MOODLE Konferencia Gödöllő Június

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
A gyógyító megelőző intézmények és szolgálatok szakfelügyeletéről szóló 8/1993.(III.31.) NM rendelet módosítása Előkészítők: Dr. Bujdosó László Dr. Tímár.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
E-learning alapú távoktatásos képzés
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Nagyvállalati projektmenedzsment megoldás a Fővárosi Vízművek Rt.-nél Előadó: Fritsch Róbert CIO, Fővárosi.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
INNOCSEKK 156/2006 ONLINE SZAKÉRTŐI KERETRENDSZER FEJLESZTÉSE Developing an online expert system generator Készítette: Gerendás László, ISZAM III. Szent.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Szervezetfejlesztési Program
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Az E-TANÁR portál.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
TÁMOP412/C Egyetemi oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére, a blended learning megoldások alkalmazására 1 Egyetemi oktatók felkészítése.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A projekt oktatási rendszere Előzmények Fejlesztőknek szóló oktatások Képzőknek szóló oktatások TÁMOP A/1-11/ Homor.
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Figyelem irányító ábrák
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Agria Média Konferencia október Dr. Kokovay Ágnes Digitális tartalomfejlesztés sajátosságai, tapasztalatai a Semmelweis Egyetemen A felhasznált.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

MOODLE Konferencia Gödöllő 2011. Június 23-25. Dr. Kokovay Ágnes E-tananyagfejlesztések tapasztalatai a Semmelweis Egyetemen TÁMOP pályázatok kapcsán MOODLE Konferencia Gödöllő 2011. Június 23-25. A felhasznált grafikák Táncos László grafikus alkotásai

Vázlat Bevezetés Feltételek megteremtése Fejlesztési irányvonalak meghatározása Tartalomfejlesztések - TÁMOP Megvalósítási folyamat Fejlesztés alatt álló kurzusok Összegzés - tapasztalatok

Bevezetés SE Intézményfejlesztési Terv (2006 – 2011 ) A Semmelweis Egyetem küldetésnyilatkozatában a prioritások között szerepel az egészségtudományi oktatás területén egy európai tudásközpont létrehozása, mely magasan képzett szakembergárdájával modern technológiák alkalmazásával a legrangosabb intézmények közé kíván emelkedni. Az előzőekhez kapcsolódóan az egyetem kiemelt fejlesztési célja többek között a távoktatás beindítása, az intelligens tanulási környezet kialakítása, a már meglévő és fejlesztés alatt álló elektronikus oktatási tartalmak összerendezése – elmozdulás az elektronikus egyetem felé. Képzési formák és rendszerek

Feltételek megteremtése E-learning fejlesztő munkacsoport létrehozása Alapvető célja: A Semmelweis Egyetem e-learning stratégiájának kidolgozása Az intézményben folyó e-learning fejlesztések összefogása A meglévő e-tananyagok karbantartása, továbbfejlesztése A SEKA (Semmelweis Egyetem Központi Azonosító rendszer) létrehozása E-learning fejlesztő munkacsoport

Fejlesztési irányvonalak Stratégiai irányelvek Egy olyan egységes keretrendszer kialakítása, melyben a már meglévő, a fejlesztés alatt álló, és az ezután fejlesztésre kerülő tananyagok folyamatosan beintegrálhatók. Az e-tartalmak minőségbiztosítási rendszerének felépítése és működtetése – egységes arculat. Az e-tananyagfejlesztések szakmai módszertani hátterének biztosítása, a fejlesztések előkészítése, lebonyolítása. Képzők képzése E-learning fejlesztési stratégia

Fejlesztési irányvonalak A „NA”és „LA” képzésben résztvevők számára biztosítani az egyéni igényeknek megfelelő haladás lehetőségét; új ismeretek gyors beépítését Diplomások számára biztosítani a rugalmas és folyamatos továbbképzést; nonformális képzési anyagok elkészítése, a társadalmi igényeknek megfelelően (továbbképzések, átképzések, OKJ képzések…stb.). E-learning fejlesztési stratégia

