„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

1 A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény Projektzáró rendezvény Referencia-intézmények.
Závogyán Judit dél-alföldi régió szakmai vezető
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
2010.május Galigerné Pártai Erika Kontaktus szakmai munkatárs
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Változó tudás kompetencia alapú oktatási programok, befogadó közoktatás TÁMOP Szolnok, június 24. Puskás Aurél szakmai vezető Hálózatkoordináció.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
Lestyánné Hricsovinyi Julianna, Krauszné Simon Nóra
TÁMOP / A referencia-intézményi feltételek megteremtése a somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában.
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Jó gyakorlatok specifikációja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Alkotó közösségek, támogató környezet - hálózati tanulás A TÁMOP kiemelt projekt átfogó céljai, közoktatás-fejlesztési irányvonalai Budapest Főváros.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A referencia intézmények szerepe a pedagógiai innovációban.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Együttműködések A „21. századi közoktatás” kiemelt projekt és kapcsolatai a regionális koordinációt végző partnereinkkel.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A közoktatás-fejlesztést szolgáló referencia-intézmények szerepe és minősítése A referencia-intézménnyé válás folyamata.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.

TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
A pályázati kiírás: „Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése” A pályázat címe: „Az Asbóth Sándor Térségi Középiskola, Szakiskola.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A referencia intézmények előértékelésének tapasztalatai, felkészülés a pályázatra A referencia intézmények előértékelésének tapasztalatai, felkészülés a pályázatra Szívós Ágota szakmai vezető Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Közoktatási Osztály Hálózatkoordináció

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A TÁMOP közoktatás-fejlesztési céljai Kompetencia alapú oktatás elterjesztésének támogatása Oktatási programok, új tanulás- és oktatásszervezési eljárások alkalmazásának segítése A digitális írásbeliség elterjesztése, a digitális kompetencia fejlesztése Esélyegyenlőség javítása

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Támogató környezet ROPinfrastruktúra-fejlesztés Képzési, tanácsadói, mentori szolgáltatói kínálat kínálat Jó gyakorlatok, referencia- intézményi szolgáltatá- sok INTÉZMÉNYI innováció Kompetencia alapú oktatás SNI tanulók együttnevelése Országos kompetenciamérés Egyenlő hozzáférés IKT stratégia Tehetséggondozás A horizontális tanulás regionális támogatása

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt kosar.educatio.hu

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Referencia intézmény

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A REFERENCIA INTÉZMÉNY A referencia-intézmény egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szervezeti innovációval rendelkező és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes közoktatási intézmény.

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A lehetőség - intézmények Horizontális tanulás színterei - hálózatok Mintaadás – mintaértékű működés Módszertani- és tudásbázis fejlesztése Szakmai fejlődés – új szerepek a munkatársak számára – Mentorálás – Továbbképzés – Bemutató óra – Adaptáció támogatása

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Lehetőség - közoktatás Horizontális tanulás intézményesítése Új „szolgáltatás” megjelenése Támogató környezet gazdagítása Folyamatos fejlesztés színtereinek megjelenése

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Felkészülés - fejlesztéskoordináció Referencia intézményi standard Referencia területek specifikálása Minősítési folyamat Felkészülési portfólió Képzések előzetes minőségbiztosítási szempont rendszere és eljárása

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Felkészülés - régiók Toborzás Tájékoztatás Szakmai felkészülés segítése Motiválás Együttműködés programmal Előminősítési folyamatban való részvétel

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Felkészülés intézmények Információ szerzés/értékelés Célok megfogalmazása Helyzetfelmérés Döntés Előminősítésben való részvétel

