Projektindító nap Bonyhád 2009. november 16.. Projektindító nap Bonyhád 2009. november 27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Projektindító nap Bonyhád november 27
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP /1 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben.
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Kompetencia alapú oktatás Lengyeltóti TÁMOP – 08/
Új Magyarország Fejlesztési Terv
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A Sugovica ÁMK Kiscsávolyi Tagiskolájában
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Gyermekszegénység elleni program a hevesi kistérségben TÁMOP /
főosztályvezető-helyettes
TÁMOP / Ütemezés.
Előadás másolata:

Projektindító nap Bonyhád november 16.

Projektindító nap Bonyhád november 27.

TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatás a Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézményben” „Kompetencia alapú oktatás a Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézményben”

Pályázatban érintett feladat-ellátási helyek - Széchenyi István Általános Iskolai Tagintézmény - Arany János Egységes Iskola Intézményegység - Vörösmarty Mihály Általános Iskolai Tagintézmény - Szélkakasos Óvoda - Malom Óvoda

Széchenyi István Általános Iskolai Tagintézmény ‘kompetenciás’ tapasztalatai A HEFOP pályázat nyertese 2005-ben A HEFOP pályázat nyertese 2005-ben A Pannon Kaptár Közoktatási Együttműködési Hálózat tagja A Pannon Kaptár Közoktatási Együttműködési Hálózat tagja Első körösként a kompetencia alapú oktatás programcsomagjainak tesztelése, véleményezése, adaptációja Első körösként a kompetencia alapú oktatás programcsomagjainak tesztelése, véleményezése, adaptációja A tesztelés a 2005/2006 és a 2006/2007. tanévekben 5 kompetencia területen: A tesztelés a 2005/2006 és a 2006/2007. tanévekben 5 kompetencia területen: –szövegértés-szövegalkotás A, B, C; –matematika-logika A, B, C; –életpálya-építés, –szociális életvitel és környezeti nevelés, –idegen nyelv /angol/, illetve IKT/SDT A, B

Arany János Általános Iskola ‘kompetenciás’ tapasztalatai A HEFOP pályázat nyertese A HEFOP pályázat nyertese szeptemberétől vezette be felmenő rendszerben a kompetencia alapú oktatást 1. és 5. évfolyamon szeptemberétől vezette be felmenő rendszerben a kompetencia alapú oktatást 1. és 5. évfolyamon - szövegértés-szövegalkotás A, - matematika-logika A, - szövegértés B területen angol nyelv, történelem területeken. angol nyelv, történelem területeken.

A megvalósítást segítő egyéb szakmai háttér: Kollegák érdeklődése az új tanulási- tanítási technikák iránt Kollegák érdeklődése az új tanulási- tanítási technikák iránt IKT eszközök megjelenése az oktatásban IKT eszközök megjelenése az oktatásban Képzéseken való részvételek, pl.: Képzéseken való részvételek, pl.: - új tanulásszervezési eljárások órás nem szakrendszerű oktatás

‘Kompetenciás’ humán erőforrás a BONI-ban 5 év tapasztalat, munka és követően a TÁMOP pályázatot segítő képzett belső szakemberek: - Komplex helyzetelemzési szakértő 1 fő - Intézményi folyamat szaktanácsadó 3 fő - Mentor 5 fő

TÁMOP PÁLYÁZAT MINT PROJEKT PROJEKT minden olyan tevékenység, amely egy szervezet számára olyan egyszeri és komplex feladatot jelent. mely:  teljesítési időtartama,  teljesítésének költségei,  egyéb erőforrásai meghatározott,  jól definiált cél elérésére irányul. (Görög Mihály: Általános projektmenedzsment, 2001.)

