ÜZEMI TANÁCS RÉSZVÉTEL vagy BELESZÓLÁS? 1 TÁMOP -2.5.3.A-13/1-2013-0025 Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Dr.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kollektív szerződés szabályozása. Bevezetés  Munkaügyi kapcsolatok rendszerének egyik legfontosabb eleme.  Munkafeltételek – helyi viszonyok.  Állam.
Advertisements

ÜZEMI TANÁCS és MUNKAVÉDELMI KÉPVISELŐ VÁLASZTÁS
Az üzemi tanács működése és jogosítványai

Egyenlő Bánásmód Hatóság. A védett tulajdonsággal rendelkezők hátrányos megkülönböztetése  nemi diszkrimináció  a romák hátrányos megkülönböztetése.
A részmunkaidő speciális esetei az új Munka Törvénykönyvében
Átirányítás, kiküldetés, kirendelés Szombathely,
Szakszervezeti jogok Németh Márta ÉTOSZ Békéscsaba, 2009.
A Kollektív szerződéskötés a reprezentatív szakszervezetek között
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében
Munkaügyi Kapcsolatok, Kollektív Szerződés.
Munkaügyi kapcsolatok az új Mt.-ben
Egyenlő értékű munkáért egyenlő bér?
ÜZEMI TANÁCS készítette: Dr Kiss Mihály
Szakszervezet és az Üzemi Tanács
Üzemi tanács a munkahelyi érdekegyeztetésben
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Bukarest április1 A munkáltató tájékoztatási kötelezettsége -
A munkaviszony jogellenes megszüntetése december Dudás Katalin.
Megújulás és folytonosság a jogi személyek szabályozásában
Gazdasági jog III. Előadás Általános szabályok A Gt. általános része.
Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság
Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság
A munkavállalói FB tagság
1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban.
Munkavédelmi Képviselők XVII. Országos Fóruma
Az RWE Európai Üzemi Tanács fejlődése, jelene, kihívások Kunzer Ferenc elnökhelyettes RWE Európai Üzemi Tanács Siófok, május TÁMOP A-13/
MUNKÁLTATÓ ÉS AZ ÜZEMI TANÁCS KAPCSOLATA (Mt. 267.§)
Szempontok az ÜT munkájának megtervezéséhez. ÜT munkájának területei 1.Az üzemi tanács belső tevékenységének megszervezése 2.üzemi tanács kapcsolata a.
Összefoglaló a évi ÜT választásokról. A reprezentativitás jelentősége az ágazati érdekegyeztetésben.
Feladataink az új Mt. és a vízi-közmű törvény tükrében Halasy Károly titkár.
Tagszervezeti munka erősítése
Új Munka Törvénykönyve: új lehetőségek a munkaügyi működésben
A JOGI SZEMÉLY ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Kollektív szerződések
TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban 1.
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban.
1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban.
1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban.
Munkaerő-kölcsönzés A munkaerő-kölcsönzés különös szabályai.
Az üzemi tanács munkajogi helyzete
TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban 1.
A munkaviszony megszüntetése
RWE Power AG Lorsee/TR BudapestSEITE 1 „Szociális párbeszéd“ RWE Power AG Wolfgang Lorsee A Központi Üzemi Tanács elnökhelyettese.
Üzemi Tanács Általános ismertető
Vizes szektorban kötött kollektív szerződések elemzése TÁMOP A-13/ Madár Gyula - Dr. Nemeskéri Gyula Ergofit Kft Győr, Június 25.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
A MUNKAJOGI JOGFORRÁSOK RENDSZERE
BEVEZETÉS A KOLLEKTÍV MUNKAJOGBA
Előadó: dr. Kártyás Gábor
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Az új Munka Törvénykönyve 2012:I. tv április 20.
A Polgári törvénykönyv vállalkozásokat érintő legfontosabb változásai Előadó: Dr. Halmos András ügyvéd 3300 Eger, Széchenyi u. 2.
Álláskeresés, foglakoztatásra irányuló jogviszony létesítése.
A SZAKSZERVEZETEKRE VONATKOZÓ ÚJ SZABÁLYOZÁS Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
ZÁRÓVIZSGA-FELKÉSZÍTŐ MUNKAJOG Budapest, június 11. ZSKF.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
M UNKAÜGYI KAPCSOLATOK Dr. Fodor T. Gábor ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
§ Törvényen kívül és belül §. Atipikus foglalkoztatás az Mt-ben Az atipikus foglalkoztatási formákat az Mt. „A munkaviszony egyes típusaira vonatkozó.
A MUNKAVÉDELMI KÉPVISELŐ JOGOSULTSÁGAI ÉS MUNKAJOGI VÉDELME dr. Bérdi András főosztályvezető-helyettes Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási.
Orova Piroska XIII. VIMFÓ április
Met. módosítás július 01..
14. A foglalkoztatással kapcsolatos munkaügyi feladatok – Mutassa be a munkaviszony létesítésének és megszüntetésének szabályait! – Foglalja össze, hogy.
A KOLLEKTÍV MUNKAJOG RENDSZERE
Társadalmi Párbeszéd Osztály: ágazati párbeszéd bizottságok (ÁPB)
A MUNKAJOGI JOGFORRÁSOK RENDSZERE
MUNKAVÉDELMI KÉPVISELŐK FOGLAKOZTATÁSA munkabiztonsági szakmérnök
Előadás másolata:

ÜZEMI TANÁCS RÉSZVÉTEL vagy BELESZÓLÁS? 1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Dr. Kiss Mihály Munkajogász Siófok, május 16.

2 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Mi az ÜT? Az üzemi tanács a munkavállalói részvétel formája PARTICIPÁCIÓ – Beleszólás – Részvétel ↓ Vezetésben való részvételt jelent! Téveszmék kialakulása: Az ÜT a vezetés része Az ÜT pótolja/ helyettesíti a szakszervezetet

3 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban A téveszmék hatása: A szakszervezetek gyanakvó/ ellenséges viselkedése (konkurencia) Az ÜT-k szerepzavara/ szereptévesztése A munkavállalók elbizonytalanodása; ezáltal az érdekvédelmi képesség gyengülése. Mi az ÜT? – érdekképviselet ↓ A munkajogviszonybeli általános érdekvédelmi jogok gyakorlásának kettévágására került sor!

4 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Jogállása  Kinek a nevében jár el? A kollektíva jogszabályilag intézményesítet képviseleti fóruma  Jogviszony Másodlagos jogviszony Idegen jogokat gyakorol A munkavállalók jogait  Képviselet Közvetlen / választott Az ÜT eljárásának következményei, közvetlenül érvényesülnek – nincs közvetítő jogcselekmény  Kollektíva képviselet

5 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Jogképesség (magán személy, jogi személy,állam)  Nem (de perbeli jogképességgel az Mt. felruházza)  Az ÜT jogszabályi felhatalmazása egy hatásköri felhatalmazást jelent Perképesség  Nem  Nem jogi személy, így nincs cselekvő képessége (a perben az elnök járhat el, mert mint természetes személy eleve perképes)

6 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Feladata és jogköre Az üzemi tanács feladata: /262. § (1)/ a munkaviszonyra vonatkozó szabályok megtartásának figyelemmel kisérése. Tájékozódási jog: (2) Az üzemi tanács feladatának ellátása érdekében jogosult tájékoztatást kérni és az ok megjelölésével tárgyalást kezdeményezni, amelyet a munkáltató nem utasíthat el.

7 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Általános rendelkezések /233.§/ Tájékoztatás: a munkaügyi kapcsolatokkal vagy a munkaviszonnyal összefüggő, törvényben meghatározott információ átadása, ennek megismerését, megvizsgálását és az ezzel kapcsolatos vélemény kialakítását és képviseletét lehetővé tévő módon, Konzultáció: a munkáltató és az üzemi tanács vagy a szakszervezet közötti véleménycsere, párbeszéd. A konzultációt a megállapodás érdekében, a kezdeményezésben megjelölt célnak megfelelően oly módon kell lefolytatni, hogy biztosított legyen a) a felek megfelelő képviselete, b) a közvetlen, személyes véleménycsere, c) az érdemi tárgyalás.

