A referencia intézmények szerepe a TÁMOP 3.1.4. intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, 2009. nov.13.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Ec-Pec Alapítvány IPR szolgáltatási tapasztalatai Pap Sára ügyvezető.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Jó gyakorlatok specifikációja
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
A referencia – intézmények működésének eljárásrendje Harkány, 2009.november 13.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
A pályázati kiírás: „Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése” A pályázat címe: „Az Asbóth Sándor Térségi Középiskola, Szakiskola.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.

A referencia intézmény definíciója (TÁMOP központi program meghatározása) A referencia intézmény egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, gyermekközpontú pedagógiai, szervezeti innovációval, jó gyakorlattal rendelkező és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes intézmény.

Milyen formában lehetséges/várható a szolgáltatások megrendelése? 1.TÁMOP intézmény által igényelt szolgáltatás nyújtása a „Jó gyakorlatok” átvétele érdekében Mit csinálsz? Hogyan csinálod? Hogyan csináljam én? 2.TÁMOP intézmény által közvetlenül igényelt hospitálások, konzultációk Hogyan kell csinálni??? 3.Kontaktus-hálózatszervező /megyei koordinátori irodák által kezdeményezett szakmai napok - bemutató foglalkozás, konzultáció, műhelymunka Miben segíthetünk? 4.Kontaktus – workshop Ezt tudjuk, ezt kínáljuk!

Mit kell tudni a „Jó gyakorlatok” szolgáltatásához 1. Mit értünk Jó gyakorlaton? –Egy közoktatási intézmény innovációja,amelyre jellemző: a gyakorlatban kipróbált, dokumentált, eredményesen adaptálható, fejleszthető, a felhasználhatók által elfogadott és elismert minősített szolgáltatás. (Educatio)

2. Mit értünk adaptáláson? A referencia intézmény saját jó gyakorlatának bemutatása, átadása érdekében: –Mintákat ad az adaptálási folyamathoz –Differenciált szolgáltatási kínálatot biztosít

Szolgáltatás:Jó gyakorlatok átadása, adaptálása Megrendelő: TÁMOP intézmény -TÁMOP pályázati kiírása alapján történik. Forrás a pályázatban tervezve Ft -Kérdés: Mi számít jó gyakorlatnak? Nem tisztázott. DE! Elvárás: „Jó gyakorlat” feltöltése az Educatio és saját honlapra (kritériumok) Jó gyakorlatok sémája: Educatio honlapján

Adaptáció segítése Fontos:A szolgáltatás nemcsak egy alkalomról szól! A szolgáltatás teljesítése a Kontaktus eljárásrendje szerint történik!

Célja : a kompetencia alapú programcsomagok, vagy IPR, vagy SNI adaptáció bevezetésének gyakorlatának megismerése az osztálytermi folyamatokban Forrás: pályázatban nincs tervezve! –Egyéb belső vagy más pályázati források bevonásával (pl. IPR támogatás) –TÁMOP pályázat módosítása (hálózati tanulás) Fontos: Mindkét szolgáltatás esetén differenciált szolgáltatást kell biztosítani 2. A TÁMOP intézmény által igényelt szolgáltatás:hospitálás,konzultáció

Példa a differenciált tartalmakra –Óralátogatás –Programtanterv és a modulok értelmezése –Helyi tanterv módosítása, kiegészítése –Éves terv (tanmenet) készítése –Kereszttanterv beépítése a helyi tantervbe –Módszertani, tanulásszervezési kérdések elméleti háttere, gyakorlati alkalmazása –Saját tapasztalat alapján az adaptáció során várható néhány problématerületek kiemelése, megoldási javaslat A szolgáltatás teljesítése a Kontaktus eljárásrendje szerint történik!

Kontaktus-hálózatszervező /megyei koordinátori irodák által kezdeményezett szakmai napok A hálózatszervezők által összegyűjtött es intézmények szolgáltatási igények alapján a Kontaktus projektiroda szakmai napokat szervez a referencia intézmények közreműködésével. Célja: További támogatás nyújtása a igények alapján osztálytermi folyamatok támogatása. Hálózati tanulás megszervezése, biztosítása

Szakmai nap - tartalma A referencia intézmény szolgáltatási kínálatára, illetve a igényeire épül. –A kompetencia alapú oktatást, az implementációt segíti (Programcsomagok, IKT-SDT eszközök, tanmenet, helyi tanterv stb ) –Inkluzív nevelés bevezetését, adaptációját segíti (IPR, SNI), –A referencia innovációhoz kap –Stb

Szakmai nap – a megvalósítás lehetséges formái Hospitálás-bemutató foglalkozás Óraelemzés Konzultáció Műhelymunka

A szolgáltatás igénylése Nincs közvetlen megrendelés a részéről a referencia intézmények számára. A szervezés, a szakmai program összeállítása a Kontaktus szakmai munkatársai, tanácsadói végzik. A szolgáltatás nem a Kontaktus eljárásrend alapján történik.

Szakmai nap költsége Forrás: Kontaktus projekt- hálózatok létrehozása, működési költsége Résztvevők : –A tartalom/téma szerint a régió bármely TÁMOP intézmény, de korlátozott létszámmal. (kb fő) Költség: –Tárgyi eszközök papír, fénymásolás stb – szakmai napon közreműködő pedagógusok számára megbízási díj formájában

A szolgáltatásnyújtás feltétele Alapító okirat felülvizsgálata Módosítás esetén szakértői véleményezés szükséges (KT. alapján intézményátszervezésnek minősül) Tevékenység megnevezése, TEAOR számok: –80540 Pedagógiai szakmai szolgáltatás Pedagógiai szakmai szolgáltatás –Szaktanácsadás –Pedagógiai tájékoztatás (szakmai információk továbbadása –Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése

Együttműködéseink Fejlesztő műhelyek működtetése Hálózatszervezők működtetése (szolgáltatási igények és kínálatok koordinálása) Régiós és megyei konferenciákon való részvétel/ felkérésre szakmai közreműködés

Aktuális Régiós konferencia nov. 26. Szekszárd, Babits Mihály Művelődési Ház –Előzetes témák: Hálózati tanulás Új oktatásszervezési eljárások pedagógiai indokoltsága –Az óvodai nevelési program és a programcsomagok viszonya –Már az óvodában elkezdődik SDT IKT tananyagok bemutatása 4 kiadó Szekciók Út a kompetencialapú érettségihez Programcsomagok gyakorlati megvalósítása

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Csizmazia Sándorné