PROJEKT FÁZISOK KÉPEKBEN

PROJEKT FÁZISOK 1. TERVEZÉS – – projektterv – – szakmai ütemterv – – erőforrás terv – – költségterv – – szükséges elemzések mindehhez projekttervezési technikák

Projekt fázisok 2. MEGVALÓSÍTÁS 2. MEGVALÓSÍTÁS - működtetés – kontroll – folyamatos kommunikáció – rendszeres jelentések – dokumentálás – költségfigyelés – módosítások, újratervezés – módosítások, újratervezés – értékelés – átadás

TÁMOP MEGVALÓSÍTÁSA IMPLEMENTÁCIÓ 1.1. kompetencia alapú oktatás szövegértés- szövegalkotás matematika választott kompetencia terület

TÁMOP MEGVALÓSÍTÁSA 2. IMPLEMENTÁCIÓ 1.2. újszerű tanulásszervezés Tantárgytömbö- sített oktatás Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása Legalább három hetet meghaladó projekt -Egy témahét -Egy moduláris oktatási program

TÁMOP MEGVALÓSÍTÁSA ADAPTÁCIÓ 2.1. jó gyakorlat megismerése, átvétele adaptálás 2.2 referencia intézményekkel való együttműködés Szakmai konzultáció, tapasztalatcsere 3. SAJÁT INNOVÁCIÓ MEGVALÓSÍTÁSA Pl. fejlesztő program, újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazása, egyéni tanulási utak támogatása stb. Helyi igényekhez, feltételekhez igazodva

TÁMOP MEGVALÓSÍTÁSA ÁTFOGÓ INTÉZMÉNY FEJLESZTÉS 4.1 szemléletformálás Projektindító nap képzések 4.2 fenntarthatóság biztosítása NPP, IMIP, SZMSZ, Továbbképzési-, beiskolázási terv, Házirend, IKT stratégia 4.3 fejlesztések napi gyakorlattá tétele Produktumok: éves munkaterv, projektterv, témahét terve, jó gyakorlatok, tanórai segédanyagok 4.4 szakmai együttműködések kialakítása Színházzal, múzeummal, könyvtárral együttműködés, környezetvédelem, erdei iskola

TÁMOP MEGVALÓSÍTÁSA IKT ALKALMAZÁSA Digitális tartalmak, taneszközök használata Bevont tanulócsoportok implementációban érintett tanóráinak 25 %-ában IKT taneszközökkel támogatott tanóra 6. ESÉLYEGYENLŐ SÉG JAVÍTÁSA HH, HHH, SNI tanulók esetén együttnevelési környezet Integrációt elősegítő programok, lemorzsolódás, kirekesztődést megelőző egyéni tanulási utak 7. SZERVEZET- FELESZTÉS Humán erőforrás fejlesztése Képzések Vezető 60 óra Bevont pedagógus 120 óra Nevelőtestületi képzés Tanulószervezetté válás Napi szintű tervezési feladatok, Belső tudásmegosztó fórumok

TÁMOP MEGVALÓSÍTÁSA MEGFELELŐ PEDAGÓGIAI MUNKAKÖR- NYEZET BIZTOSÍTÁSA 8.1 beszerzések, közbeszerzések Tankönyv- és taneszköz Beszerzés a 11/1994- es MKM rendelet szerint Informatikai eszközök beszerzése /laptopok/

TÁMOP MEGVALÓSÍTÁSA NYILVÁ- NOSSÁG BIZTOSÍ- TÁSA 9.1 tájékoztatás Szakmai konferenciák, rendezvények Szülők, partnerek tájékoztatása /szórólap, információs tábla, honlap, kiadvány stb./ 9.2 szakmai anyagok nyilvánossá tétele Portfóliók – a kidolgozott produktumot a honlapon bárki által ingyenesen felhasználható módon, teljes körűen közzé kell tenni, Educatio Kht rendelkezésére kell bocsátani 9.3 kapcsolat a TÁMOP vel Regionális hálózatkoordinációs központok szakmai támogatása, ingyenes szolgáltatások, nyomon követés – pályázókat adatszolgáltatási kötelezettség terheli

Projekt fázisok 3. LEZÁRÁS 3. LEZÁRÁS – Többnyire elmarad – Mikor sikeres a projekt? – Tapasztalatok – Visszacsatolások – Dokumentáció lezárása – Szervezet további sorsa?

A TÁMOP PÁLYÁZAT PROJEKTMENEDZSMENTJE 1.

