, projektmódszer, moduláris oktatás, témahét stb.) digitális írásbeliség A digitális írásbeliség elterjesztése, digitális készségek fejlesztése (IKT) Esélyegyenlőség Esélyegyenlőség javítása SNI, HH+H (szegregáció-mentesség, oktatási integráció, egyenlő hozzáférés)

Kompetenciafejlesztés: alapelvek gyermekközpontú, differenciált módszertan változatos tanulásszervezési megoldások tevékeny gyermeki magatartás kooperáció, csapatmunka a gondolkodási képesség fejlesztése probléma megoldási stratégiák kialakítása

Szervezet és szerepek a változásokkal a TÁMOP szakmai innováció szervezetfejlesztés Szemléletváltás: alkalmazásképes tudás motivált tanulók egyéni tanulási utak kialakulása együttműködés és csapatmunka gazdagodó módszertani kultúra változatos tanulásszervezés befogadó iskola/óvoda versenyképesség növekedése esélyteremtés

Új eljárások Projekt oktatás Témahét Moduláris oktatás Tantárgytömbösítés

Szakmai elvárások Pedagógus továbbképzések: Új tanulásszervezési eljárások alkalmazásával kapcsolatos Általános módszertani képzések Kompetencia alapú oktatási programok alkalmazását támogató módszertani képzés Pedagógusok fejlesztési és innovációs tevékenységének támogatása Helyi tanterv és pedagógiai program módosításához tartozó többletórák Implementációs és innovációs folyamat támogatása

Támogató szolgáltatások: Tanácsadói: Folyamattanácsadó Kompetencia területi mentor/óvodai IPR módszertani mentor Hálózati-horizontális tanulás

Eljárásrend projektben(pályázatban) Projektindító nap: Tájékoztató Pályázati eljárásrend, Tervezés Projektindító Szerződéskötés, Irányítás, jelentések és elszámolások Monitoring PEJ, elszámolások, helyszíni szemle, tájékoztatási kötelezettségek Módszerek

A projekttervezés SWOT analízis Gantt diagram Kockázatelemzés Problémakezelés Változáskezelés (tolerancia szint) Konfiguráció kezelés Módszerek-eljárások

Projektirányítás Feladatkiosztás Feladat ellenőrzés Értekezletek Jelentések Belső/ OKMTI felé Probléma kezelés Kommunikáció Audit/ Minőségügyi ellenőrzés Szakaszzárás Záró elszámolás Visszamérés

A projektszerephez megfelelő kompetencia Eu-s projektkezelési gyakorlat Elkötelezettség Motiváltság és terhelhetőség Csapatmunkás - TEAM Vezetői képességek Projektkommunikáció Rendszeres és szabályozott kapcsolatok Minél nagyobb a szervezet annál több a kommunikációs útvonal! Projektszervezet összeállítás szempontjai

Projekt szervezet – TEAM építés Projektirányítás, vezetés, koordináció, kommunikáció  Projektvezető (menedzser)  Szakmai vezető  Projekt a sszisztens  Pénzügyi vezető Szakmai csapat tanácsadók, mentorok,szakmai vezetők, megvalósító munkatársak Kivitelezők, alvállalkozók Megvalósítók, minden dolgozó Szervezeti támogatás pénzügy, jogi Együttműködő k Projekttagok Szakmai vezető Projektvezető

Projettervezés – térkép Projekt ütemterv – ideális útvonal  Szerződéskötés – alapterv rögzítése  Elszámolási pontok: PEJ  - Mérföldkövek 2010 Sikeres projekt  Pályázatkészítés  -szükséges mellékletek összegyűjtése

A projekt keretei Projekt Feladat Költség Minőség Határidő

A projekt sajátosságai Mindig változást hoz – természetes ellenállás,tehetetlenség Eltér a napi rutintól, rendszeres feladatoktól Korlátozott ideig tart, keretek között zajlik Saját szabályai és sajátosságai vannak A hegymászás is vállalkozás

Projektmenedzsment működése

A projektmenedzsment Projektmenedzser projektjelentések Szakmai vezető ( PEJ ) Pénzügyi vezető Asszisztens Szakmai megvalósító nevelők Folyamatos dokumentáció

Dokumentáció Projektterv(munkaterv) minden óvodában Projekt SZMSZ-munkaköri leírások módosítása Mappák: Képzések- 1. mappa ( ki, mikor, hol teljesítette, tanúsítvány másolata, kifizetések bizonylatai hozzárendelve, felnőttképzési szerződések hozzá, kiküldetési rendelvények) Tanácsadások- 2. mappa (ki, mikor jelent meg az iskolában, honnan jött, kit mentorált, feljegyzés a látogatásról logoval, aláírva)

Eszközök beszerzése- 3. mappa (megrendelők, árajánlatok, számlák, kifizetési bizonylatok, leltári állományba vétel papírjai) Jó gyakorlat – 4. mappa (ki, mikor, hol volt, jelenléti ív, megbízás, kifizetés bizonylatai, szakmai feljegyzések, kiküldetési rendelvény)Hospitálás: A fogadóintézmény/referenciahely pedagógusának bemutató órája, foglalkozása, tanácsadása (vásárolt szolgáltatás) Az intézmény önálló innovációjához tartozó többletmunka)- 5. mappa (megbízási szerződések, vagy megrendelők, maga a szakmai anyag, befogadási nyilatkozattal- legalább a kifizetési bizonylaton) Átfogó intézményfejlesztés- 6. mappa: Tantestületi felkészítő nap (megbízási szerződés, kifizetési bizonylatok, jelenléti ív, feljegyzés logoval)

Helyi tanterv, pedagógiai program módosításához kapcsolódó többletmunka (megbízási szerződés, teljesítési igazolások aláírva, kifizetési bizonylatok, maga a szakmai anyag, a módosított PP az elfogadás dokumentálásával ) Nyilvánosság biztosítása,- 7. mappa (újságcikkek, jelenléti ívek, feljegyzések, kiadványok, plakátok) kézikönyv szerinti teendők (C típusú tábla)Megvalósításhoz kapcsolódó anyagok (pl. irodaszer) Postai és telekommunikációs (internet) költségek figyelése Kifizetések- gazdasági vezető Munkáltatói feladatok (igazgatók, polgármester)- 8. mappa: Megbízások, munkaköri leírások stb.

