Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

Esélyt az esélyteleneknek
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Jánosi Beatrix szeptember 08.
A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
A tanári munka értékelése
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
A koragyermekkori nevelésről
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
Az integrált nevelés-oktatás fajtái és szintjei
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Polgári szellem és értékrend Márai Sándor művében
Az intézményes nevelés: szervezet, a „rejtett tanterv”,
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A természettudományos nevelés és a fenntarthatóság pedagógiájának kapcsolata – II. Nahalka István Körlánc, elnök
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
AZ ISKOLA.
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Integráló iskolák a közoktatásban
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A Hallgatói Mentorprogram célkitűzései Fejes József Balázs tanársegéd, SZTE BTK Neveléstudományi Intézet fejlesztési vezető, EDUCOOP-projekt.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Inklúzív nevelés Magyarországon
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Integráció és inklúzió
Készítette: Kocsis Erzsébet
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
Példa egy ppt prezentációhoz
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Az országos mérések megújult rendszere
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Integráció, inkluzió PPK,
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
And what else?... Leszakadó gyerekek.
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Előadás másolata:

Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens

PISA Természettudomány – OECD országok Alsó 5% teteje Alsó 10% teteje Alsó 25% teteje Az egész minta A felső 25% alja A felső 10% alja A felső 5% alja FinnországMagyarországMexikó

Az integrált oktatás természetes volta A szegregáció, a szelekció csökkenti a társadalmi integrációt. A szegregáció negatív nevelési hatásai. A szegregáció minden csoportra negatívan hat, még a szűkebben értelmezett eredményességre is. A szegregációt a rendszerükből száműző iskolarendszerek a sikeresek.

Kétféle integráció van Az iskola szegregált. Heterogén csoportokat hoztak létre, de a szelekciós folyamatok továbbra is hatnak (rideg integráció). Az iskola megszüntette a szegregációt (inklúzió) –Együttnevelés van, nincsenek homogén csoportok –A pedagógiai működés egésze a szelektív hatások kiküszöbölését szolgálja

Inklúzió Átalakuló pedagógia A hátrányos helyzet fogalmának újraértelmezése –A hátrányos helyzet viszonyfogalom –Szükséges hozzá az az objektív hatásrendszer, amely megteremti a HH alapját. –De szükséges hozzá a körülményeknek az a rendszere, amely az objektív hatások érvényesülését lehetővé teszi. Ez az iskola (ne szépítgessük a dolgot). Csak egy-két példa –A HH tanuló tudása szegényesebb az átlagnál –A HH tanuló nem birtokol olyan készségeket, képességeket, amilyeneket a jobb helyzetben lévők. –A HH tanuló ingerszegény környezetben nő fel. –A HH tanuló korlátozott nyelvi kóddal rendelkezik.

Az integráció pedagógiája = jó pedagógia Gyermekközpontú, Az életben valóban használható tudást ad (ezt mondják sokan kompetenciaközpontúságnak), Módszertanilag megújult (gazdag módszertan) A gyermekek tevékenységére, problémamegoldásaira és önállóságára épül, Reflektív, nem mutogat kívülre, nem hibáztatja a szülőket, nem a család és különösen nem a gyermek felelősségévé teszi a tanulást. Differenciáló pedagógia (mindenkit a saját lehetőségeinek, igényeinek megfelelően optimális fejlesztésben részesít).

Egy interjúból Az volt jó, amikor még volt egy évfolyamon két párhuzamos osztályunk. Akkor csináltunk egy jó és egy gyenge csoportot. Aztán egy kicsit rosszabb lett a helyzet, mert csökkent a faluban a gyermeklétszám, s már csak egy osztályt tudtunk indítani. De az önkormányzat biztosította, hogy több tantárgyban is lehessen csoportbontás, így még legalább részben meg tudtuk valósítani, hogy a jó és a gyenge tanulók külön csoportokban legyenek. Ma az első osztályunkban már csak 17 tanuló van. Szó sem lehet csoportbontásról. Minden elveszett, így már alig lehet tanítani.