TÁMOP-3.1.4/08/2-2008-0031 Kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Előadás másolata:

TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI

MIÉRT VAN SZÜKSÉG A MAGYAR KÖZOKTATÁSBAN PARADIGMAVÁLTÁSRA?

A JELENLEGI HELYZET  A 15 éves korosztály 20 %-a súlyos olvasási nehézségekkel küzd. (Funkcionális analfabéta)  Piaci igények megváltozása (2-4 szakma, diploma)  Felkészülés az egész életen át tartó tanulásra

M ATEMATIKA EREDMÉNYEK Az egyes képességszinteken teljesítő diákok aránya 5.szint 4.szint 3.szint 2.szint 1.szint 1.szint alatt 6.szint

S ZÖVEGÉRTÉS EREDMÉNYEK Az egyes képességszinteken teljesítő diákok aránya 5.szint 4.szint 3.szint 2.szint 1.szint 1.szint alatt

A KOMPETENCIA FOGALMA  Egy képesség és egy adott területen való jártasság ötvözete  Az adott területen jelentkező követelmények magas szintű teljesítése  Elvárható ismeretek,képességek,magatartási és viselkedésjegyek összegsége Így a tanuló képes lesz egy adott feladat eredményes teljesítésére!

attitűdök + készségek + képességek + tudás ismeretek alkalmazás KOMPETENCIA

E LŐZMÉNYEK  2003 : A HEFOP program eredményeként elindul a kompetencia alapú fejlesztőmunka megszervezése  2004 : TIOK intézmények - kb. 30 intézményben elkezdődik a fejlesztő munka  2006 : HEFOP intézményi projektben megtörténik a kipróbálás (kb. 350 intézmény)  2006 : HEFOP elkezdődnek a képzések

 A tanulók sikeres felnőtté válásához, munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek kialakítása és fejlesztése  A tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS BEVEZETÉSÉNEK ALAPVETŐ CÉLJA

R ÉSZCÉLOK  A kompetencia alapú oktatás elterjesztése minél szélesebb körben  A pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése  Szegregációmentes, együttnevelési környezet kialakítása  A digitális írástudás elterjesztése, mindennapi gyakorlattá válásának támogatása

A TÁMOP-3.1.4/08/2 PÁLYÁZAT FENNTARTÓI ELVÁRÁSAI  A pályázati célok elérése  Pedagógiai közélet erősödése  Horizontális együttműködés erősödése  Módszertani kultúra gazdagodása  Fenntartható folyamatos fejlődés  Tanulószervezetek kialakulása és kapcsolódása  Hálózati tanulás fejlődése

A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS ELTERJESZTÉSÉÉRT S ZOLNOKON Bevont intézmények, feladatellátási helyek:  Szolnok Városi Óvodák, Egységes Pedagógiai- Szakmai Szakszolgálat és Pedagógiai Szolgáltató Intézmény Eszterlánc Óvoda és Hold Úti Óvoda  Kassai Úti Általános Iskola  Szent-Györgyi Albert Általános Iskola  Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény  Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény  Széchenyi István Gimnázium és Általános Iskola  Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Gépipari Tagintézmény

I NTÉZMÉNYI PÁLYÁZATUNK TARTALMA Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések intézményünkben

A BEVEZETÉSRE KERÜLŐ PROGRAMCSOMAGOK TÍPUSAI  „A típus” : a NAT adott műveltségi területéhez tartozó tantárgyak teljes évi óraszámában (Magyar nyelv és irodalom, Matematika)  „B típus” : Kereszttantervi programcsomag, amely több eltérő műveltségterületbe illesztett modul útján fejleszti az adott kompetenciákat  „C típus” : tanórán kívüli kompetenciafejlesztési területeken (napközi, szakkör, tehetséggondozás)

A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS IMPLEMENTÁCIÓJA INTÉZMÉNYÜNKBEN  Szövegértés- szövegalkotás kompetenciafejlesztés – tanulásban akadályozottak tagozata, 2-3. osztály („A típus”)  Matematika kompetenciafejlesztés – tanulásban akadályozottak tagozata, 2-3. osztály („A típus”)  Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák fejlesztésének bevezetés értelmileg akadályozottak tagozata, 5. évfolyam („B típus”) értelmileg akadályozottak tagozata, 6. évfolyam („C típus”) tanulásban akadályozottak tagozata 10. évfolyam („C típus”) tanulásban akadályozottak tagozata 6.b. évfolyam („C típus”)

A PROGRAMCSOMAGOK SZAKMAI JELLEMZŐI  Komplexitás  Felhasználóbarát  Moduláris felépítés  Differenciált tananyag-feldolgozás  Kooperatív tanulásszervezés  Tudatos képesség fejlesztés  Tevékenységközpontú módszertan  Információs és kommunikációs technológia alapú támogatás

A Z OKTATÁSI PROGRAMCSOMAGOK ELEMEI  Pedagógiai koncepció  Programterv  Modulleírások  Taneszközök  Értékelési eszközök  A pedagógus felkészülését segítő eszközök

A FEJLESZTÉS PRIORITÁSAI  Gyermekközpontúság  Személyiségfejlesztés  Alkalmazható tudás  Tartalomba ágyazott képességfejlesztés  Tevékenységközpontú gyakorlat  Differenciált fejlesztés