Dokumentáció PEJ előkészítéséhez folyamatosan 9. mappa szakmai, pénzügyi összhangja,, jelenléti ívek, fotók! A pej kiadott táblázatainak töltése folyamatosan Indikátorok teljesülésének nyilvántartása- 10. mappa

A projektmenedzser A projekt végrehajtásáért felel A felkészülésben, adaptációban, multiplikációban, adminisztrációban segítséget nyújt a megvalósítóknak Maga is önfejlesztést végez. A projekt megvalósításában folyamatosan vesz részt heti 20 órában. Elkészíti a működési dokumentumokat, a PEJ-t Kapcsolatot tart a szakmai szolgáltatóval, az OKMTI referensével. Koordinálja p.ü. és szakmai vezető munkáját

A szakmai vezető Felel a projekt szakmai megvalósításáért. Elkészíti a továbbképzési, innovációs terveket Hatékonyan részt vesz a projektmunkaterv, megvalósítási ütemterv elkészítésében. Irányítja és ellenőrzi a szakmai folyamatokat:a programcsomagok-, a jó gyakorlatok adaptációját. Az új tanulásszervezési eljárások megvalósulását.( projektoktatás, moduláris, témahét) Javaslatot tesz a szervezetfejlesztésre

A pénzügyi vezető Felel a projekt pénzügyi bonyolításáért. Menedzsment-értekezleten folyamatosan tájékoztatást a a pénzügyi helyzetről. Irányítja a közbeszerzést, a beszerzéseket végrehajtja, a szakmai elvárások alapján( szoros kapcsolat a szakmai vezetővel. Szerződésmódosítást kezdeményez. Elkészíti a PEJ és EPEJ pénzügyi beszámolóit. Felhívja a figyelmet a szabad forrásokra

Projektasszisztens Felel a munkakörébe utalt feladatokért: Dokumentáció Szervezés-koordináció-kooperáció Kommunikáció Előkészítő háttérmunkás, aki nélkülözhetetlen Fő mozgatója lehet a projektnek

A bevont pedagógusok szerepe Pozitív tanulási légkört alakít ki Megtanít tanulni Együttműködik más kollégáival Intézményben is tud gondolkodni Tapasztalatcserékre jár A szülőt/gyermeket partnernek tekinti Példát mutat Életszerű Az értékelés fejlesztő jellegét is alkalmazza Felhasználja a tanulók tapasztalatait A gyermekek világára is épít Egyéni és társas tanulási helyzetekre egyaránt lehetőséget ad

A „nem bevont” pedagógus Érdeklődést mutat a program iránt Támogatja a gyermekek, kollégák munkáját A pályázat(projekt )prioritását tiszteletben tartja Saját tanulási folyamatát megtervezi Tapasztalatokat gyűjt Elismeri az eredményeit Segít a problémák feloldásában Folyamatos figyelmet biztosít Folyamatos önképzést végez

Együttműködés különböző epochák kialakítása Különböző tevékenységek tartalmi egyeztetése egy-egy csoportban Egy adott téma közös megvalósítása a különböző óvodapedagógusok, csoportok együttműködésével Projektek közös kidolgozása Értékelési eszközök megalkotása együttes munkával A gyermekek összehangolt fejlesztése a domináns kompetenciák (pl. kommunikáció, problémamegoldás) terén.

A folyamat-tanácsadó Folyamatosan rendelkezésre áll en Előzetes terv alapján helyszíni látogatást végez. Támogatást nyújt a vezetésnek, pedagógusoknak a szervezetfejlesztéshez, az alapdokumentumok kiegészítéséhez, az új oktatási módokhoz. Használja a minőségfejlesztés eszköztárát Erősíti a pályázati célok elérését, a módszertani innovációt, a fenntarthatóság követelményeit, a nyilvánosság és esélyegyenlőség kritériumát.

A kompetencia területi mentorok A programcsomag megvalósításához nyújtanak segítséget. Folyamatosan rendelkezésre kell állniuk( e.mail) Segítséget ad a Programcsomagok adaptálásában,a helyi tanterv átalakításában, az innovációs munka megvalósításában. „Ellenőrzi” a megvalósítást-órákat látogat- problémákat kezel. Folyamatosan kapcsolatot tart a megvalósító pedagógussal és a szakmai vezetővel.

IPR módszertani mentor tanácsadó Segíti az IPR képzésen tanultak helyi adaptációját Támogatja az IPR honosítását az új tanulásszervezési eljárásokban Kapcsolatot tart a szakmai vezetővel és a megvalósító pedagógusokkal

Mit kell megvalósítani? A pályázatban leírt feladattervet A pályázathoz csatolt költségvetést Mindkettőt részletes ütemterv alapján. Hogyan?

HOGYAN? Képzéssel, önképzésekkel, folyamatos tanulással, saját kreativitással, külső segítséggel. Ehhez szükséges: - IDŐ, TOLERANCIA, FOLYAMATOS KOMMUNIKÁCIÓ az együttműködésben - ÖNKÉPZÉS, ÖNÉRTÉKELÉS, ÖNKORREKCIÓ

Köszönöm a figyelmet! Dávod Fekete-Kovács Győzőné Közoktatási szakértő