Az önkormányzatok szerepe a közösségi szolgálat szervezésében 2013. május 13.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
A közérdekű önkéntes tevékenységről
- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
Diákmunka és önkéntesség
FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
 2011 első félévében Magyarország látja el az Európai Unió Tanácsának soros elnöki feladatait  az önkéntesség európai éve  június 4-12.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A SZÉCHENYI ISTVÁN GIMNÁZIUMBAN
Zalai Falvakért Egyesület Zala megyei Önkéntes Centrum.
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
GYMSMKH Jegyzői értekezlet május 11. a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal első negyedévi tapasztalatai a helyi önkormányzatok, kisebbségi.
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
 Hiányzó tankerületek:  Gönci Tankerület  Cigándi Tankerület  Edelényi Tankerület  Encsi Tankerület.
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
2005. március 23. Vezérigazgatóság 3. divízió/Felelősség- és agrárbiztosítási osztály Az egészségügyi szolgáltatók felelősségbiztosításának értékelése.
Győr város szociális ellátórendszerének működtetése az önkormányzati, civil és egyházi szolgáltatók közreműködésével. Páternoszter Piroska főosztályvezető.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
„A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása” módszertani megalapozása” kiemelt projekt kiemelt projekt.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Munkajogi alapismeretek
Az anyakönyvi igazgatás
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Foglakoztatás pályázati projektekben Általános áttekintés Tóth István, tanár.
Egészségügyért Felelős Államtitkárság Az alapellátás megerősítésének helyzetértékelése Dr. Beneda Attila január 17.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A Nemzeti Civil Alapprogram szervezeti felépítése, feladat- és hatáskörök Előadó: dr. Ugron Gáspár.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Az igénybevevői nyilvántartás
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
„A madárbarát Magyarországért!” Ki/mi az Önkéntes? aki valamilyen közös cél elérésének érdekében, szabad akaratából hajlandó időt és energiát.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 2.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az iskolai közösségi szolgálat bevezetése
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 4. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Szakképzési változások
BEVEZETŐ.
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
Az iskolai közösségi szolgálat a koordinátor szemével
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Iskolai közösségi szolgálat
A jogszabályi környezet változása Tájékoztató a BMK, BNE szakmai fórumán október 30. Óváry István OKM Közművelődési Főosztály szakmai főtanácsadó.
szolgáltatástervezés Dr. Gazsi Adrienn, Kézenfogva Alapítvány
Az adatvédelem szabályozása
A BEJELENTŐ-VÉDELEM HELYE ÉS SZEREPE AZ OMBUDSMANI TEVÉKENYSÉGBEN
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
AZ ÖNKÉNTES ÉS A KÖZÉRDEKŰ TEVÉKENYSÉGRŐL Összeállítás a évi LXXXVIII. törvény alapján.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat azaz települési önkormányzati nézőpontok a szociális ellátórendszer átalakításáról.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Esélyegyenlőségi képzés
Lorem ipsum.
Tájékoztatás jogszabály változásokról
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Az önkormányzatok szerepe a közösségi szolgálat szervezésében május 13.

Személyen indíttatás:Gencsapáti Nevelőotthon Kötelezés mellett: A normakövetés nehézségei, pl.: adó Jogi miliő, garanciák Kötelezés ellen: Nem motivál Túl bürokratikus

Önkéntesség mellett: Motivál, felszabadít Az egyén érdeklődése irányítja Önkéntesség ellen: Csak az választ, akiben erre van indíttatás Nem tudja, mit veszít

Előzmények Jogi és programbeli előzmények: Jogi előzmény: évi LXXXVIII. törvény a közérdekű önkéntes tevékenyégről Újszerű volt. A szakma várta. Bürokratikus lett. Túlszabályozó. A szándékot felülírta a jogi kifejtés.

A jogszabály hatálya Nem terjedt ki: Az önkéntes véradásra. Az önkéntes tűzoltói tevékenységre. A polgári természetőrként végzett tevékenységre. A jogalkotó az önkéntes oldaláról közelítette meg a szabályozást és számos garanciát épített köré: pl.:

Garanciák, támogatások Iskolarendszeren kívüli képzés. Szállás, étkezés. Szűrővizsgálatok, Védőoltások, stb.

Fogadószervezet lehet: A helyi önkormányzatok által biztosított közszolgáltatásokat, „katasztrófa feladatokat” végző szervek. Civil szervezetek. Költségvetési szervek alaptevékenységük körében. Jogképes, működési engedéllyel rendelkező intézmények.

Intézmények Szociális, gyermekjóléti, gyermekvédelmi. Egészségügyi. Közoktatási. Felsőoktatási. Muzeális. Nyilvános könyvtár. Közlevéltár. Nyilvános magánlevéltár. Közművelődés

Egyéb szabályok Önkéntes lehet, aki a 10. életévét betöltötte. Önkéntes szerződést kell kötni a felek között (a jogszabály előírja a kötelező elemeket). A miniszternek kell bejelenteni a foglalkozatást (bejelentési lap). Nyilvántartás.

Programok, mint előzmények EESZI és az egyetemisták közötti generációs projektek. Idősügyi Tanács, beszélgető hálózat. Iskolák és idősgondozás közötti projektek. Felsőoktatási intézmények és Győr közös projektjei, pályázatai (szociális majális).

Az új jogi helyzet évi CXC. törvény (Nkt). 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet A törvény feladatot ró, a rendelet részletezéssel segít a feladat megoldásában.

Az önkormányzat szemszögéből a feladatok és dilemmák Az új Mötv. új feladatok ró az önkormányzatokra. Az iskolák fenntartója és az önkormányzat kapcsolatrendszere. Az önkormányzati intézmények bevonása az új feladatba. Partnerség. Kellő idő, időbeosztás

Az iskolák, osztályfőnökök, pedagógusok óriási felelőssége. Előkészítés – folyamat – értékelés. Anyagi dotálása a mentoroknak!? Személyes befejezés, a személyiség szerepe

Köszönöm a figyelmet, a témát most csak abbahagyjuk… Tisztelettel a hallgatóság iránt: Páternoszter Piroska