TÁMOP pályázatok TÁMOP e-tananyagfejlesztések a Semmelweis Egyetemen Klinikai moduláris és interdiszciplináris tananyag- és tartalomfejlesztés a Semmelweis Egyetem öt klinikáján Kutatásszervezés és innovációmenedzsment – tananyag és tartalomfejlesztés, különös tekintettel az egészség-, és élettudományok területére Nagy növekedési kapacitással rendelkező vállalkozások alapításának és sikerre vitelének elmélete és gyakorlata az élettudományok területén. Mesterséges intelligencia Elektronikus Almanach Elektronikus oktatási anyag kialakítása az élő szervezet strukturális összetevőinek és biokémiai folyamatainak képalkotó elemzése Jelenleg folyó tartalomfejlesztések

TÁMOP pályázatok Jelenleg folyó fejlesztések A fejlesztésben résztvevő öt klinika: Fül Orr Gégészeti Klinika Neurológiai Klinika Radiológiai és Onkoterápiás Klinika Ortopédiai Klinika Pszichiátriai Klinika Jelenleg folyó fejlesztések Fejlesztés alatt álló tananyagok: Fül orr gégészet; Neurológia; Onkológia; Általános ortopédia; Pszichoterápia

A fejlesztés lépcsői A megvalósítás folyamata Személyi háttér megteremtése A vezetők felkészítése Tárgyi feltételek megteremtése Tananyagfejlesztők felkészítése Az elkészült tananyagok ellenőrzése Kísérleti alkalmazás Tapasztalatok alapján átdolgozás A megvalósítás folyamata A megvalósítás eszközei workshopok konzultációk bemutatók fórumok

E-learning fejlesztő munkacsoport 1. Személyi háttér Stratégiai és Működésfejlesztési Igazgatóság E-learning fejlesztő munkacsoport Módszertani szakember + Kreatív vezető Informatikus + oktatásszervező A megvalósítás folyamata Klinika1 Klinika2 Klinika3 Klinika4 Klinika5 Fejlesztők X fő Fejlesztők X fő Fejlesztők X fő Fejlesztők X fő Fejlesztők X fő

Résztvevők felkészítése A klinikai képviselők felkészítése A klinikai képviselők felkészítése A pályázat megvalósításával kapcsolatos előírások ismertetése (tankonyvtar.hu) A tananyagfejlesztések struktúrájának meghatározása Lineáris felépítés Központi elrendezés Hipertextes elrendezés A fejlesztésben résztvevő kollégák kiválasztása Kapcsolattartás az E-learning fejlesztő Munkacsopottal A megvalósítás folyamata konszenzus

Tananyagfejlesztés I. LÉPÉS A tananyag-építkezés menetének meghatározása Problémaközpontú építkezés: (pl. szabályok, példák): Problémából kiindulva, feladatok megoldása során jutunk el a célhoz: példák és gyakorlatok alkalmazásával. Tényen alapuló építkezés: (pl. fogalmak) Az egyszerűbb fogalmaktól, tényektől és alapelvektől haladunk az összetettebbek felé. (fordított megoldás is lehetséges) A tananyag tartalmi feldolgozása

E-learning II. LÉPÉS Összefüggések megkeresése Asszociációk keresése: fogalmak, szabályok közötti pozitív transzfer-kapcsolatok feltárása. Diszkriminációk keresése: nem összefüggő ismeretek (fogalmak, szabályok) elkülönítése Az összefüggések ( asszociációk, diszkriminációk) alapján a hierarchikus sorrendiség meghatározása. A sorrend grafikus ábrázolása A tananyag tartalmi feldolgozása

E-learning III. LÉPÉS Tananyagelrendezés az összefüggések alapján E-learning tananyagok elrendezésének típusai Lineáris elrendezés Központi elrendezés Hipertext elrendezés A tananyag tartalmi feldolgozása

A tananyagok felépítése Lineáris elrendezés 1 1.A Gy 1.B Gy Olyan esetben javasolt, amikor a felhasználónak az adott tananyaggal kapcsolatban számottevő ismeretei nincsenek; Vagy: A tananyag tartalma kívánja meg ezt az elrendezési formát 1.C Gy A megvalósítás folyamata E 2 2.A Gy 2.B Gy E 3 3.A Gy 3.B Gy 3.C Gy E 4