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Előminősítés kritériumai Alapfeltételek – Pedagógiai kultúra – Szervezeti működés – Kapcsolatrendszer – Vállalások Referencia területi megfelelés – 2 minősített jó gyakorlat Referencia-intézmények típusai: Kompetencia-fejlesztés Befogadó pedagógiai gyakorlat Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény IKT alkalmazásban példaértékű Komprehenzív iskola Kistérségi együttműködésben mintaadó Művészeti nevelési műveltségterületen Tehetséggondozási programmal dolgozó intézmény Ökoiskolai/óvodai Múzeumpedagógiai program A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó A reformpedagógiák valamelyikét képviselő intézmény Alternatív pedagógiák szerint működő intézmény Új típusú felsőoktatási gyakorlóhely Referencia-intézmények típusai: Kompetencia-fejlesztés Befogadó pedagógiai gyakorlat Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény IKT alkalmazásban példaértékű Komprehenzív iskola Kistérségi együttműködésben mintaadó Művészeti nevelési műveltségterületen Tehetséggondozási programmal dolgozó intézmény Ökoiskolai/óvodai Múzeumpedagógiai program A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó A reformpedagógiák valamelyikét képviselő intézmény Alternatív pedagógiák szerint működő intézmény Új típusú felsőoktatási gyakorlóhely

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt HOL TARTUNK MOST?

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Jó gyakorlatok Egymástól való tanulás lehetősége Innováció hasznosulása Rendszerszintű működés bemutatása Minősítés utáni nyilvánosság

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt “Jó Gyakorlatok” Statisztika március 16-ig A Szolgáltatói Kosár adatbázisába ( feltöltött “Jó Gyakorlatok” száma: db A hivatalos formában értékelésre beérkezett “Jó Gyakorlatok” száma: 2433 db A Szolgáltatói Kosár felületén március 16-ig 382 település 793 szolgáltató, tagintézményekkel együtt 1082 intézménye töltött fel Jó Gyakorlatokat, melyek közül a minősítés után 2126 db vált nyilvánossá.

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Nyilvános “Jó Gyakorlatok”

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A nyilvános „Jó Gyakorlatok” felhasználhatósága alkalmazási területek szerint

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A nyilvános „Jó Gyakorlatok” felhasználhatósága korosztályok szerint

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt vissza

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt HOGYAN TOVÁBB?

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Előminősítési folyamat értékelése On-line felmérés a folyamat szereplői körében Szempontmátrix – Szakmai – Technikai – Folyamat lépések – Attitűd

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Felkészülés TÁMOP pályázati kiírás – Képzések, felkészítések – Szakértői, tanácsadó támogató szolgáltatások igénybevétele – Intézmény belső szakmai közreműködőinek fejlesztési tevékenységei – Eszközbeszerzés

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A pályázati kiírás célja A referencia értékű működési és pedagógiai gyakorlattal rendelkező közoktatási intézmények intézményi fejlesztési tervük alapján – felkészüljenek nevelési-oktatási gyakorlatuk továbbadására, elterjesztésére, megismertetésére, – illetve ezzel segítsék más közoktatási intézmények értékelvű szakmai fejlesztő tevékenységét.

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Képzési szolgáltatások Eljárásrend 10.sz. melléklete alapján Továbbképzés: min. 30 órás akkreditált képzés Felkészítés: nem akkreditált 8-15 órás képzés Alap képzések/Választható képzések Szolgáltatói kosárból majd érhető el

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Szakértői, tanácsadó támogató szolgáltatások igénybevétele Területek: – Felkészülés a korszerű oktatásszervezési, tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató pedagógiai környezet elterjesztésére. – A referencia-intézményi szerepre való felkészüléshez szükséges fejlesztések támogatása – Referencia intézményként való működés kiépítésének támogatása – Eljárásrendek, szakmai dokumentumok kidolgozásának és minőségbiztosításának támogatása

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A belső szakmai közreműködőinek fejlesztési tevékenységei A referencia-intézményi szerepre való felkészüléshez szükséges fejlesztéseket irányító teamben végzett tevékenység Referencia intézményként való működés belső szabályainak kidolgozása Belső - tantestületi, munkaközösségi -, szakmai műhelymunkában való részvétel Eljárásrendek, szakmai dokumentumok kidolgozása

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Eszközbeszerzés Olyan eszközök beszerzése, melyek igazolhatóan a referencia-intézményi szolgáltatás ellátásához szükségesek. Az eszközbeszerzés részletes szabályait a Költségvetési specifikáció tartalmazza.

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt IFT A pályázat szakmai tartalma – Összhang a pályázati dokumentációval Tervezés módosítása – adatok – képzési óraszámok – költségkeretek Régiók/ kiemelt projekt Szolgáltatói kosár felület

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Köszönöm a figyelmüket!