Projektmenedzser: Krász Kornélia Feladata: - Pályázat gondozása indítástól zárásig - Kapcsolattartás a közreműködő szervezetekkel - Kapcsolattartás a szakmai vezetőkkel - Projekt- és ütemterv készítés - Megrendelések, beszerzések - Szerződések, munkaköri leírások, megbízási szerződések készítése - Változás bejelentés, szerződésmódosítás - PEJ, beszámolók, jelentések készítése, továbbítása a támogatási szerződésben foglalt formában és tartalommal - Nyilvánosság biztosítása

Projekt asszisztens: Adorján Gyöngyi - A projektmenedzser munkájának segítése - Kapcsolattartás a feladat-ellátási helyek szakmai vezetőivel - Szakmai vezetők munkájának segítése - BONI TÁMOP-os szakmai műhelymunkák szervezése - Kötelező dokumentumok elkészítésének segítése, őrzése - PEJ szakmai tartalmának összeállítása

Pénzügyi munkatárs: Palkó Roland Pénzügyi terv követése Pénzügyi terv követése Beszerzések eredeti számláinak gyűjtése, könyvelése Beszerzések eredeti számláinak gyűjtése, könyvelése Információk, jelentések a pénzügyi helyzetről Információk, jelentések a pénzügyi helyzetről Pénzügyi beszámolók, elszámolások készítése Pénzügyi beszámolók, elszámolások készítése Támogatás: forint Támogatás: forint –Projektmenedzsment: ,- –Széchenyi: ,- –Vörösmarty: ,- –Arany: ,- –Malom Óvoda: ,- –Szélkakasos óvoda: ,-

Szakmai vezetők: Kocsis Gáborné Lamberti Judit – Széchenyi iskola Horváthné Bék Mária – Vörösmarty iskola Csákovicsné Dékány Mária – Arany János iskola Horváth Klára – Szélkakasos Óvoda Lovászné Máté Klára – Malom Óvoda

A szakmai vezetők feladata Megvalósításban pedagógusok munkájának segítése Megvalósításban pedagógusok munkájának segítése Egyeztetések az intézmény vezetőjével Egyeztetések az intézmény vezetőjével Az implementációban részt vevők munkájának támogatása Az implementációban részt vevők munkájának támogatása Kötelező dokumentumok készítése, gyűjtése, őrzése Kötelező dokumentumok készítése, gyűjtése, őrzése 5 éves fenntartás segítése 5 éves fenntartás segítése

Intézményvezető - főigazgató, tagintézmény-vezetők feladata: bíztatás, motiválás bíztatás, motiválás megbízások adása megbízások adása feltételek megteremtésének segítése feltételek megteremtésének segítése TÁMOP elvárásainak és az iskolai működés összehangolásának biztosítása TÁMOP elvárásainak és az iskolai működés összehangolásának biztosítása megvalósítás követése megvalósítás követése aláírások, teljesítményigazolások aláírások, teljesítményigazolások alapdokumentumok átdolgozásáért felelős alapdokumentumok átdolgozásáért felelős 5 éves fenntartás biztosítása 5 éves fenntartás biztosítása

Megvalósítók – implementációban, innovációban résztvevők feladata Kompetenciás programcsomagok - A, B, C modulok beépítése a nevelésbe-oktatásba Kompetenciás programcsomagok - A, B, C modulok beépítése a nevelésbe-oktatásba Napi munka Napi munka Ajánlások készítése a NPP /HTTV/ módosításához Ajánlások készítése a NPP /HTTV/ módosításához

Külső szakmai segítség 1. INTÉZMÉNYI FOLYAMAT-SZAKTANÁCSADÓ - segíti a vezetők /int.vez., szakmai vezető/, projektmenedzsment munkáját - együttműködik más tanácsadókkal - segítséget nyújt a szükséges dokumentációk összeállításához - segíti az értékelést - javaslatot tesz a fenntarthatóságra - tanácsokat ad – jó gyakorlat, - innováció stb.

Külső szakmai segítség 2. IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadó IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadó Kompetenciaterületi mentor- szaktanácsadó Kompetenciaterületi mentor- szaktanácsadó IKT mentor-szaktanácsadó IKT mentor-szaktanácsadó

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!