A tananyagok felépítése Központi elrendezés K Olyan esetben javasolt, amikor a tananyag egy, vagy két központi ismeretre épül; Illetve: Az ismeretek között néhány kapcsolódási pont van csupán. L A megvalósítás folyamata A T E S

A tananyagok felépítése B Hipertext elrendezés C F A modellben az irányítás túlnyomó részt a felhasználó kezében van. Haladási irány eldöntése egyéni Javaslatok tehetők A megvalósítás folyamata G E H C Z M A

E-learning A tananyag tartalmi feldolgozása . Központi elrendezés Lineáris elrendezés . Hipertext elrendezés A tananyag tartalmi feldolgozása Rendszer általi irányítás Tanulás általi irányítás Irányítás

E-learning A tananyag tartalmi feldolgozása IV. LÉPÉS Szöveges feldolgozás lépcsői A tananyag tartalmi feldolgozása Az összegyűjtött fogalmak (szabályok) kapcsolatrendszere alapján meg lehet határozni a szükséges fejezetek (tanulási egységek) számát. Az egységek felépítésének általános jellemzői: - tartalmak világossága - szerkezet áttekinthetősége - új tartalmak elkülönülése - bekapcsolódás: bárhol bármikor

E-learning A tananyag tartalmi feldolgozása IV. LÉPÉS Az egyes tanulási egységek feldolgozása 1. Orientáció (bevezetés) Megoldási lehetőségek: A fejezet rövid összefoglalása A fejezet iránti kíváncsiság felkeltése A fejezetben feldolgozott anyagok csomópontjainak táblázatos, blokkdiagramos vagy más egyéb vizuális feldolgozása A fejezetek során elérhető tanulási célok megfogalmazása A tananyag csomópontjainak feltárása tesztelés alapján A tananyag tartalmi feldolgozása

E-learning A tananyag tartalmi feldolgozása Tartalom kidolgozás IV. LÉPÉS Tartalom kidolgozás A tananyag tartalmi feldolgozása A feldolgozás lehetséges elemei Kifejtés – ismeretközlés – bemutatás – leírás Összehasonlítás/különbségtétel Elvonatkoztatás Definiálás Példa Problémamegoldás Indoklás Sajátos elemek az önálló tanulás érdekében

E-learning A tananyag tartalmi feldolgozása IV. LÉPÉS Fontos feladat a felhasználók (hallgatók) ösztönzése Ösztönzés eszközei: útmutatások, instrukciók kiemelés, lényegi elemek gyakorlás, bevésés segítését szolgáló lehetőségek keresése (vizuális elemek) szimulációk, játékok fantázia A tananyag tartalmi feldolgozása

E-learning A tananyag tartalmi feldolgozása V. LÉPÉS Összefoglalás A tananyag függvényében – bárhol elhelyezhető; Megoldási formája változó Gyakorlás A kérdéstípusok megválasztásánál törekedjünk a változatosságra Lehetőleg minden anyagrészhez készítsünk Ellenőrzés Kérdések, feladatsorok, beszámolók; A megoldási lehetőségeket az alkalmazott program határozza meg. A tananyag tartalmi feldolgozása

MOODLE felület SE e-learning rendszer Design: Táncos László grafikus

MOODLE felület SE e-learning rendszer

MOODLE felület SE e-learning rendszer

MOODLE felület SE e-learning rendszer

Tapasztalatok Fejlesztéssel kapcsolatos tapasztalatok Esettanulmány: problémaalapú feldolgozás Elméleti ismeretek: tényeken alapuló feldolgozás www.tankonyvtar.hu: problémák a tananyagok adaptálásakor (szerzői jogok; etikai kérdések: filmek, képek) MOODLE: kiszolgálja a fejlesztői és a felhasználói igényeket Fejlesztéssel kapcsolatos tapasztalatok

A fejlesztők nevében is köszönöm megtisztelő figyelmüket! „Olyan tanárra van szükség, aki képes az Internetet, mint eszközt úgy beépíteni a tanítás-tanulási folyamatba, hogy ezzel minőségi változást idézzen elő.” ( Vámos,1998) A fejlesztők nevében is köszönöm megtisztelő figyelmüket! akokovay@gmail.com, akokovay@tf.hu