8 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban A folyamatban lévő konzultáció tartama alatt, de – hosszabb határidőt tartalmazó eltérő megállapodás hiányában – legfeljebb a kezdeményezés időpontjától számított hét napig a munkáltató a tervezett intézkedését nem hajthatja végre. Megállapodás hiányában a munkáltató a határidő lejártakor a konzultációt befejezi

9 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban A munkáltató előzetes tájékoztatási kötelezettsége /262.§ (3)/ A munkáltató félévente tájékoztatja az üzemi tanácsot a) a gazdasági helyzetét érintő kérdésekről, b) a munkabérek változásáról, a bérkifizetéssel összefüggő likviditásról, a foglalkoztatás jellemzőiről, a munkaidő felhasználásáról, a munkafeltételek jellemzőiről, c) a munkáltatónál foglalkoztatott munkavállalók számáról és munkakörük megnevezéséről.

10 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban 216.§ (4) A kölcsönvevőnek a) a kölcsönzés keretében foglalkoztatott munkavállalók létszámáról és foglalkoztatási feltételeiről, b) a betöltetlen álláshelyekről az üzemi tanácsot legalább félévente, valamint a munkavállalókat folyamatosan tájékoztatnia kell.

11 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Közös döntés joga /263.§/ A munkáltató és az üzemi tanács közösen dönt a jóléti célú pénzeszközök felhasználása tekintetében. Nem feltétel a KSZ-ben való meghatározottság! Mi a helyzet az e témájú szabályzatok esetében? Álláspontom szerint azok is a közös döntés hatáskörébe tartoznak! Kikerült a jóléti célú ingatlan – szabad a préda!

12 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Előzetes véleményezési jog / 264.§/ A munkáltató döntése előtt legalább 15 nappal kikéri az ÜT véleményét a munkavállalók nagyobb csoportját érintő munkáltatói intézkedések és szabályzatok tervezetéről. A törvény 15 pontban – nem kimerítő jelleggel – felsorolja, hogy melyek azok a munkáltatói intézkedések, amelyek különösen ilyennek minősülnek.

13 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban a) a munkáltató átszervezése, átalakítása, szervezeti egység önálló szervezetté alakítása, Kimaradt – Privatizáció! b) termelési, beruházási program, új technológia bevezetése, a meglévő korszerűsítése, c) a munkavállalóra vonatkozó személyes adatok kezelése és védelme, d) a munkavállaló ellenőrzésére szolgáló technikai eszköz alkalmazása, e) az egészséges és biztonságos munkafeltételek kialakítására szolgáló, a munkabalesetek, valamint a foglalkozási megbetegedések megelőzését elősegítő intézkedés, (munkavédelmi képviselet átfedés) f) az új munkaszervezési módszer, valamint a teljesítménykövetelmény bevezetése, módosítása, g) a képzéssel összefüggő tervek,

14 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban h) a foglalkoztatást elősegítő támogatások igénybevétele, i) az egészségkárosodást szenvedett vagy a megváltozott munkaképességű munkavállalók rehabilitációjára vonatkozó intézkedések tervezete, j) a munkarend meghatározása, k) a munka díjazása elveinek meghatározása, !!! - Szakszervezet l) a munkáltató működésével összefüggő környezetvédelmi intézkedés, m) az egyenlő bánásmód követelményének megtartására és az esélyegyenlőség biztosítására irányuló intézkedés, n) a családi élet és a munkatevékenység összehangolása, o) munkaviszonyra vonatkozó szabályban meghatározott egyéb intézkedés.