A SZOCIÁLIS KÖRNYEZETI ÉS ÉLETVITELI KOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSÉNEK PROGRAMJA  Személyes kompetenciák fejlesztése  Társas kompetenciák fejlesztése  A természettel és társadalommal való harmonikus kapcsolathoz szükséges kompetenciák fejlesztése

 Az együttműködési készség és az önismeret fejlesztése, a tanulók jövőbeni élethelyzetének modellezése  A modellalkotás, a szerepjáték és az új kommunikációs technikák használata, valamint a szűk tantárgyi és osztálytermi kereteket átlépő, projektek szervezése. A SZOCIÁLIS KÖRNYEZETI ÉS ÉLETVITELI KOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSÉNEK TARTALMA

 képessé tenni a tanulókat arra, hogy az életkoruknak megfelelően el tudjanak igazodni az őket körülvevő világban, és a maguk számára megnyugtató módon értelmezni tudják annak jelenségeit  a kapott tapasztalatok révén alakuljon ki bennük saját maguk és mások iránt érzett felelősség  alakuljon ki a közvetlen és a tágabb világ dolgaiban való autonóm és cselekvő részvétel igénye  jusson birtokába olyan gyakorlatias képességeknek, amelyek nélkülözhetetlen feltételei a demokratikus társadalmak életében való ilyen típusú közösségi részvételnek A SZOCIÁLIS KÖRNYEZETI ÉS ÉLETVITELI KOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSÉNEK CÉLJAI

A PROGRAM MÓDSZERTANI FORMÁI  A tanulásszervezés terén előnyben részesíti azokat a formákat, amelyek lehetőséget kínálnak a tanulók érdeklődésének figyelembe vételére, a képességek szerinti differenciálásra, valamint az aktív és személyes élményekhez kötött, önálló vagy csoportos, részvétel alapú tanulásra.  A programban kiemelt szerephez jut a beszélgetés, a gondolatcsere és a vita módszere.  A választás és a döntés képességének támogatása érdekében a foglalkozások bőséges lehetőséget kínálnak a tartalmak, formák és tevékenységek közötti tényleges választásra.

 Egyhetes témahét Múzeumpedagógiai órák 8. osztályban – Damjanich János Múzeum, Szolnoki Tájház „Micsoda csoda” – természettudományos megfigyelések környezetünkben  Háromhetes témahét: „Légy a jövőd gazdája” – környezetvédelem témakörben Moduláris program a napköziben a tolerancia jegyében A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS IMPLEMENTÁCIÓJA INTÉZMÉNYÜNKBEN

T OVÁBBKÉPZÉSEK  Menedzserképzés a vezetőknek (2x 30 óra) – 3 fő  A kompetencia alapú oktatási programok alkalmazását támogató módszertani képzés – 6 fő  Általános pedagógiai módszertani továbbképzés: új tanulásszervezési eljárások alkalmazása – 6 fő  Általános pedagógiai módszertani továbbképzés: választás alapján – 6 fő  Hatékony együttnevelés az iskolában – 2 fő  Egyéb továbbképzés - drámapedagógia – 1 fő

T OVÁBBKÉPZÉSEK  Menedzsment-képzés: új oktatásszervezés az intézményben (projektpedagógus, tantárgytömbösített oktatás – 3 fő  Menedzsment-képzés: változásmenedzsment, projektmenedzsment – 3 fő  Mérés-értékelési képzés – 2 fő  IPR alkalmazását segítő tantestületi módszertani képzés  SNI-s gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés – 2 fő

S ZAKTANÁCSADÓI SZOLGÁLTATÁSOK  Intézményi folyamat szaktanácsadó IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadó Kompetenciaterület mentor-szaktanácsadó (pedagógiai módszertan) IKT fejlesztési mentor szaktanácsadó (pedagógiai módszertan)  IPR módszertani mentor tanácsadó

 Jó gyakorlatok átvétele – „A fogyatékosság toleranciája a mindennapokban” (Tatabánya, Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Pedagógiai Szakszolgálat)  Intézményi saját innovációjának megvalósítása  Az intézmény pedagógiai dokumentumainak módosítása  Projektindító nap szervezése Tájékoztatás, nyilvánosság A kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettsége A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS EGYÉB IMPLEMENTÁCIÓJA INTÉZMÉNYÜNKBEN

INTÉZMÉNYÜNK SAJÁT INNOVÁCIÓI 1.„Bakancsot fel” – kirándulás hazai tájakon 2.„Környezetvédelem a mindennapokban” 3.„Mérés-értékelés a gyógypedagógiában” 4.„Geometria oktatásának módszertana a gyógypedagógiában” – módszertani kiadvány készítése

Pályázati pénz felosztása 25 millió forint Szakmai tevékenység70 % Projekt menedzsment költsége12 % Egyéb szolgáltatások3 % Egyéb általános költségek4 % Eszközbeszerzés jellegű költségek10 % Tartalék1 %

S ZAKMAI TEVÉKENYSÉG KÖLTSÉGE  Anyagköltség (taneszközök, tankönyvcsomagok, demonstrációs eszközök…)  Igénybe vett szolgáltatások költsége (továbbképzések, szakértői díjak…)  Bérköltség (helyettesítés díja, közreműködő pedagógusok díjazása…)  Egyéb szolgáltatások költsége  Egyéb berendezések, eszközök (laptop, nyomtató, dvd-író, laminálógép)

„Az iskola arra való,hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, és megtalálja azt a munkát,amit szeretni fog”. [Szent-Györgyi Albert]

Köszönöm a figyelmet! Kozma Éva