15 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Munkáltatói jogutódlás esetén, megállapodási jog /265.§/ A munkáltató személyében bekövetkező változás esetén az átadó és az átvevő munkáltató legkésőbb a változást megelőzően tizenöt nappal tájékoztatja az üzemi tanácsot a változás a) időpontjáról vagy tervezett időpontjáról, b) okáról, c) a munkavállalókat érintő jogi, gazdasági és szociális következményeiről.

16 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az (1) bekezdésben meghatározott időpontban az átadó és az átvevő munkáltató – megállapodás megkötése érdekében – tárgyalást kezdeményez az üzemi tanáccsal a munkavállalókat érintő tervezett intézkedésekről. A tárgyalásnak ki kell terjednie az intézkedések elveire, a hátrányos következmények elkerülésének módjára, eszközére és e következmények enyhítését célzó eszközökre.

17 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az átadó és az átvevő munkáltató akkor is teljesíti (teljesíteni köteles!) a tájékoztatási és tárgyalási kötelezettségét, ha a munkáltató személyében bekövetkező változást megalapozó döntést a munkáltatót ellenőrző szervezet (Igazgatóság) vagy személy (tulajdonos) hozta meg. A munkáltató nem hivatkozhat arra, hogy tájékoztatási és tárgyalási kötelezettségét azért nem teljesítette, mert az ellenőrző szervezet vagy személy a döntéséről a munkáltató tájékoztatását elmulasztotta.

18 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Működési jogok / §/ Költségek: Az üzemi tanács választásával és működésével kapcsolatos indokolt költségek a munkáltatót terhelik. /236.§ (4)/ Munkaidő-kedvezmény: Elnöknek 15%, tagoknak 10% havonta Munkajogi védelem: csak az elnöknek -Két jogcímen nem járhat a védelem (ilyenkor szakszervezeti védelem él) Propaganda jog: A munkáltató az üzemi megállapodásban meghatározott módon biztosítja annak lehetőségét, hogy az üzemi tanács a tevékenységével kapcsolatos tájékoztatást közzétegye. Az üzemi tanács félévente tájékoztatja tevékenységéről a munkavállalókat. /262.§ (4)/

19 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Üzemi megállapodás I. /267.§/ A munkáltató és az üzemi tanács az Mt. e fejezetében foglaltak végrehajtására, együttműködésük előmozdítására üzemi megállapodást köthet. Az üzemi megállapodás határozott időre, de legfeljebb az üzemi tanács megbízatásának tartamára köthető. Az üzemi megállapodás három hónapos felmondási idővel felmondható. Az üzemi megállapodás megszűnik az üzemi tanács megszűnésével.

TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban 20 Az üzemi megállapodás a) a 233. §-ban, - tájékoztató, konzultáció fogalma b) a 236. § (4) bekezdésében, - költségek a munkáltatót terhelik c) a 238–249. §-ban, - választási szabályok d) a 252–255. §-ban, - ÜT megszűnése e) a 259. §-ban, - ÜT működése f) a 261. §-ban, - Propaganda jog! g) a 266–268. §-ban - Sztrájkhoz való viszony, üzemi megállapodás szabályai foglaltaktól nem térhet el. A jogokat nem korlátozhatja! Kivéve: 206.§

TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban 21 Üzemi megállapodás II. /268.§/ Kvázi KSZ: (1) Az üzemi megállapodás – a XII. fejezetben (díjazás) meghatározottak kivételével – szabályozhatja a 277. § (1) bekezdés a) pontban foglaltakat. (munkaviszonyból származó vagy ezzel kapcsolatos jogokat vagy kötelezettségeket) Ilyen tartalmú megállapodás megkötésének feltétele, hogy a munkáltató nem tartozik általa kötött kollektív szerződés hatálya alá, vagy a munkáltatónál kollektív szerződés kötésére jogosult szakszervezet nincs. (2) Az üzemi megállapodás (1) bekezdés szerinti szabályainak hatálya a) a munkáltató által kötött kollektív szerződés hatálybalépésével vagy b) a szakszervezet kollektív szerződéskötési jogosultságának a munkáltató számára történő bejelentésével megszűnik.

TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban 22 Ptk. 3:288. § [Munkavállalói részvétel az igazgatótanácsban] (1) Ha a nyilvánosan működő részvénytársaságnál igazgatótanács működik, az igazgatótanácsnak és az üzemi tanácsnak kell megállapodnia a munkavállalói részvételből eredő jogok gyakorlásának módjáról. (2) Az (1) bekezdés alapján létrejött megállapodásra a szerződések általános szabályait kell megfelelően alkalmazni.

TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban 23 Ptk. 3:124. § [Munkavállalói részvétel feltételei a Felügyelő bizottságban]  Ha a gazdasági társaság teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállalóinak létszáma éves átlagban a kétszáz főt meghaladja, a felügyelőbizottság egyharmada a munkavállalói küldöttekből áll.  Ha a munkavállalói küldöttek jogosultak a felügyelőbizottságban részt venni, a létesítő okirat a felügyelőbizottságban való munkavállalói részvételt legfeljebb öt évre, az üzemi tanács hozzájárulásával zárhatja ki. A létesítő okirat ettől eltérő rendelkezése semmis.

TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban 24 Ptk. 3:125. § [A munkavállalói küldöttek megválasztása és visszahívása]  A munkavállalói küldötteket az üzemi tanács jelöli a munkavállalók sorából a gazdasági társaságnál működő szakszervezetek véleményének figyelembevételével. A munkavállalói küldött munkaviszonyának megszűnésével felügyelőbizottsági tagsága is megszűnik.  (2) Az üzemi tanács által jelölt személyeket a társaság legfőbb szerve köteles a jelölést követő ülésén a felügyelőbizottság tagjává választani, kivéve, ha a jelölttel szemben kizáró ok áll fenn.  A munkavállalói küldöttet a társaság legfőbb szerve az üzemi tanács javaslatára hívja vissza.  (4) Ha a társaság beszámolójának elfogadásakor megállapításra kerül, hogy a munkavállalói létszám az előző üzleti évben kétszáz fő alá csökkent, megszűnik a munkavállalói küldöttek felügyelőbizottságban való részvételi joga.

TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban 25 Jogérvényesítés /285.§ (1)/ A munkáltató, a szakszervezet, az üzemi tanács az e törvényből vagy kollektív szerződésből, vagy üzemi megállapodásból származó igényét bíróság előtt érvényesítheti. Normál peres eljárás! Nincs törvény általi érvénytelenség!

TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban 26 Nemperes eljárás:  A munkáltató, az üzemi tanács vagy a szakszervezet a tájékoztatásra vagy a konzultációra vonatkozó szabály megszegése miatt öt napon belül bírósághoz fordulhat.  A bíróság tizenöt napon belül, nemperes eljárásban határoz.

27 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Jogérvényesítés / §/ Kollektív munkaügyi vita:  A munkáltató és az üzemi tanács vagy a szakszervezet a közöttük felmerült viták feloldására egyeztető bizottságot (a továbbiakban: bizottság) alakíthat. Az üzemi megállapodás vagy a kollektív szerződés állandó bizottság megalakításáról is rendelkezhet.  A bizottság a munkáltató és az üzemi tanács vagy a szakszervezet által azonos számban delegált tagból és független elnökből áll.

28 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Kötelező döntő bíráskodás:  A költségek viselése során felmerülő vita esetén. /236.§(4)/  A közös döntési jog gyakorlása során felmerülő vitában. /263.§/

29 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Összegzés Az Üzemi Tanácsok pozíciója jelentősen gyengült! Ezen belül is a köztulajdonban álló munkáltatóknál működő ÜT-ké még inkább! 1.Jogérvényesítés gyengülése 2.Az együttdöntési jog szűkítése (ingatlanok) 3.Tisztségviselői védelem megszűnése (kivéve az elnök) 4.A munkaidő kedvezmény!!! 5.Az ÜT elnök díjazásának lehetősége megszűnt 6.Az Üzemi Megállapodás határozott idejűvé vált.